"אנחנו במשדר מיוחד על התקיפה שהייתה באיראן, על פי מקורות זרים ועל פי טלי גוטליב, או דרדלה כפי שמכנה אותה בן גביר". כך התחיל אתמול דני קושמרו את מהדורת שישי של ערוץ 12. מה שערוץ 12 לא היה מודע לו הוא, שתוך כדי הביקורת שהוטחה בבן גביר שהוא פגע בביטחון המדינה, המהדורה חזרה והזכירה את המילה 'דרדלה' שוב ושוב, ובכך העניקה לה משנה תוקף וגושפנקא. 

דרמה טלוויזיונית: שרון גל נשאר בערוץ 14, אך זהו ה"עונש" שקיבל
"מאיימים עליי ברצח": עיתונאי כאן 11 בריאיון חשוף אצל קובן | צפו

אם נטען שבן גביר פגע בביטחון המדינה, גם מהדורת חדשות 12 ופרשניה החכמולוגים למיניהם, בעקיפין, פגעו בביטחון המדינה. כי מה הכי זוכר האויב שעוקב בשקיקה אחרי החדשות שלנו? את הציוץ הלא אחראי של בן גביר. ומדוע? כי ערוץ 12 פמפם לו אותו שוב ושוב לתוך הראש בצורה קרצייתית, ציוץ שאותו האויב מזהה כחולשה וממנה הוא שואב את הביטחון להקשיח את עמדותיו ולהמשיך לירות טילים לעבר אשקלון, שדרות וקרית שמונה. 

במה שלא יכול היה לחלום עליה. איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
במה שלא יכול היה לחלום עליה. איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרשן היחידי שהוזמן אמש לפאנל  ושם לב לכך היה תא"ל במיל' דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לשעבר, שאמר כי העיסוק האובססיבי בבן גביר הוא לא רלוונטי ורק נותן לשר לביטחון לאומי במה שהוא לא חלם עליה. האבסורד הוא שדני קושמרו בעצמו הביע דעתו שבן גביר כנראה מת על זה שהוא מקבל במה, אם כך, למה אתם נותנים לו אותה? 

מצד אחד אתם תוקפים את בן גביר שמחפש ברשת לייקים על כל שליפה מן המותן, אך מצד שני אתם משתמשים בדברי ההבל שלו ושל שכמותו בליכוד, בשביל לגרוף לייקים לעצמכם. מוסר כפול מישהו?

הייתי מצפה מערוץ חדשות שאותו מצטטים בכל ערוצי התקשורת בעולם, ועומד בפרונט של ההסברה הישראלית, שיפסיק לירות לעצמו ולנו ברגל, ויידע מתי הזמן לדומם את מנועי הביקורת וההשתלחות בממשלה, על מנת לא להזין עוד יותר את האנטישמיות והשנאה הגואה כלפינו ובטח שלא לפגוע בביטחון המדינה. לערוץ 12, למרות היותו גוף מסחרי, יש אחריות ומחויבות לביטחון המדינה בתקופת מלחמה, כמי שנמצא בפרונט ומוביל בטבלאות הרייטינג.

ואם אתם חושבים שבן גביר צריך לשתוק, כפי שאמרה קרן מרציאנו "בחייאת, שישתקו כבר", מן הראוי, שגם אתם, חדשות 12, תשתקו, כי כבר רואים לכם. רואים איך אתם לא מפסיקים באופן אובססיבי מדי שישי, להנפיק ערימות של חדשות רעות שלא רק משחקות לידי האויב, אלא גורמות נזק לחוסן הנפשי של הציבור, ומעמיקות את הדיכאון הציבורי. 

אם אתם מעבירים השכם והערב ביקורת על נתניהו שרק דואג לשרידותו הפוליטית במקום לדאוג לעם ולמדינה, הסתכלו במראה ותיווכחו לדעת, שגם אתם דואגים לשרידותכם התקשורתית ולרייטינג שלכם, ובמקום להביא גם חדשות טובות לצד הרעות, אתם עוסקים בהורדת המורל הלאומי, שרק מעלה גיחוך על שפתיהם של האייתולות באיראן. 

קרן מרציאנו (צילום: צילום מסך חדשות 12)
קרן מרציאנו (צילום: צילום מסך חדשות 12)

לראייה: התמונה שהתנוססה על המסך, על רקע ציוץ בן גביר, של בכירי איראן צוחקים במלוא הפה על התגובה הישראלית הרפה. האם זה היה כל כך נחוץ והכרחי להציג את זה? במה היא הועילה, מלבד לעצבן אותנו עוד יותר, כאילו העצבים שלנו לא מספיק רופפים גם כך. אלא אם כן, אתם במהדורה לוקים במאזוכיזם/סאדיזם מתקדם, ולא מצליחים להתגבר עליו.

כל כך קשה לכם, לצד הביקורות על התגובה הישראלית, אם היתה מינורית או לא, לפחות פעם אחת לפרגן לממשלה שנהגה בשיקול דעת ובאחריות כאשר הגיבה באיראן בצורה מידתית על מנת לא לאבד את התמיכה של הקואליציה הבינלאומית מחד, ומאידך להעביר מסר לאיראנים שיש לנו יכולות טכנולוגיות מוצלחות יותר מכל אלפי הטילים שלהם? מן הראוי היה לחזור ולהדגיש עד כמה אותה קואליציה חשובה, כי בעקבות תמיכתה, האיחוד האירופי מתעתד להטיל עוד סנקציות כלכליות על איראן בגלל תוקפנותה. אני תוהה שהמהדורה לא ציינה פרט חשוב זה שפועל לטובתנו, אך לא שוכחת לציין רק את השלילי שפועל נגדנו, או לחזות עתיד שבו ישראל מידרדת לתהום והיא על סף אבדון.

אמנם פה ושם נרמז בשיח באולפן, על ידי פרשנים כמו ישראל זיו וניר דבורי, שהפעולה בעומק איראן לא הייתה דבר של מה בכך, ושהאיראנים עוד יווכחו לדעת מה באמת קרה שם ליד מתקני הגרעין, אולם הדיון בנושא הזה נבלע ואבד בתוך דיון תפל על השטויות שטלי גוטליב ובן גביר פולטים לבקרים וזוכים לבמה מרכזית אצלכם במהדורה. האם לא ראוי היה יותר להדגיש ולהבליט את חשיבותה של התגובה הישראלית ולהצביע על הצלחתה ועל יכולותיה של ישראל לחדור לעומק שטחה של איראן או של כל מדינה אחרת עוינת במזרח התיכון, על מנת שאויבינו יראו וייראו?

ערוץ 12 יכולים מדי פעם להגיד מילה טובה, במקום לדשדש כל העת בבוץ של שנאה והלקאה עצמית. ואתמול זה היה השיא. אחרי הפזמון החוזר של ציוץ בן גביר, קושמרו הכריז ברוב ייאוש, שלא רק שהחמאס חזר לשלוט בעזה והעזתים משתזפים להם על חוף הים, ואוטוטו סינוואר יצטרף אליהם ואף הוא ייהנה "מאור השמש", אלא שגם בחזית הצפונית החיזבאללה מגביר את התקפותיו, והטיסות של חברות תעופה בינלאומיות ביטלו את טיסותיהם לישראל, ואוי ויי, מה יהיה עם כל הנוסעים שכבר קנו כרטיסים? וחכו זה לא הכל, גם חברת אשראי נוספת הורידה את הדירוג של ישראל עם צפי להורדה נוספת בעתיד, ובקיצור: חרבו דרבו ובעיצומו של אבדון מוחלט.

לפני כשבוע תקפה איראן את ישראל במסה עצומה של טילים וכטב"מים, ואם לא די בכך, מהדורת שישי של ערוץ 12, תקפה אתמול את הצופים במסה של חדשות רעות, אחת אחרי השנייה בשלבים של תקיפה, שזהו נס שעדיין לא איבדנו לגמרי את השפיות. וכי מה היה קורה אילו מהדורת חדשות 12 המובילה בנתוני הרייטינג מהמתחרות הייתה חורגת מההרגל המגונה רק לתקוף ולבקר, ומוצאת גם נקודות אור שיחזירו לנו את החיוך והנשימה? מה עוד, שכל המבקרים המהוללים היושבים באולפן, שחושבים שהחוכמה והגאונות זורחת להם אתם יודעים מאיפה, במהלך כל המלחמה ועד היום, לא הציעו שום פתרון ואלטרנטיבות אחרות, מלבד להגיד מה לא.

יחד עם זאת, אל תבינו לא נכון. הממשלה פישלה ובגדול בלא מעט נושאים, מלבד המחדל הגדול באוקטובר השחור, ועל כן הרוויחה ביושר את כל הביקורות הקשות. אולם על ההגנה מפני המתקפה חסרת התקדים של איראן והקואליציה שנוצרה והתגובה השקולה באיראן על מנת למנוע מלחמה אזורית ומסוכנת, מגיע לה את כל הקרדיט. קרדיט שמהדורת חדשות לא מיהרה לתת, מה שמאבד מאמינותה. אמרתם ערוץ 12 ערוץ התבהלה? הייתי מוסיפה: ערוץ הדיכאון הלאומי.