התכנית ״GLOW״ נחתה בנטפליקס בשנת 2017, זו הפקת מקור שלה והיא נמשכת 3 עונות בלבד עם 10 פרקים לעונה. אבל מדובר באחת מסדרות האיכות של ענקית התקשורת ובין שלל התכניות הבינוניות שאתם שוכחים בכלל שצפיתם בהם, חבל לפספס את ״GLOW״. מוזר להגיד את זה, אבל האייטיז היו לפני 40 שנה. המצב אז היה שונה ממה שאפשר לדמיין, בייחוד בנושא השיוויון בין גברים לנשים. במרכז הסדרה עומדת רות׳ ויילדר, שמגולמת על ידי אליסון ברי. רות׳ היא שחקנית מיואשת שלא מצאה עבודה כבר שנים, אבל מהסצנה הראשונה אנחנו עדים לכוח הרצון שלה, שבסוף יוביל אותה לאן שהיא צריכה.

GLOW (צילום: נטפליקס)
GLOW (צילום: נטפליקס)

בין אודישן גרוע לאודישן גרוע, רות׳ מקבלת הצעה להופיע בתכנית ניסיונית להיאבקות נשים. תכנית כל כך ניסיונית שעדיין אין לה שם, שחקנים או בכלל הבנה איך תתקיים כי היא הראשונה מסוגה. אבל לחלום הזה יש את המפיק באש הווארד, המגולם על ידי כריס לואוול, שמפנטז לצפות בהיאבקות נשים. יחד עם הבמאי סם סילביה, המגולם על ידי מארק מארון, באש מנסה להוציא לפועל את הרעיון שלו. עשרות נשים מבצעות אודישן לתכנית ההיאבקות, ביניהן גם רות׳. רות׳ איננה עוברת את האודישן, אבל כמו שציינתי לפני כן, היא לא מהאנשים שיוותרו על הזדמנויות חד פעמיות.

מארק מארון, כריס לואוול, GLOW (צילום: מתוך נטפליקס)
מארק מארון, כריס לואוול, GLOW (צילום: מתוך נטפליקס)

מלבד רות׳ קיים בסדרת הדרמה-קומית אנסמבל מלא של נשים. כל אחת מהן מגיעה מקצה אחר של החברה ויחד הן יוצרות פסיפס שלם של החברה האמריקאית בשנות ה-80. לצידה של רות׳ עומדת החברה הטובה דבי איגן, שמגולמת על ידי בטי גילפין. ככל שהעונה מתקדמת, האודישנים ממשיכים והחבורה הנשית שעומדת מול שני גברים מצליחות להתאחד וליצור משהו ייחודי שלא נראה לפני כן על המסך באותה התקופה. אבל אנחנו לא צופים בסדרות כדי להנות משבירת תקרות זכוכית, אלא בשביל העלילה.

מארק מארון, בטי גילפין, אליסון ברי (צילום: מתוך נטפליקס)
מארק מארון, בטי גילפין, אליסון ברי (צילום: מתוך נטפליקס)

ב״GLOW״, שהוא למעשה קיצור ל-Gorgeous Ladies of Wrestling, תוכלו למצוא לא מעט דרמות, מתחים, סכסוכים אישיים ובעיקר הרבה רצון להגשים חלום שנראה רחוק אך קרוב מתמיד. אם זה לא משכנע אתכם מספיק, גם הצצה לעולם שהיה קיים לפני 40 שנה הוא מעניין בפני עצמו. לא תאמינו כמה הרבה השתנה מאז ואיזה מזל שנולדנו לעידן בו שידול למין על ידי ממונה בכיר בתמורה לשיבוץ טוב בלוח השידורים הוא פסול ולא מחוייבות שכועסים עלייך שלא ביצעת. 

קאסט GLOW (צילום: מתוך נטפליקס)
קאסט GLOW (צילום: מתוך נטפליקס)