העונה השישית של "הכוכב הבא" נפתחה עם ציפיות גבוהות בעקבות הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון, והציפייה לספק נציג ישראלי לתחרות האירופית שיעמוד ברף הגבוה שהציבה הזוכה של השנה שעברה. לצד הציפיות, התוכנית של "קשת 12" חזרה למסך בתקופה בה ריאליטי השירה בישראל נמצא בירידה, זמן קצר לאחר הכישלון המהדהד של "דה פור" בזכיינית המתחרה "רשת 13". כעת, על פי נתוני הרייטינג, נראה כי המשבר בז'אנר גבר על הציפיות, ופרק הפתיחה קיבל נתון פושר יחסית להשקה - 15.1 אחוזים בלבד, כאשר ממוצע העונה הקודמת עמד על 17.9 אחוזים. מולה, "שנות ה-80" הפסידה בפער של אחוז אחד בלבד.



כזכור, ב-2015, נקבע כי הריאליטי המוסיקלי, יהווה את הפלטפורמה במסגרתה ייבחרו מדי שנה את הנציג או הנציגה לאירוויזיון. הבחירה בנציגים מבוססת על בחירות הקהל, שמצביע למתמודדים מהבית, ועל בחירת שולחן השופטים של "הכוכב הבא" הכולל את סטטיק ובנאל, קרן פלס, אסף אמדורסקי, הראל סקעת, והחל מהעונה הנוכחית, גם את שירי מימון. נראה כי ה"באזז" שעוררה הזכייה של השנה, לא השתקף בנתוני הצפייה והקהל לא מיהר להצטרף לעוד עונה של ריאליטי מוזיקלי.



הכוכב הבא. צילום מסך
הכוכב הבא. צילום מסך



"הכוכב הבא" של הזכיינית "קשת" כאמור, קיבלה 15.1 אחוזי רייטינג וניצחה את "שנות ה-80" של המתחרה "רשת" שקיבלה 14.1, אך הפער עמד על אחוז אחד בלבד. נראה כי הסדרה הקומית של שלום אסייג הצליחה להגיע למעמד של קאלט ולהשיג נתון קרוב לזה של אחד הקלפים החזקים של "קשת". "גב האומה" של ערוץ עשר, לעומת זאת, קיבלה 7 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "רואים עולם" שקיבלה 3.1 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 12.5 אחוזים ב"קשת 12" ו-8.6 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 7.9 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 3.6 אחוזים.