מלחמת חרבות ברזל: הפרשן הצבאי הוותיק של חדשות 12 אהוד יערי הפתיע היום (שני) רבים בפינתו בתכנית 'שש עם עודד בן עמי' כשאמר: ״כאשר דובר שבני משפחת ביבס מוחזקים בידי 'החזית העממית' בדמשק, יצרתי קשר איתם על דעת עצמי".

אמא ושני ילדים ג'ינג'ים נחטפים לחאן יונס | תיעוד חדש של בני משפחת ביבס
נתניהו ביקש לחקור מי מממן קמפיינים נגדו ורולניק חשף את האמת המרה

"הצעתי לאחד מראשיהם את אחמד סעדאת, על דעת עצמי, תמורת מידע על הילדים", המשיך יערי. "אחרי שלושה ימים הוא חזר אלי ואמר: 'הם לא בידנו'". כזכור, סעדאת הוא אסיר ביטחוני שנכלא בגין רצח רחבעם זאבי.

חשיפתו של יערי מגיע על רקע התיעוד החדש של בני משפחת ביבס, לאחר שכוחות צה"ל איתרו מצלמת רחוב בח'אן יונס תיעוד ובו ניתן לזהות את שירי, כפיר ואריאל מיום החטיפה.

שירי נחטפה עם אריאל בן הארבע וכפיר בן התשעה חודשים על ידי מחבלים עם טרקטורון ולאחר מכן הם הועברו בטנדר אחר. בצילום שכוחותינו תפסו בשטח ניתן לראות כיצד מספר מחבלים חמושים מכריחים את שירי להתעטף בבד גדול ובכך מנסים להסתיר את החטופים.

דובר צה"ל עדכן כי "החמושים הכריחו את שירי להתעטף, זיהינו את ראשו של אריאל ואת כפיר לא, אנחנו מעריכים כי הוא מחובר במנשא לשירי". עוד נמסר כי בני המשפחה נחטפו על ידי מחבלים מארגון טרור המכונה "אדוני השממה" (כתאיב אל מוג'אהדין).