פסטיבל "אינדינגב" קיים ב-12 השנים אחרונות אירוע שנתי בהשתתפות אלפי ישראלים שהגיעו לדרום הארץ כדי לשמוע מוזיקאים מקומיים, והשנה, החליטו מפיקי הפסטיבל לארגן אירוע נוסף לכבוד חג הפורים שיישא את השם "שושן". הבוקר (ראשון) הודיעו מפיקי הפסטיבל כי לא יקיימו את האירוע כמתוכנן - והאשימו את המשטרה בהצבת תנאים לא סבירים לקיומו, בנוסף הודיעו על שינוי מיקומו של פסטיבל "אינדינגב" הוותיק.



פסטיבל "שושן" שכאמור אורגן והופק על ידי חברת ההפקה של "אינדינגב", תוכנן להתקיים במשך 24 שעות במהלך חג הפורים, ובו היו אמורים להופיע עשרות מוזיקאים ודיג'ייאים מהארץ ומחו"ל. לפסטיבל נרכשו אלפי כרטיסים וסיבת הביטול, לטענת ההפקה, נעוצה בדרישות המשטרה על מנת להעניק רישוי לאירוע. 



בהודעת הביטול כתבו מפיקי "אינדינגב": "הביטול מגיע עקב חוסר יכולת שלנו לעמוד בתנאי הרישוי המחמירים אליהם אנו נדרשים לצורך קיום האירוע. זהו רגע קשה מאוד עבורנו, ואנו רוצים קודם כל להתנצל בפני כל מי שעתיד היה להגיע ולקחת חלק בשושן - קהל, אמנים, ספקים, טכנאים, אנשי צוות ועוד. הודעת זיכוי תשלח לרוכשים בימים הקרובים".





"לפני כחודשיים הוגשו התכניות לפסטיבל 'שושן' לתחנת המשטרה המקומית, תכניות עבודה מפורטות ומעמיקות שנעשו על ידי אנשי מקצוע מוערכים שעובדים איתנו שנים רבות ומכירים את מצפה גבולות לעומק. לפני קצת פחות משבועיים קיבלנו מהמשטרה את תנאי האבטחה לקיום האירוע וחשכו עינינו. נתקלנו בדרישה לא מידתית, אשר לא תואמת את התכניות ובעצם מסכלת את קיומו של הפסטיבל", נכתב בהודעה. "משם החל מסע מטלטל של מגעים מול המשטרה. בכל פעם כשכבר נדמה היה שנמצא פתרון מניח את הדעת, שבו ועלו המספרים והדרישות והעמידו את היתכנות האירוע בספק רב. עשינו כל מאמץ אפשרי לאתר לוקיישן חלופי ובמקביל קיימנו מגעים בלתי פוסקים מול תחנת המשטרה בניסיון למצוא פתרון שיאפשר את קיום הפסטיבל".



עוד הוסיפו בהפקה: "כוחות השיטור בשכר אשר נדרשים על ידי משטרת ישראל למען מתן היתר לקיום האירוע נדרשים למשימה אחת ויחידה - שמירה על הסדר הציבורי. מזה שנים שאנו דורשים מקציני המשטרה להסביר כיצד זה שעשרות שוטרים משולמים על ידי מפיקי האירוע לצורך אכיפת סדר ציבורי כאשר במשך למעלה מעשור מעולם לא נרשמו אירועי הפרות סדר בהפקותינו. המשטרה דרשה וקיבלה לאורך השנים עשרות שוטרים בתשלום בפסטיבל אינדינגב, שכר של מיליוני שקלים במצטבר, כאשר בפועל נרשמו אפס הפרות סדר בפסטיבל מיומו הראשון. זהו מצב אבסורדי שיכול להתקיים רק כאשר הגוף הקובע את התנאים לקיום האירוע (המשטרה) הוא גם הגוף אשר יוצא הכי נשכר כלכלית מאותם תנאים אשר הוא בעצמו קובע". 


אינדינגב. צלם : קיץ ברבנר
אינדינגב. צלם : קיץ ברבנר


מפיקי האירוע סיכמו במילים: "ביטול האירוע הוא מכה כואבת למורל וליוזמה שלנו כמו גם לכיסנו. אבל מגיעה השעה שבה אין אנו מוכנים ויכולים לספוג עוד והשעה הגיעה כעת. נושא הסדרת רישוי לאירועים תחת כיפת השמיים תקוע כבר שנים רבות ומחכה להתערבות של המחוקק. אנו מודיעים בצער כי בשל כל המתואר לעיל, ובאין יכולת להגיע לפתרונות מספקים ע"י הרשויות, אנו לא נמשיך לקיים אירועים (ובראשם פסטיבל אינדינגב) באזור גבולות ומרחב עוטף עזה כל עוד לא ימצא פתרון הולם לנושא זה".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת במהלך כל ימות השנה לאפשר את קיומם של אירועים המוניים תחת כיפת השמיים, בהם אירועי תרבות, ספורט, פסטיבלים שונים ועוד. למען הסר ספק, ההחלטה על ביטול הפסטיבל היא של ההפקה ועל דעתה בלבד, זאת למרות שמזה תקופה ממושכת נערכים מגעים ואישורי תוכניות לאירוע בהתאם לדרישות החברה המארגנת כשדרישות המשטרה אינן שונות או חריגות ביחס לאירועים אחרים בסדר גודל דומה. תמוהה הודעת ההפקה, שעה שבמקרה זה נציגי המשטרה הסכימו על צמצום ניכר בכמות השוטרים שנקבעה בסל האבטחה ל-24 בלבד לאירוע המוני המתפרס על פני 24 שעות".

"נדגיש כי תפקיד השוטרים בשכר, הוא לשמור על שלום הציבור והסדר הציבורי באירוע או לחילופין לסייע לאיש ציבור לממש את סמכותו על פי חוק והנושא מעוגן בפקודות ונהלי המשטרה", הוסיפו במשטרה. "כמו במקרה זה, כך גם בעת כל דרישה להקצאת שוטרים בתשלום עבור אירוע המוני אחר, הנושא נבחן במקצועיות ובכובד ראש, בהתחשב במכלול שיקולים אובייקטיביים, בהתאם להערכת המצב באותה העת, לתמונת המודיעין, לאופי האירוע והיקפו, להרכב המשתתפים באירוע, לתנאי הסביבה הפיזית ועוד".

אינדינגב. צילום: קיץ ברבנר
אינדינגב. צילום: קיץ ברבנר