בנימין נתניהו ניצל בשבת האחרון את מסיבת העיתונאים שהייתה אמורה לעסוק במלחמה ובחטופים לטובתו האישית ושלח את העיתונות החוקרת לגלות מי מממן את המודעות נגדו, והנה הוא קיבל את התשובות מהר מהצפוי בתוכנית התחקירים של דוח רולניק אמש בכאן 11.

אדוני רה"מ, אני מרים את הכפפה: עשיתי תחקיר מאיפה הכסף - והוא לא מקטאר| בן כספית

פרק סיום העונה של דו"ח רולניק חשף את 'המושכים בחוטים' שאחראיים על קמפיין המחאה החברתית הגדולה ביותר שידעה המדינה נגד ההפיכה המשפטית ונגד ראש הממשלה נתניהו וממשלתו. ולמען דיוק המושך בחוטים, הראש שעומד מאחורי כל הסיסמאות שזעקו המפגינים ברחבי הארץ, "חובה להתנגד לדיקטטורה", "מחאת ההייטקיסטים", "אנחנו חומת המגן של הדמוקרטיה"  ושלל שלטי חוצות עם אמירות חזקות בגוונים שונים על דיקטטורה, שהונפו ברחבי הארץ על ידי טובי מדינתנו שיצאו לרחובות וחסמו כבישים בזמנם הפרטי כדי להפגין נגד ההפיכה המשפטית מבלי לדעת בכלל מי הראש היצירתי שהוגה את הסיסמאות.  

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אז הכירו את הפרסומאי ואיש העסקים אילן שילוח, בן זוגה של שירה מרגלית גרושתו של ראש אמן אהרון חליווה, והמבוקש מספר 1 של נתניהו. שעובד לילות כימים, כדי להילחם לטענתו על עתיד המדינה שנלקחה בשבי נתניהו וחבריו המשיחיים "היום אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להילחם על מדינה שאיבדנו. לאט לאט בשיטת הסלאמי לקחו לנו את המדינה." אילן שילוח האיש והצללים, שרבים מהתעשייה ובעיקר היריבים הפוליטים מהימין ידעו על חלקו במחאה, יצא מהארון וכעת הוא גם יהיה מוכר לציבור שזועק ברחובות את הסיסמאות שלו.

ראש הממשלה דרש לחקור מי מממן את הקמפיינים נגדו, אבל הוא כבר ידע וידע היטב מי זה אילן שילוח ואיך הוא תורם מזמנו ומכספו לטובת הפלתו. שילוח אף חשף אמש כי כבר נשלחו מרגלים למשרדו, לטענתו על ידי מארגני הקמפיין של הימין.

למען הסר ספק שאל רולניק את חברי האחים לנשק, מי הם בעלי ההון שמממנים את המחאה הגדולה ביותר שידעה המדינה נגד הממשלה, והם השיבו כי רוב הנתח מגיע מהציבור הרחב, האזרחים הישראלים מהשורה שמממנים מכספם את המאבק, וגם הודו שיש בעלי הון בעולם שתורמים, אבל הסכומים שהם נותנים הם מינוריים, למחאת הענק שרובה ממומנת מכספי הציבור הפשוט, זה שמכתת את רגליו לקלפי, משלם מיסים למדינה, ומקריב את חייו בחזית המלחמה. חשבתם שנתניהו לא ידע? תחשבו שוב , זה עוד אחד מהספינים שלו לעורר חשדות שמריחות מכסף מושחת ואינטרסים כלכליים, רק כדי להסית את הדיון מהקמפיינים נגדו. לא נראה כי נתניהו יסתפק בתשובות שקיבל אתמול ברולניק, ואני חוששת שחמשת הפרקים של דוח רולניק יהוו רק זרז עבור שר התקשורת שלמה קרעי להטיל סנקציות על הערוץ הממומן מכספי הציבור.

הפרק אמש שסיים את חמשת הפרקים של דוח רולניק גרם לי לתהות, למה דווקא עכשיו, בעיצומה של המלחמה, כש- 136 חטופים עדיין בעזה,  כשמתים לנו מדי יום חיילים יקרים שלנו, את מי מעניין לדעת מי המושכים בחוטים האחראים על ההפגנות בקפלן, את מי מעניין לראות שוב את פרצופו של יריב לוין שהביא לשסע החברתי הגדול ביותר שידענו, למה דווקא עכשיו כשההפיכה המשפטית הפכה לשיחת היום של אתמול? 

והתשובה הולכת ומתבהרת לי, מאז השבעה באוקטובר, הציבור הרחב נכנס לסוג של הפוגה, תרדמת, הלם של מלחמה, רובם נמצאים בחזית הלחימה, יש כרגע הפנמה של כאב, אובדן של שכול, רק משפחות החטופים יוצאות לרחובות לדרוש את חזרתם של יקיריהם.  רולניק בחר לשדר על המחאה דווקא בעיתוי הזה כי לטעמו זה הזמן להזכיר לכולם לצאת שוב לרחובות להפגין, לא נגד ההפיכה המשפטית אלא נגד הממשלה, נגד המשיחים בממשלה שעשויים להביא  עלינו אסון נוסף,  ונגד הספק הקטן שקיים, כי נתניהו ימשיך עם המלחמה כל עוד היא משרתת את מניעיו האישיים ושומרת על כסאו.