עונת ה-VIP של "האח הגדול" היא עונה שבה הדיירים פחות מייצרים מתחים ואינטריגות כי הם משתדלים להכתים כמה שפחות את תואר הסלבריטאות שעמלו עליו קשות. אחרי הכול, חלק מהם מגיע מהברנז'ה ומתעשיית הבידור והתרבות אז למה לקלקל לעצמם את התדמית בהתנהגות שעלולה לחשוף צדדים לא מחמיאים באישיותם?



קחו למשל את אורי גרוס, כותב התסריטים עבור הטלוויזיה. מהרגע שדרכה כף רגלו בבית האח, גם כאשר התבוססה לה במי הביוב המסריחים, וגם אחרי אירוע לבבי שחווה לפני היכנסו לשם, הוא מתנהג למופת ובנחמדות לכולם ומקבל עליו באהבה את כל הגזירות שהאח מטיל עליהם. שלא לדבר על שאר הדיירים ששוכנו בביוב ואחרי שזחלו לתוכו בבגדיהם המהודרים, במקום להקים קול מחאה ולצעוק על העוולה הנוראית של לחיות בתנאים של עכברי אשפה, הם לא פוצים פה ולא מצייצים (מלבד אביבה), אלא מקבלים עליהם את הדין בהרואיות מעוררת רחמים.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



המפגש הראשון ביניהם נשמע ונראה כאילו הגיעו לאיזה נשף בארמון האליזה במקום לתעלות השורצות עכברים בפריז, וכולם קדים קידה מכובדת ואלגנטית כי צריך לשמור על פאסון ואיפוק. הייתי רוצה לראות את מירב ישראל, שלא הייתה סלבית, בעונה האחרונה נכנסת לתוך כל הג'יפה הזאת מיד בכניסה הראשונה. המים הדלוחים בביוב היו מחווירים לשמע השלשול המילולי והצורמני שהיה יוצא לה מהפה. המפגש המאופק בין דיירי הביוב למרות אווירת הג'ורה, היה סצנה כמעט סטירית. ככה זה כשנכנסים סלבים שרוצים לשמור על שמם הטוב.



לכן לא היו לי ציפיות גדולות מעונת הסלבים הנוכחית והכנתי את עצמי לעוד סאגה משעממת ואפורה. אולם הפעם הופתעתי. הפעם ניכר היה שהאח באמת ובתמים עשה מאמץ מיוחד והשקיע מחשבה ויצירתיות על מנת להפיח איזושהי חיוניות בתוכנית כבר בתחילתה. בניגוד לעונות קודמות, בהן האח נותן לדיירים זמן ומרחב להתאקלם ולהתרגל אחד לשני, הפעם הוא לא נתן להם את הלוקסוס הזה והטריד אותם בכל הזדמנות, וכל פעם עם שיגעון חדש, וכך אנחנו רוצים אותו.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



מישהו שיתזז אותם בלי הפסקה, במקום להכניס אותם ואותנו לתרדמת חורף. הוא הכניס והוציא אותם מהביוב הלוך ושוב, טיפטף להם מים מהתקרה בלילה, הלביש אותם בבגדים של ג'וקים ועכברים, סכסך בין עדי לאון ואחרים, קרא להם שוב ושוב להתכנס בסלון, ודווקא באמצע השאיפה הראשונה והמהנה של הסיגריה בחצר, וכל זה על מנת לטרטר להם את הצורה. ההתחלה הזאת היא אמנם לא סימן לבאות וייתכן שברגע מסוים האח יירדם בשמירה, אך אם ימשיך בדרך שהתחיל, יהיה על מה לדבר.



האח הגדול, עדי לאון. צילום מסך
האח הגדול, עדי לאון. צילום מסך



יחד עם זאת, בל נשכח שזה לא תלוי אך ורק באח, ומי שצריך לספק את הסחורה העיקרית הם הדיירים. אין ספק שמי שגנב את ההצגה היה עדי לאון, המנהל האמנותי של אייל גולן. אפשר לשנוא אותו או לאהוב אותו, אך דמות תיאטרלית יותר ממנו, שמשחקת את תפקיד לוציפר ואת המלאך גבריאל בעת ובעונה אחת, לא פגשנו באף עונה אחרת. המחזאי הצרפתי מולייר היה מלהק אותו בשמחה לתפקיד מרכזי באחד ממחזותיו. עדי כל כך לא מפחד להגיד באמת מה הוא חושב על אנשים, שברגע מסוים אתה לא יודע אם לבכות או לצחוק. אני צחקתי, כי מה יותר מצחיק מאשר מישהו שאחרי שהוא אמר לרומי שהיא לא נראית בכלל כמו דוגמנית, או לנטלי שיש לה "פרצוף איכה", או עושה פרובוקציות מעצבנות לנרי והנטיות השמאלניות שלה המאוסות בעיניו, משחק אותה גיבור היום ומבקש מכולם, כולל אלה שבכוונה או שלא בכוונה העליב אותם, שייתנו לו חיבוק עידוד לפני שהוא נכנס לביוב במקום אביבה. אין קומי יותר מזה.



דמות אחרת שהתחבבה עלי היא ויקי כנפו, ואם היא תהיה המנצחת של העונה, לא יהיה צדק פואטי גדול מזה. הן בגלל שהיא נושאת את דגל המחאה החברתית (כמו טל גלבוע שזכתה בגלל היותה לוחמת למען זכויות בעלי החיים) והן בגלל אישיותה הנמרצת החדורה באופטימיות, למרות שהחיים לא חייכו אליה. מי לא מחה דמעה כאשר ברגע של כנות טהורה וצרופה, היא סיפרה על בנה הבכור שהתאבד ועל ההקלה שהיא חשה שיותר הוא לא יסבול. רגע בהחלט מכונן, וטוב עשה האח הגדול, שמכל הפטפטת והשיחות שהיו בימים האחרונים על פוליטיקה והסיפורים הבלתי נגמרים של נרי, הוא בחר לתת את הקטע המלא של הווידוי הכואב של ויקי. 



ועוד נקודה: אני לא חושבת שהרעיון לשדר את התוכנית שלוש פעמים בשבוע הוא מוצלח. עומס תכנים יכול להמאיס אותה עלינו, אז נא להתחשב בהתאם ולא להיסחף.



האח הגדול, נרי ליבנה. צילום מסך
האח הגדול, נרי ליבנה. צילום מסך