שנה לאחר שלקה בשבץ מוחי בעת שהיה על טיסה מלונדון לתל אביב, הזמר צביקה פיק הופיע לראשונה בתקשורת. בראיון שהעניק לתוכניתו של חיים אתגר ושודר אמש בקשת 12, סיפר פיק על המקרה ששינה את חייו. הבוקר (חמישי) התראיין אתגר בתוכניתה של סיון כהן ב-103FM וסיפר על השיחה עם האדם המיוחד, ועל התאוששותו ההדרגתית שהצליחה לרגש ולשמח מדינה שלמה.  



"צביקה פיק הוא לא רק האירוע המוחי שעבר אלא מכלול של דברים. זו הייתה הזדמנות לצלול לאותם הארכיונים היפים מפעם ולראות כמה אושר, שמחה וכמה מוזיקה מצוינת הוא הביא לתרבות שלנו. זה לא פחות מרגש בעיני מהדרמה שהוא עבר בשנה האחרונה".





אתה מכיר את צביקה פיק שנים רבות, ראיינת אותו לא פעם. מה עבר לך בראש בשנייה שהתיישבת מולו?
"פגשתי מישהו שלא נכנע למצבו. מישהו קר רוח, מלא בביטחון ומקרין עוצמות פנימיות של אותו הצביקה שהכרתי לפני כן. אכן מדובר באירוע מורכב וקשה אך הוא לא נתן לו לשבור את רוחו. הוא ממשיך לנהל את הדבר הזה בדיוק באותה נחישות ודקדקנות בה ניהל את הקריירה והחיים האישיים שלו. לרגע לא הייתה בי תחושה של צער או שיברון. להיפך, היה מאוד מרשים לראותו".



מה היה הרגע שאתה הכי מצטער שנשאר בחדר העריכה? מה לא ראינו?
"הקהל צפה ברוב השיחה. לא הושמטו הרבה דברים".





הסרט גם עורר מודעות להשלכות של השבץ המוחי. נוצר שיח סביב העניין הזה. היו לצביקה תסמינים מקדימים לאירוע או שזה נפל עליו כרעם ביום בהיר?
"המידע שלי מאוד מוגבל בנושא הזה ואני מעדיף לא לפרט. אם הוא ירצה הוא יפרט בעצמו".



צביקה בן 69 ומנהל חיים לא שגרתיים. הוא עדיין מתנהל כמו כוכב רוק אנד רול, יש לו אישה צעירה וילדים קטנים.
"צביקה כל חייו הלך עם האמת שלו בלי לדפוק חשבון. רואים זאת בפתיח בתמצית הפתיח של השיר מרי לו. לפני כן אף אחד לא העז בישראל לעשות פתיח כזה. בריאיון איתי רואים בוודאות אדם מודע לעצמו שהולך עם האמת שלו".