"צפיתי בנאום של ביבי ורציתי לצעוק לו: 'ביבי ביבי, יאללה יאללה, תפסיק כבר עם התרגיל השחוק הזה שאתה חוזר עליו פעם אחר פעם. הרי מה התרגיל של נתניהו? כל פעם שמישהו מותח עליו ביקורת או מסכן את השלטון שלו, הוא הרי חובר לאויבי ישראל הגדולים ביותר".

ליברמן מגיב לסערת ביטול העבודות בשבת ותוקף: "סיכון חיי אדם"
ר"מ בריטניה מזהיר: "הרחובות שלנו נכבשו ע״י קבוצות איסלאמיסטיות"

אלה רק חלק מדברי פלג אמש במהדורת חדשות 12 אחרי ההצהרה הדרמטית של שר הביטחון גלנט לפני יומיים, בנושא גיוס חרדים, שעלול לפרק את הממשלה שתיאלץ ללכת לבחירות. פלג סיפר שמנסיונו האישי, כאשר היה נוהג בעבר לבקר את נתניהו בצורה מנומסת, הופיעו שלטי חוצות שהשוו אותו ואת אמנון אברמוביץ' לנסראללה ולחמינאי. והוסיף פלג, שכאשר לערוץ טלוויזיה מסוים יש סטנדרט שונה מערוץ ההתחנפות אליו (ערוץ 14), מיד "מכנים אותנו, "אלג'זירה "12.

תיעוד מפעילות כוחות גבעתי (צילום :דובר צה"ל)

ואמנם אני רואה ברשתות שהמונח הנבזי הזה, הפך למטבע לשון בקרב תומכי הימין ואני תוהה אם כך איך כדאי לכנות את ערוץ קמפיין הבחירות של נתניהו' ערוץ 14, אשמח לשמוע הצעות .

פלג המשיך במלוא הקיטור: "וכשיש איזה כתב שמעז לשאול אותו במסיבת עיתונאים שאלה טיפה קשה, נתניהו מיד מגיב: "אתם תוקפים אותי ואני תוקף את החמאס. זה הדפוס שלו, והמשוואה שלו תמיד: המדינה זה אני. מין לואי ה-14 המודרני, ואם יהיו בחירות ואני לא אבחר, חמאס ינצח"  ואני אוסיף שזה גם לא יהיה מופרך אם יאמר נתניהו באחד מנאומיו שאם לא נקנה לשרה שרשרת יהלומים של חמישים קראט שמגיעה בסט עם צמיד דומה, חמאס ינצח.

פלג סיים את האחד המונולגים  העוצמתיים והמבריקים שלו על המסך, בפנייה לנתניהו שיפסיק לחפש כל מיני "אויבים מדומיינים" לישראל, כי יש לה מספיק אויבים אחרים. "היתה מדינה לפניך ותהיה מדינה אחריך" הזכיר לו פלג. כלומר קונספצית "המדינה זה אני" צריכה להתרסק בדיוק כמו הקונספציה שהחמאס מורתע. אם תהיינה בחירות שאתה כה חושש מהן, המדינה הזאת תשרוד גם בלעדיך ויש שיגידו  שאף טוב יותר.

זה לא היה סתם מונולוג של פלג, אלא מונולוג בסדר גודל של נאום חוצב להבות, ויכולתי לסיים בנקודה זו את דבריי, כי פלג אמר את הכל, וכל המוסיף גורע. אלא שאתמול עלה בשולחן הפאנל נושא אחר שצריך להטריד את כולנו. בן כספית חשף מסמך שהוכיח שבעצם שר החינוך קיש שיקר מבלי למצמץ, כאשר תירץ את החלטתו לבטל השנה את טקס הענקת פרסי ישראל, בכך שזו שנת מלחמה ועל כן יחולקו פרסים רק בקטגורית תקומה וערבות הדדית.

המסמך של בן כספית שנקרא "החלטה", הוכיח מפורשות שהוועדה החליטה פה אחד להעניק את הפרס לאיל ולדמן, איש העסקים והיזם, אחד המצליחים הגדולים שהמדינה התברכה בהם. ולא רק. אלא שאיל ולדמן, על פי בן כספית, למרות האסון שפקד אותו כאשר בתו נרצחה ב-7 לאוקטובר במסיבה בנובה, המשיך ותרם כספים למאמץ המלחמתי ולמילואימניקים.

גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אלא מאי? הבחירה של הוועדה באיש המיוחד ברוך הכשרונות הזה, ובעל אישיות יוצאת דופן ואצילת נפש, לא קלעה לטעמם של חברי הממשלה, כי הוא מזוהה עם המחאה נגד המהפכה המשטרית ולאורך תקופה ארוכה, לא חסך שבטו מראש הממשלה ומהממשלה. ומכיוון שעלה החשש אצל האוחזים בהגה, שמא ולדמן לא יתנהג יפה בזמן הטקס ועלול להשמיע דברי תוכחה וביקורת, אזי עדיף לבטל לגמרי את כל הטקס על מנת למנוע בושות לממשלה ולראשה. ואוסיף ואומר שייתכן גם שזה קשור לחרושת השמועות שלולדמן יש תוכניות להצטרף לפוליטיקה, ונתניהו לא שש לקבל גורם המאיים על ראשו.  

ופה אני חייבת התנצלות לגיא פלג, שכבר לפני שבוע במהדורת החדשות, העלה את הנושא המביש הזה, ואמר ששר החינוך מתעתד לבטל את פרס ישראל שמא הזוכים הפוטנציאלים עלולים במהלך הטקס לפלוט אמירות פוליטיות שלא לרוחו של נתניהו. אני אז טענתי נגדו  נשמע מופרך והזוי. מסתבר שטעיתי ופלג לא דיבר דברים בעלמא, והדברים המופרכים שנאמרו הם לצערי המציאות שלנו.

אייל ולדמן התארח במהדורת החדשות המוקדמת אצל גדעון אוקו, וסיפר שאמנם הודיעו לו שהוא מועמד לקבל את הפרס, אך מיהרו לבקש ממנו להתנהג יפה ולא לדבר על פוליטיקה. ולדמן בצניעותו, אמר שלא היה עולה בכלל בדעתו לקלקל את אווירת הטקס, שבעיניו הוא חשוב מאין כמותו, כשמדובר בחלוקת פרסים בתחום המדע והקידמה של ישראל. אולם הוא לא נמנע מלחשוף, שלדעתו קיש קיבל הוראה מלמעלה לבטל את הפרס, וכנראה שידה של שרה נתניהו היתה בדבר.

ואני אוסיף ואומר שזה לא יפתיע אותנו כלל, כי שרה, כמי שידועה כמושכת בחוטים, כבר הייתה אחראית על לא מעט אירועים דומים כמו אילון לוי המסביר הלאומי המצוין שהיה לנו בימי המלחמה שפוטר מתפקידו רק כי היה מעורב בהפגנות בקפלן או האחים לנשק שניסו למנוע את הכרתם כעמותה, לטובת זיכוי מס, מהלכים שעל כולם על פי הדיווחים אחראית לא אחרת מאשת ראש הממשלה.

אני מתביישת. אני מתביישת בשביל שר חינוך בישראל, קיש. כמי שאחראי על חינוך הילדים שלנו, והיה אמור להגן על הרוח הישראלית ששואפת להתקדם במדעים מדויקים ומקצועות שדורשים השכלה נרחבת, על מנת לשים אותנו על המפה כמדינה מתקדמת, ולא חלילה נחשלת או רחמנא ליצלן, מדינת עולם שלישית, הוכיח בהחלטתו עד כמה הוא פחדן ולא ראוי לתפקיד.

שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי)

גם על פרשה זו אמר אתמול פלג  שביטול פרס ישראל הוא ניצחון לחמאס, כי הרי הארגון הזה יודע שהוא לא יוכל להכריע אותנו צבאית, ולכן כל שאיפתו היא לשבש את חיינו, וביטול הפרס היוקרתי הזה, שהוא סמל ל"מסורת והמשכיות וגאווה ישראלית", זה הניצחון האמיתי של חמאס, אמר כשהוא מכוון בעוקצנות לשפתו  של נתניהו שאם יהיו בחירות חמאס ינצח.

בנאומו של נתניהו שלשום, נשאל איך יפעל לנוכח הצהרתו של גלנט, והוא השיב שלא יכול להיות מצב של הסכמה מלאה, כי בדמוקרטיה קיימות דעות שונות. בעצם רצה לומר, שאין להתייחס ברצינות לדרישה של גלנט ושאין מה לדאוג, כי גלנט לא יצליח לפרק את הממשלה ולגרום לנתניהו להכריז על בחירות.

ואני שואלת את נתניהו: איך אתה מסוגל להגיד שאנחנו דמוקרטיה כאשר אתה לא פתוח לדעות של אחרים?