זוכת אקס פקטור, משחררת שיר בארה"ב, מה שמצטייר כניסיון די מקרטע. מסתבר שהיא לא היחידה וגם סטטיק ובן אל באותה סירה. מה בעצם מונע מאמנים ישראלים עכשוויים להצליח בחו"ל? 


לאחר שפצחה בקריירת סולו עם "Better", שיר הבכורה שלה מאז שקטפה את המקום הראשון ב"אקס פקטור" (עונה 3), עדן אלנה לא נחה ומשחררת את "When It Comes To You", שיר שני לקראת אלבום הבכורה שלה.

השיר, שהופק עבורה על ידי המעבר והמפיק ג'וליאן בונטה, שעובד עם אמנים כמו "ואן דירקשיין", ג'ייסון דרולו ו"פיפת' הרמוני", הוקלט באולפני של בונטה בלוס אנג'לס והוא פופ-עכשווי, קליל וקליט, שמותאם היטב למידותיה הקוליות של אלנה.

אני חייב להודות, למרות שהשיר זורם ועשיר מוזיקלית, הוא לא הצליח כל כך להלהיב אותי. חסרה בו התשוקה והאש שבערו באלנה, למשל בסינגל "Better" - אש שהייתה חסרה גם בקאבר הבינוני ומטה שהקליטה לקראת האירוויזיון לשיר "Save Your Kisses For Me" לפני מספר שבועות.



מדובר ללא ספק בווקאליסטית נהדרת שיודעת לבחור שירים טובים, אבל הייתי מצפה ורוצה לשמוע אותה יותר משוחררת, בועטת וסוחפת מאשר עוד זמרת ששרה שיר בינלאומי, מה שדי מקשה על הייחודיות שלה. בייחוד בחו"ל.

אגב, אלנה לא היחידה שמשהו חסר בה בשביל לכבוש גם את ארה"ב (ואני מקווה שאני אוכל את הכובע כאן). גם סטטיק ובן אל שמנסים את מזלם בארה"ב, טרם הניבו תוצאות כל כך מרשימות, למרות שהיו להם כל האמצעים לכך: שיתוף פעולה די כושל עם ג'יי באלווין בביצוע עם אנגלית קלוקלת (מצד תבורי) ל"טודו בום", גרסה אנגלית ל"סלסולים" וראיונות די מביכים בתחנות רדיו אמריקאיות (לפחות מאלו ששודרו ביוטיוב).

נראה כי האמנים הישראלים העכשוויים שמקבלים את כל הכלים להצליח בחו"ל, לא באמת יודעים איך לעשות זאת כי הם לא הספיקו לעבור מספיק דרך בארץ. כשאתה "קופץ" ישר למים העמוקים, רוב הסיכויים שתטבע. וחבל.