מה קורה כשכוכב מדורי רכילות עצלן ונרגן, שרגיל לקבל הכל, מגיע להוליווד ומגלה שהוא סתם אחד מהמזרח התיכון? זה מה שקורה ליהודה לוי בעונה החדשה של "איש חשוב מאוד". או באמריקאית זחה: VIP2. באנגלית, כך אומרים, זה נשמע יותר טוב.



עם יד על הלב: אין גילטי פלז'ר יותר מלצפות ברגעים אנושיים, שלא לומר מביכים, של ישראלי שמנסה לכבוש את הוליווד ונכשל. בעיקר אם בישראל הוא נחשב לסופרסטאר. ברמה הזו, שירלי מושיוף, יוצרת הסדרה, מתעללת בכוכב יהודה לוי באופן בלתי צפוי; ורגע לפני שאתה חושב שאתה יודע מה יקרה, נכונה לך הפתעה שמערימה עוד ועוד סיבות לשחקן לעבור התמוטטות עצבים ולהראות לנו מה הוא שווה באמת.



אי אפשר להתעלם מזה ש"איש חשוב מאוד 2" עולה הערב, ארבע שנים לא תמימות אחרי סיום העונה הראשונה, ששודרה אי שם בימי "צוק איתן". זה נצח במונחי טלוויזיה ומלחמות. אך להבדיל מהעונה הראשונה, שירדה על הזוהר המזויף שנודף במדורי הרכילות, דרך המפגש של לוי עם אלמה דישי, שגילמה את הנגטיב שלו; העונה השנייה מתמקדת בלהראות לנו כמה פאתטית הפרובינציאליות הישראלית בכל פעם שהיא עולה על מטוס, כמו גם דרך העניין הרומנטי.





הפעם זו נטע ריסקין המצוינת, במשחק נוגע ללב כסוכנת־על הוליוודית שירדה מהארץ ונאלצת להתמודד עם הכוכב שמסוגל להתלונן בפניה: "בישראל משגעים אותי וסופרים לי ביציות", ובאותה נשימה חוקר אותה איך זה יכול להיות שהיא לא מביאה ילדים בגילה המופלג (41), בלי טיפת מודעות לסתירה שבדבריו.



בשורה התחתונה: "איש חשוב מאוד 2" היא סדרה כיפית שעשויה היטב, ומוכיחה שלמרות הפער שנפער בין המציאות לבדיון בשנים שחלפו, הסדרה היא הרבה יותר ממציצנות גרידא. העובדה שיהודה לוי האדם מדגמן כבר שנים זוגיות צפויה באינסטגרם, לא רלוונטית למשחק המרתק שלו, בסדרה הכי ישראלית שנוצרה כאן השנה.



"איש חשוב מאוד 2" – פרק הבכורה, הערב (חמישי) ב־21:05, HOT3 ו־HOT VOD