בשנים האחרונות היה נדמה כי תוכניות ריאליטי הן הקלף החזק של ערוצי הטלוויזיה מבחינת צופים, והן אלו שמביאות את עיקר הרייטינג אל הזכייניות, כשמותגים כמו "הכוכב הבא לאירוויזיון", "האח הגדול", "חתונה ממבט ראשון" ו"הישרדות" מובילים את טבלאות הצפייה. במשך תקופה היה נדמה כי תוכניות התחקיר והדוקו נדחקו אל השוליים, אך אמש תוכניתה של אילנה דיין, "עובדה" הוכיחה שתחקיר טוב יכול להביא את הצופים אל המסך.



"קשת 12" שידרה אמש את סרטם של אילנה דיין וגלעד טוקטלי בעקבות הסיפור הלא יאמן על השר הישראלי גונן שגב שהפך למרגל עבור איראן, והצליחה להשיג נתון מרשים ביותר של 19 אחוזי רייטינג. נתון שמתקרב לזה של פרק פתיחת העונה ששודר בדצמבר וקיבל 21 אחוזי רייטינג.





מול "קשת 12", שידרה הזכיינית המתחרה "רשת 13" גם היא תוכנית דוקומנטרית, "אבודים" של צופית גרנט שקיבלה 13.4 אחוזים עם סיפורה של נועה נלקחה לאימוץ למרות התנגדות האם, וכשבגרה, החליטה לפגוש את האם הביולוגית גלית.



"כאן 11" גם היא התמקדה בדוקו הערב יום ראשון ושידרה את "יוצאים מהכלל - במחלקה הסגורה" של רוני קובן, שהגיע אל מחלקה הסגורה בבית החולים הפסיכיאטרי "גהה" והביא תיעוד בלעדי של חיי המטפלים והמטופלים במחלקה הסגורה.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 17.7 אחוזים ב"קשת 12" ו-10 ב"רשת 13", ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.5 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה "קשת 12" עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 10.9 אחוזים ו"תוכנית חיסכון" שהביאה 11.6 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת 13" שידרה את "לפני החדשות" שקיבלה 6.5 אחוזים, ואת "ברקוד" שקיבלה 8.5 אחוזים. "כאן 11" ששידר את "קלמן וסג"ל" הגיע אל החדשות עם 1.3 אחוזים.