סערת הציוץ של רותם סלע לא נרגעת: הטקסט שכתבה על מעמדם של ערביי ישראל זכה לתגובה של פוליטיקאים רבים, בהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו. צלם האופנה וסוכן הדוגמנות הישראלי, עדי ברקן, שנודע בין השאר בשל קמפיין שניהל בעד חקיקה האוסרת על העסקת דוגמניות הלוקות בתת-משקל ובאנורקסיה, יצא היום (שני) כנגד הדוגמנית בפוסט בפייסבוק.



איש האופנה שנלחם בתופעת האנורקסיה כתב ברשת: "כשהגוף בתת משקל, הראש לא מקבל מה שזקוק וזו התוצאה... עוד כמה ק''ג והכל יהיה אחרת... בתאבון...", וצירף את תמונותיהן של סלע, גל גדות ושלומית מלכה. 






הגולשים לא נשארו אדישים לפוסט ורבים תקפו את ברקו. אחת הגולשות כתבה: "אני עוקבת אחריך המון זמן, אני כ"כ מעריכה את חוק הפוטושופ והמאבק נגד אנורקסיה. כאחת שחוותה בעצמה הפרעות אכילה החל מגיל ההתבגרות מאוד הזדהיתי עם הדברים שלך. אבל הפוסט הזה? הוא שוביניסטי, הוא מחבר שני דברים לא קשורים, אתה מזלזל בדעות שלהן, באמירות שלהן, באינטליגנציה שלהן. זכותך לדעות משלך אבל מכאן ועד לחבר את עניין הרזון שלהן לעמדות החברתיות פוליטיות שלהן? מעניין אם היית מגיב ככה אילו מישהי מהן הייתה תומכת הצד השני של המפה. פוסט מזלזל, פוגעני ולא מכבד בכלל".

גולשת נוספת כתבה: "בדרך כלל יש טעם בדברייך, אבל אמרה כזו היא בדיוק להפך זה מקטין את הנשים האלו מבחינת מגדר, דעותיהן הן שלהן ולשמחתנו יש לכולנו זכות להביע דעה! ללא קשר למשקל שלנו, אם היה נאמר משהו דומה על אישה מלאה היית כועס. נכון הן מודל יופי לא בריא אך שלושתן נשים יפות וחזקות ודעותיהן בין אם אתה מסכים איתן או לא מבורכות במדינה דמוקרטית".

רותם סלע. צלם : שובל עזור
רותם סלע. צלם : שובל עזור


ברקן הגיב למהומה על הפוסט: "לפני הכל שיקחו אחריות בתחום שלהן, הנזק שהן עושות בהופעה החיצונית שלהן עושה נזקים בלתי הפיכים לבני הנוער שלנו, אז לפני שהן משנות עולם, תשנו בקטן את התחום שאתן מככבות ואז נדבר".

מאוחר יותר התנצל ברקן על דבריו בפוסט נפרד: "אני מצער על כך שחלק מהקוראות של הפוסט הקודם נפגעו, חלק לקחו את הנאמר למקום אחר... זו לא היתה הכוונה, איני ניכנס לפוליטיקה ובטח לא לקיבתן של נשים, אך כמודל יש להן אחריות! הן מודעות להשפעת המראה שלהן! יש חוק שאוסר עליהן אבל אותן לא מעניי , וכשרותם אמרה מה שאמרה וזו זכותה, הוצפתי במבול של טלפונים מבנות חולות במסגרת העמותה שלנו ובזה הלשון: 'אני לא מאמינה עדי למה שאני רואה, איפה הן היו כשזעקנו לעזרה בחוק הפוטושופ, איפה הן היו כשקיבלו עשרות פניות לעזרה ואפילו התייחסות אחת לא קיבלנו מאף אחת וכשאתה הזמנת אותן לבוא לבקר פעם אחת ולראות מקרוב את ההשפעה שלהן, כלום, ועכשיו פתאום הן רוצות להציל מגזר אחר, למה כי סקסי עכשיו?! נראה אותן עוזרות ומשפיעות בתחום שלהן לפני שהן קופצות להציל עולם', לא אוסיף מילה מעבר לכך שאני מצטער אם פגעתי".

כזכור, בישיבת הממשלה אתמול הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לפוסט שפרסמה השחקנית, המגישה והדוגמנית רותם סלע באינסטגרם, לאחר הראיון עם שרת התרבות מירי רגב בתוכנית “פגוש את העיתונות” בערוץ 12. בפוסט כתבה סלע: “מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים, רחמנא ליצלן, הם בני אדם”.

לדברי נתניהו, “ישראל היא מדינת מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום של העם היהודי בלבד. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים יש ייצוג לאומי במדינות אחרות”.

בפוסט שפרסמה תקפה סלע גם את המראיינת רינה מצליח, שלא הגיבה לדברי שרת החינוך: "מירי רגב יושבת ומסבירה לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר, כי במידה ובני גנץ ייבחר, הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים. רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי, למה היא לא שואלת אותה בתדהמה - ומה הבעיה עם הערבים?".

הסטורי של רותם סלע. צילום מסך
הסטורי של רותם סלע. צילום מסך


יו"ר מרצ תמר זנדברג גיבתה את סלע: "כמה אומץ יש לשחקנית אחת. האומץ להגיד את הדבר הברור והמובן מאליו - כל בני אדם נולדו שווים. הסתה לא מתקבלת בשום מקום בעולם, בוודאי ובוודאי שלא היינו מקבלים אותה אם הייתה מופנית כלפי יהודים".

גם ח”כ איימן עודה, ראש רשימת חד”ש־תע”ל, הגיב: “אנחנו, האזרחים הערבים לא באנו למולדת הזאת במטוס או באונייה, אלא מרחם האמהות שלנו. זוהי מולדתנו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה. האינטרס האמיתי שלנו, של היהודים ושל הערבים, זה שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי. זה האינטרס של רוב האזרחים. נתניהו משסה ואנחנו צריכים למצוא דרך לחבר”.

לצד הגיבוי לדברים, זכתה סלע גם למבול של גינויים והשמצות מרושעות ברשת. סלע: “לכל מי שכתב לי דברים ממש מגעילים בעקבות הסטורי האחרון – אני אוהבת את כולכם. ההודעות הדוחות שלכם לא ימנעו ממני לעולם להגיד את דעתי. דור שלם של ילדים גדל במדינה שלנו בלי תקווה לשלום. וזה עצוב ומדכא. הלוואי שהפוליטיקאים היו אלה שנותנים תקווה אמיתית לשלום, לשוויון ולאהבה, במקום להסתה ולפילוג”.
סלע זכתה לגיבוי גם מהנציגה שלנו בהוליווד גל גדות, שכתבה: "ואהבת לרעך כמוך זה לא עניין של ימין או שמאל, יהודי או ערבי, חילוני או דתי. זה עניין של דיאלוג. רותם, את השראה לכולנו".