אתמול נערך יום הבחירות לרשויות המקומיות בצל המלחמה. חלק מהרשויות כבר יודעות מי ניצח בבחירות ומי ראש העיר הבא, ביניהם רון חולדאי לתל אביב, מרים פיינברג בנתניה, משה ליאון בירושלים, וערים אחרות יאלצו ללכת לבחירות סיבוב שני כדוגמת חיפה, אבל ניצחון אחד מובטח והוא ניצחון מוחץ לערוץ 14, שנתן נוק אאוט למתחרות שנרדמו בשמירה ושינה את כללי המשחק.

היחידים ששידרו מדגם: ערוץ 14 נתן בראש למתחרים

נשמע הזוי? לא פחות הזוי מהצעד הבא של ערוץ 14 שהתברר כקלף מנצח. בעוד אמש בסמוך למועד סיום יום הבחירות המוניציפאלי,  מהדורות חדשות 12, 13, וכאן 11, עסקו בקשקשת וברברת אולפנים מוכרת וידועה לכולנו, ערוץ 14 זינבו בגדולים והצליחו בענק להשאיר לכולם אבק, כשבהחלטה אמיצה, אולי יש אפילו לקרוא לילד בשמו בהחלטה מטורפת, הציגו מדגם מייצג לבחירות המקומיות והכתיבו את סדר היום.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעוד ערוצי החדשות הגדולים הפקירו לגמרי את הזירה, ערוץ 14 היו היחידים ששיחקו על המגרש והציגו תוצאות מדגם לבחירות המקומיות, לטענתם הראשון מסוגו. הם אף הרחיקו לכת והביאו תוצאות מדגם לערים הקטנות כמו יבנה עם 47,585 תושבים, שזה סיכון גדול ולא מחושב, כידוע, ככל שהאוכלוסייה הנסקרת גדולה יותר כך קל לחזות ולהיצמד יותר לנתוני האמת, בעוד בערים הקטנות הסיכויים לחיזוי כמעט בלתי אפשריים. זה לא מנע מהם לחבור למכון הסקרים דיירקט פולס, שנכנס לזירה שאף מכון סקרים אחר לא היה מוכן והציגו מדגם בחירות מוניציפאלי הראשון שנעשה בישראל.

כאמור תוצאות האמת יתקבלו רק בימים הקרובים אחרי ספירת כל הקולות, אבל גם אם המדגם יתברר כלא מדויק, או רחוק מנתוני האמת, הם היחידים שהצליחו להכתיב את סדר היום ועוררו עניין תקשורתי וציבורי נרחב. כל גופי התקשורת האחרים ציטטו ומשכו מהם את נתוני המדגם ואחרים שבחרו שלא למשוך מהם ולא להיות חלק מהמשחק, עשו זאת רק כדי לא לתת להם קרדיט על ההישג.

ערוץ 14 נתפס בעיני רבים כערוץ קיקיוני, ולמרות שמצליח לעקוף בנתוני הרייטינג את המתחרות הוותיקות, חדשות 13 וכאן 11 , אף אחד מגופי התקשורת הגדולים לא רואה בו באמת כמתחרה, אלא שהפעם בהחלטה נועזת להשקיע בבחירות באמצעות קלפיות מדגם מייצגות, הצליח ערוץ 14 לשחק במגרש של הגדולים ולקבוע סדר יום חדש.

הבוקר התקבלו נתוני הרייטינג, עדיין מהדורת חדשות 12 הוא השחקן המרכזי בשוק התקשורת עם 17 אחוזי רייטינג, וערוץ 14 לא שינה את נתוני הרייטינג בעקבות המהלך שבחרו, ועומד עדיין על 7.6 נתוני רייטינג, אבל התהודה שקיבלו בעקבות המדגם שפרסמו והפולואפים הרבים שזכו לקבל בגופי התקשורת האחרים נחשב בברנז'ה להצלחה מטאורית. אם מהדורות החדשות המובילות ימשיכו לזלזל בערוץ 14, ולא להחשיב אותו כמתחרה חזק בשוק, לא יהיה מפתיע שאם נתניהו ייקח גם בבחירות הבאות.