כבר יום רביעי, השבוע יותר קרוב לסופו מאשר לתחילתו, ואני עדיין מרגישה שהעייפות מההמתנה המייסרת למתקפה האיראנית לא חלפה לי. בלשון המעטה כפול מאתיים. בעיתוי נפלא ונחוץ בהחלט, הצליחו חברי ארץ נהדרת להרגיע מעט את מחול התחושות נוכח המתרחש בימים האחרונים, ולהזכיר לנו שאנחנו לא לבד בתוך רכבת ההרים הרגשית עם בחילה וחרטה שעלינו עליה. 

זה לא צחוק: המהלך שעשה נסראללה במלחמה בהשפעת "ארץ נהדרת"

הפעם, על ההגה, לא היה רק קיציס, אלא חברה אליו יונית לוי, שקיבלה את השידור בתחילת התוכנית מלא אחרת מיונית לוי האמיתית. רגע מכונן ללא ספק. וכדי באמת להרגיש בבית, גם הכתב הצבאי ניר דבורי תיבל את השידור בפרשנות ביטחונית משלו. ובגפילטע פיש, כי סדר פסח, בכל זאת.

על הפרק היו, איך לא, האיומים האיראניים שהתבררו כהחלטה לשגר אל מדינת ישראל יותר מ-200 טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים. כדי להרגיע מעט את הרוחות, ובעיקר את הרצון שלנו להתחבא מתחת למיטה עם גנטור ושימורי לבבות דקל, סיפר מסביר פיקוד העורף אל"מ (מיל ירון בר דיין כיצד להחזיר את המצב לקדמותו, או שבעצם לא כי ההנחיות משתנות כל 10 דקות. זוכרים את ליאורה, אם השנה שנתנה לבנה שפע לנהוג בג'יפ שלה לפני כמה עונות? אז היא חזרה לסיבוב נוסף, והציעה לבר דיין בעדינות להיסגר על עצמו. זה כמעט הצליח. בעקבות המצב, מניחה שכבר שמעתם, נדחתה הופעתו של עומר אדם להיום, עובדה שפרחה מזיכרונו מאחר וגם הוא היה באולפן.

ובגלל שאי אפשר בלי הפוליטיקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים מירי רגב, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' התיישבו גם הם מסובים באולפן, כשהשניים האחרונים ישבו בשולחן הילדים. אני לא חושבת שיש צורך להוסיף, או להסביר מדוע. כשהגיע תורם לקושיות, שאלו למה לא מפציצים את איראן, ומה מעכב את המלחמה האזורית של כולם נגד כולם. חיוני, בייחוד בימים אלה. רמטכ"ל איראן קפץ אף הוא להבין האם לתגובה הישראלית שלום, ונותר ללא תשובות בדיוק כמונו. אבל היה מצחיק.

גילוי נאות: כנראה שאף אחד מאיתנו לא חשו פומו, קרי חרדת פספוס, ממה שקרה, ואם נודה על האמת, כולנו היינו מוותרים על 24 השעות שבין שבת האחרונה לראשון. מי שכן רצה להצטרף, לפחות ביקום האלטרנטיבי של ארץ נהדרת, הוא מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, שהרגיש שחיל האוויר עשה לו הקיץ של אביה בבלימת המתקפה, ותיאר את מורת רוחו היישר ממטוס קרב. לצדו, כניסיון להסביר למדינת ישראל מהו מקומה, שהה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במטוס אחר, עד שהשתעמם מההסברים של חברו לשמיים.

מכירים את הישראלים בחו"ל שאתם מזהים מקילומטרים למרות שהם עושים הכל כדי להיטמע? אז יעקב ורינה. הזוג האייקוני, המלווה אותנו כבר כמה וכמה עונות, ערך עבורנו את המדריך לתייר הישראלי המתחיל שלא רוצה שיידעו מאיפה הוא בא. זה לא כל כך הלך. ואפרופו חו"ל, נציגת ישראל באירוויזיון עדן גולן, ולצדה הזמרת קרן פלס והשחקן ליאור רז, סיפרו על ההכנות לתחרות, כשרז הגיע בכלל כמאבטח של המשלחת. בהצלחה לכולנו, עם הכל.