אכזבה גדולה הייתה הקו המקשר שבין כל הביקורות שפרסמו אמש, בבוקר שאחרי שידור פרק הבכורה של "האח הגדול". "הם לא VIP" צעקו המבקרים מבין מדורי הטלוויזיה, בנימה של "המלך הוא עירום" - כאילו הם הראשונים ששמו לב שהסלב אינו סלב, והמפורסמים אינם מהשורה הראשונה. אז לכל המצקצקים והמצקצקים לעתיד בואו נאמר את האמת - ה-VIP הם אף פעם לא "אנשים חשובים מאוד", מקסימום "חשובים יחסית". אנשים חשובים מאוד עושים "איש חשוב מאוד" במקום. יהודה לוי לא יכנס לבית האח הגדול וגם לא עומר אדם (אם לא מדברים על 3 דקות של שיר כמובן), כך שעונת VIP לא יכולה לזכות לניקוד רק על פי מדד "את מי הצלחתם להשיג", אלא על העניין האמיתי שהדיירים יכולים לספק, ובגזרה הזו נראה שבהפקת "האח הגדול" עשו עבודה טובה.

הליהוק הכי גדול של העונה הנוכחית הוא כמובן נטלי דדון, אך כדמות שכבר הופיעה על המסך בכל פורמט ריאליטי אפשרי, כולל תוכניות דייטינג דלוחות לצד שלל דמויות אנונימיות שמחפשות את 3 וחצי דקות התהילה שלהן. למרות השם המוכר, עושה רושם שדדון לא תהיה האדם הכי מעניין בעונה הקרובה של הריאליטי. חוץ ממנה גם שי חי נראה כהבטחה מזהירה לעונה הקרובה, המתמודד שטוען שהוא חזק לבית כדי "לסגור מעגל" והציג חזות מפוייסת, אך הספיק להיכנס לאיזו דלת שבא לו, ברגע הראשון שלו בבית.



מי שמסתמנת ככוכבת המסקרנת של העונה, שתצליח לעצבן, לעניין וליצור סביבה התרחשויות היא דווקא העיתונאית נרי ליבנה ("אני מסמלת את כל מה שהעם שונא"), שכל שנייה בתעודת הזהות שלה הייתה זהב טלוויזיוני טהור. שנונה, מודעת לעצמה ומתוחכמת, נראה שליבנה תקבל לא מעט זמן מסך, אך לא בטוח עד כמה תצליח לגרום לאצבעות הצופים להצביע עבורה. מולה ניצב עדי לאון, ליהוק מבריק לא פחות, הסמן הימני במפה הפוליטית בבית, מי שטוען שרוב הדעות בישראל מקבילות לשלו ומצהיר בגאון שהוא מעריץ את מירי רגב.

נראה כי המתח בין ליבנה ללאון עשוי להוות ציר מרכזי בעלילת העונה שמתרחשת בעיצומה של מערכת בחירות. אם עורכי התוכנית ידעו לנתב אותה נכון, העונה יכולה להיות הפוליטית ביותר מאז ימי מלחמת בובליל-קורנפלד. השכיל לאון לעשות ולהכניס את ליבנה לאותו החלק בו הוא נמצא - האיש ללא ספק מבין תוכן.


האח הגדול. צלם : מיכה לובטון
האח הגדול. צלם : מיכה לובטון


כמובן שכדי למלא את החלל נכנסו לבית מיני כוכבני רשת, דוגמניות לא מוכרות ואנשים שזכו לכמה דקות של תשומת לב תקשורתית לפני אי אלו שנים. נראה שדור האינסטגרם הצעיר של הבית התהדר באגו שיכול בקלות למלא את בריכת השחייה, עם משפטים תלושים כמו "אם אני הולך ברחוב ב-LA לגמרי מכירים אותי". אסף גורן בדיוק ויתר על הכוכב שלו בשדרה בהוליווד כדי להגיע לאח הגדול.