מנפגעי המיזוג: לפני כשבוע התבשרנו כי תוכניתו של ירון לונדון, "לונדון את קירשנבאום" צפויה לרדת מהמסך בקרוב, עם עליית הערוץ הממוזג של "רשת" ו"ערוץ עשר" וכעת מגיעה ההודעה כי מגישה נוספת לא תמשיך עם תוכניתה לערוץ החדש.



"שיחת היום", תוכניתה של לוסי אהריש, ששודרה עד כה בזכיינית "רשת 13" אחר הצהריים, לא צפויה להמשיך, מי שיחליף אותה הוא יעקב אילון, שיגיש מהדורת חדשות מוקדמת.





בסוף השבוע עלתה באינטרנט עצומה תחת השם "החזירו את לוסי אהריש ללוח השידורים", עליה חתמו עד כה כ-15 אלף איש. "היא. הוצאה. מלוח. השידורים. לוסי אהריש האחת והיחידה", נכתב בעצומה. "האומרת בעוז את דעתה - על המצב בישראל. ללא משוא פנים. ללא העמדת פנים. ללא נסיון להתחבב על אף אחת. מהצופים. שנלחמת כנגד גזענות, חוסר שוויון, שובניזים וחושך, בנאמנות לעצמה ולדעותיה. לוסי אהריש, הינה אחת הנשים החזקות שקיימות מעל גבי מסך הטלוויזיה. שכרגע הוצאה מלוח השידורים של רשת-עשר, ובמקומה נכנסו ארבעה מגישים, תראו מופתעות, מ... המגדר הגברי. אנו דורשות להחזיר את לוסי ללוח השידורים, ולתת לה את הבמה הראויה לדעות חשובות כשלה הצריכות להישמע בקול רם! כי לוסי אהריש,היא הקול שלי, ושלך, ושלה. היא הקול של כולנו"..



כזכור, "שיחת היום" הציגה את אירועי היום מנקודת מבט שונה, וליוותה באופן קבוע מאבקים חברתיים ומחאות ציבוריות בכל קשת המגזרים והעשייה האקטיביסטית. בין השאר אהריש אירחה בתוכניתה מומחים, פרשנים ופוליטיקאים ודנה איתם באירועי השבוע המרכזיים באקטואליה ובתרבות הישראלית.



לוסי אהריש היא מגישת טלוויזיה, שחקנית ועיתונאית ישראלית, ששימשה ככתבת חדשות ומגישת מבזקי חדשות בערוץ 10 וכחברת מערכת הערוץ הראשון, והייתה לעיתונאית הערבייה-ישראלית הראשונה בישראל שקיבלה תוכנית הגשה בעברית. במשך השנים עבדה המגישה התחנות טלוויזיה ורדיו רבות, ביניהן eco99fm, "קשת", "i24news" ובתקופה האחרונה הפכה לטאלנט של "רשת". במשך השנים הביעה אהריש את דעותיה, בנוגע ליחסי ערבים ויהודים, בדבריה גינתה בחריפות את הטרור הערבי ואת ההנהגה הערבית שבמקום להרגיע את הרוחות מסיתה לאלימות.


מערוץ עשר נמסר בתגובה: "לוסי אהריש היא עיתונאית מוערכת שנשמח להמשיך ולשתף איתה פעולה בערוץ הממוזג".