הפרדיגמות קורסות: במשך השנים האחרונות, במיוחד מאז פיצול ערוץ 2 לפני כשנה וחצי הנחת העבודה של הזכייניות הייתה שכמה שזה יותר יקר ונוצץ - כך זה ימשוך יותר רייטינג. מאז נובמבר 2017 "קשת 12" ו"רשת 13" השקיעו מיליונים רבים בפורמטים יוקרתיים של תוכניות ריאליטי כמו "האח הגדול", "הישרדות" ו"נינג'ה ישראל" שהביאו להן נותני רייטינג טובים, אך גם בתוכניות עתירות רייטינג כמו "2025" שלא הצליחו לעמוד בציפיות, או "אביב או אייל" ו"דה פור" שהפכו ל"פלופים" של ממש. אך לפעמים, דווקא תוכניות פשוטות וזולות להפקה הוכיחו את עצמן כהצלחות גדולות.



אמש ברצועת הפריים-טיים, שידרה "קשת 12" את "אדיר מילר מאלתר", מופע סטנדאפ מצולם של אחד הקומיקאים המובילים של הזכיינית מבנייני האומה בירושלים. אחד הפורמטים הפשוטים ביותר ששודרו בפריים טיים הישראלי גרף 16.3 אחוזי רייטינג. מולו, שידרה "רשת 13" את ריאליטי המוזיקה היוקרתי "דה וויס" שקיבל 15.1 אחוזים.





אומנם לא מדובר בניצחון מוחץ, במיוחד לאור העובדה ש"קשת" מובילה ברוב ערבי השידור. אך העובדה שתוכנית שעלות הפקתה נמוכה עשרות מונים מהריאליטי עמוס הטאלנטים של "רשת", הצליחה לנצח - מצביעה על העובדה שאולי כדאי לזכייניות לחשב מסלול מחדש בכל הקשור להפקות של תוכניות מציאות גדולות. באותו הזמן, בתאגיד השידור, "כאן 11", סיכמו את ערב השידורים עם "מחוז ירושלים" שקיבלה 3.6 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 15.3 אחוזים ב"קשת 12" ו-9.1 ב"רשת 13", ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.5 אחוזים.





בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה "קשת 12" עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 9.7 אחוזים ו"תוכנית חיסכון" שהביאה 10.4 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת 13" שידרה את "לפני החדשות" שקיבלה 5 אחוזים, ואת "ברקוד" שקיבלה 5.9 אחוזים. "כאן 11" ששידר את "מהצד השני" עם גיא זוהר הגיע אל החדשות עם 1.4 אחוזים.