סדרת הקאלט הניינטיזית "בוורלי הילס 90210" זכתה להצלחה גדולה בכל העולם, אך הפכה להיט ענק בקרב הנוער בישראל בזכות שידורה בערוץ הילדים של שנות התשעים. היום (שני) אחרי ההודעה המשמחת על איחוד הסדרה, ורגע אחרי ההודעה המצערת על מותו של כוכב הסדרה לוק פרי בגיל 52 בעקבות שבץ מוחי, השחקניות ג'ני גארת', שגילמה את קלי טיילור, וטורי ספלינג, שגילמה את דונה מרטין, לארץ לצילומי קמפיין "הילדים של קסטרו - קולקציית אביב 2019". בראיון ל"מעריב אונליין" סיפרו ספלינג וגארת' על הביקור ב-1992, הקשר היהודי והאיחוד המרגש.

איך זה להיות בישראל?
גארת': "זה נהדר. כל כך יפה פה, אבל יורק גשם היום".
ספלינג: "זו הפעם הראשונה שלי. זה ביקור של 24 שעות, להיכנס ולצאת, אבל כולם כך כך נחמדים כאן, כל כך מוכשרים, מצחיקים ומגניבים, ואני לא יכולה לחכות לחזור לכאן".

טורי, את מגיעה משפחה יהודית, האם הביקור הזה מיוחד בשבילך?
ספלינג: "במאת האחוזים. תמיד חשבתי שהפעם הראשונה שאהיה כאן תהיה עם הילדים שלי, אז אני בטוחה שאני רוצה לחזור ואבא שלי (המפיק אהרון ספלינג) היה מאוד שמח אם היה יודע שאני מגיעה לישראל, עובדת איתכם".

את מקיימת מסורות כלשהן, חוגגת את חנוכה?
"אנחנו חוגגים. אנחנו חוגגים הכל, אנחנו באים מפילוסופיה לא דתית בבית. בעלי לא יהודי, אז אנחנו חוגגים הכל, את החגים היהודיים, אוהבים לחגוג את החיים, זה שמן מעולה עבור כל המשפחה להיפגש. אני מתה על חנוכה, מתה על פסח, מתה על לבשל לחגים האלו".

ג'ני, היית כאן בשנת 1992, ספרי לי על הביקור ההוא.
"היינו בטור עם כמה חברים מקאסט הסדרה. הגענו לבית לחם, ירושלים, לים האדום, לים המלח, יש לי כל כך הרבה זיכרונות מהטיול ההוא, ואני חייבת לקחת את טורי איתי לכל המקומות האלו. אז החלטנו שעוד נחזור לכאן, וזה יהיה הטיול השלישי שלי".

בקרוב הקאסט של "בוורלי הילס" יתאחד, ספרו לי על התחושה.
ספלינג: "התרגשות! עבדנו על זה כבר כמה שנים יחד. עכשיו שאר הקאסט המקורי מצטרף. אנחנו נתחיל לצלם בקרוב".
גארת': "אנחנו מאוד מתרגשות. זו הולכת להיות זווית חדשה לסדרה שהייתה אייקונית לפני רבה זמן, וכעת ניגשות לזה ממקום אחר לגמרי".

אנשים עדיין קוראים לכן דונה וקלי?
ספלינג: "כן, כל שבוע. אנחנו מתות על זה".