חזרנו לפרק נוסף השבוע ב"משחקי הכס", אחרי שהפרק הקודם השאיר אותנו עם חילופי המבטים בין בראן לג'יימי. ובהתאם, הפרק השני של העונה מתחיל בג'יימי שעומד מול המלכה החדשה של הצפון ומקבל קבלת פנים לא כל כך נעימה, ובצדק. אבל אחרי כמה גינונים של בריאן ואחיו הגמד, משחררים אותו. בכזו קלות? אחרי כל מה שעשה? בריאן אמנם שולפת את הקלף הפמיניסטי שמרשים את ח'אליסי, אבל הרגיש שהיה צריך להתעלל קצת יותר בלאניסטר חסר היד. המשכנו ללוות את ג'יימי בסבב השיחות עד ההתנצלות שלו מול בראן (שאיכשהו תמיד מגיע עם כיסא הגלגלים ליד העץ הגדול בלי להשאיר עקבות). איזו התנצלות דרדלה, הבן אדם נכה בגלל ששכבת עם אחותך, תביא לו לפחות איזה טופיפי. אבל יחסית לג'יימי הרשע שהיה שוכב עם אחותו, הוא כן מצליח להוכיח לנו שהשתנה, אולי בגלל זה דאיינריז סולחת לו.



זה לא השינוי המפתיע היחיד שאנחנו רואים הפרק, ואריה (שהיא כבר לא כל כך ילדה, זוכרים?) הראתה לנו צד… קצת שונה שלה. הערב שלה מתחיל כשהיא הולכת להשתכר על הגשר עם כלב הציד (כמו הבחורה המגניבה שהיא גדלה להיות, רק חסר שבפרק הבא היא תעבור לפלורנטין) היא מגיעה לבדוק שגודרי אכן הכין לה את הנשק שדרשה ממנו, סימנה את הקיר בשלושה סכינים שהיו מעין האקדח במערכה הראשונה. במערכה השלישית היא מזנקת על הנפח החטוב. בכל זאת, מסיבת פיג'מות - כולם תקועים בתוך הטירה, ונותנים למה שנשאר מהיין לעשות בהם שפטים. הדבר שהטריד אותי בכל העניין הזה, הוא שיוצרי הסדרה ישנים בשקט עם זה שהקהל שלהם עקב אחרי מייסי וויליאמס מאז שהיא ילדה, וכמו כל אבא מרוחק, הדבר האחרון שאתה רוצה לראות אותה עושה זה סקס עם הנפח העני.




המשלחת מהחומה חוזרת עם בשורות רעות, וברור לנו כבר באמצע הפרק השני, מה יעלה בגורל הפרק השלישי - ואולי סופסוף נזכה לראות זומבים מתים בעונה הזו. טורמונד מספר לנו איך הפך לכל כך חזק וייצר למעשה את אחד הרגעים הכי מצחיקים בכל הסדרה הזו, כשלוגם במשך 15 שניות חלב מתוך קרן של בהמה. הוא גם מספר לכולם שהם כנראה הולכים למות, אבל ביחד. זה קצת מרגיע, כי כנראה שבאמת אנשים הולכים למות (כי אין עונה טובה בלי מוות של לפחות שתי דמויות ראשיות), אבל אם דמות אומרת את זה אז כנראה שאף אחד לא הולך למות.



בסוף הפרק ג'ון סופסוף מחליט לספר את האמת לדאיינריז, ולהראות לה שהם לא כל כך שונים מהאחים לאניסטר. מטבעה, היא חושדת, אבל לפני שזה מתפתח לריב הצופר המבשר על הרע מכל משמיע צליל, ואנחנו רואים את שרי הצבא של מלך הלילה על שלדי הסוסים מתצפת על הגבול הצפוני.הניחוש שלי לפרק הבא הוא שכנראה נקבל עוד שק כבד של חצי שעה של דיאלוגים מיותרים לפני שנראה זומבי אחד נשחט על ידי פלדה ולריאנית וזכוכית דרקון. אני מאוד מקווה שלא נצטרך לראות את אריה ערומה שוב, כי זה פשוט… לא בסדר, אפילו בסטנדרטים של משחקי הכס.



הרגע המרגש


אחרי שהגנה עליו במשפט מול ח'אליסי, והופתעה שהוא בכלל רוצה לדבר איתה, בריאן מוכתרת על ידי ג'יימי לאבירות באמצע מסיבת הפיג'מות הארוכה בסימן "הלילה האחרון". אבל לא בכיתי עד הרגע בו טורמונד התחיל למחוא כפיים. איזה ג'ינג'י.