מערכון של התוכנית "ארץ נהדרת" ששודר אמש (רביעי) בקשת 12 על נושא גיוס חרדים לצה"ל עורר סערה ברשתות החברתיות, שהובילה לביקורות חריפות על התכנית ויוצריה.

ארץ נהדרת הרעידה את המדינה - וטוב שכך | ביקורת
הלם ברשת: אילון מאסק קיבל כספים מטרוריסטים, כולל מחיזבאללה

בין הגולשים שביקרו בחריפות, היה ינון מגל, שתקף העורף הראשי של התכנית ואחד מיוצריה, מולי שגב: "רק שנסגור את הפינה, את השירות הצבאי שלו עשה מולי שגב עורך ארץ נהדרת בעיתון במחנה. מניח שההורים שלו ישנו טוב בלילה".

עוד כתב מגל: "דוד ליפשיץ הכותב הראשי של ארץ נהדרת היה במשטרה הצבאית... כך שגם ההורים שלו לא פחדו מדפיקה בדלת. ובכלל, יש לי תחושה שאם נבדוק בחברת קשת ובמערכת ארץ נהדרת, מלמעלה עד למטה כמה היו לוחמים בצבא, נופתע שהם מרשים לעצמם ללגלג על אנשים שישנים טוב בלילה...".

גולש נוסף כתב כי קיימת "מחלקה מיוחדת בגיהינום שמורה לכותבי ושחקני ארץ נהדרת ודומיהם, שבשם חופש הביטוי ואומנות הסאטירה שופכים את דמו של הציבור החרדי המוסר נפשו בתורה, בתפילה ובהתנדבות במגוון תחומים לשם שמים, מתוך אהבת ישראל". עוד הוסיף: "די לשנאת ישראל!".

גולש אחר שנתקל במערכון, קרא: "סרטון הזוי ושפל על גבול האנטישמי. לא מצחיק, ומזלזל בהרג הנופלים. מי המטומטם שעדיין רואה את התכנית של הערב רב האלו?".

אחר תקף את שחקני התכנית, וכתב: "מעניין מאיזו דפיקה בדלת חששו ההורים של אנשי ״ארץ נהדרת? מולי שגב כתב במחנה. דוד ליפשיץ שוטר צבאי. ערן זרחוביץ שקמיסט. יובל סמו חימושניק. האירוניה היא שהם מדברים על הסכנות של שירות צבאי, כמו יאיר לפיד, שעה שהסתכנו בתור לשק״ם בשירותם הצבאי".

עם הביקורות, הגיעו גם תגובות תומכות לצוות התכנית ולמערכון.

"תתארו לכם שבארץ נהדרת היו עושים מערכון שבו בזמן שאנחנו סופרים את מתינו וחטופינו, עסקן חרדי שמשמש שר בממשלה היה שואל בחיוך 'למי רע פה?' ואומר בזחיחות שהוא לא מבין מה קשורה הממשלה למלחמה. היו זועקים שנאת חרדים ואנטישמיות. לא ארץ נהדרת היא הבעיה, שם רק משקפים מציאות הזויה וכואבת", קרא אחד הגולשים ברשת.

מגיש הרדיו דוד ורטהיים צידד בתכנית, וקרא: "מערכון הפתיחה של ארץ נהדרת עם הדפיקה בדלת - מושלם. ככה עושים טלוויזיה עם אמירה".