זה שיר פרידה וקצת קשה לי לשיר אותו. אני לא מאמינה שהעונה של "חתונה ממבט ראשון" נגמרה. מעבר לסיפורי האהבה והדרמות - פגשנו העונה טיפוסים בחברה הישראלית. כולן יפות, כולן חכמות - אבל רק אחת זוכה. כולנו יודעים מי היא הזוכה של העונה. דקה לפני שנפרדים - הקדשתי לזוגות שירים ישראלים וסיכמתי את מה שנראה אתמול על המרקע. קריאה מהנה!



צוקית ודודו - "הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם" (שלמה ארצי)


1.אין עלינו הנשים, מלכות ה-"לא נעים לי". מתי נפסיק כבר לחשבן לאומה ונעשה מה שבשחלות שלנו?



מעולם לא ראיתי את צוקית בטוחה כפי שהיא הייתה בטוחה אתמול - לפני שדודו הגיע לספת המומחים. זה הרגיש שהיא עומדת לשאת את נאום ה:"זה לא אתה - זאת אני" ולצאת לחופשי לסירים במסעדות הודיות. היא הייתה נעולה בדעתה, החלטית כמו אישה שרוצה סמבוסק ב-11 בלילה - ואף אחד לא יזיז אותה מהסמבוסק הזה.



2. אבל ברגע האמת, היא פשוט לא הייתה מסוגלת. אתמול הבנתי שצוקית היא למעשה צ'נדלר בינג - היא לא יודעת להיפרד בקשר (זוכרים שלא הצליח להיפרד מג'אניס?). משום מה זה לא הפתיע אותי, צוקית מלאת רגש וקשה לה לפגוע אפילו בגבינה טבעונית שיצאה מרחם צמחי כלשהו. למרות שדודו היה סגור ולא קל לאורך כל הדרך - אמש, כשהוא ישב על ספת המומחים הוא היה נראה מעט אבוד. אדם הזקוק לאהבה אך לא כל כך יודע איך. זה סוף סוף קרה, דודו הצליח לגעת גם בי, הוסרו המסכות - רק חבל שהמסיבה כבר נגמרה ושהדי ג'י הלך הביתה.





מהצד זה נראה שהזוגיות שלהם מלאה בחברות טובה שלעתים נראית כמו אמא ובן: צוקית דואגת לדודו ועושה לדודו פדיחות בו זמנית. הוא אוהב אותה אבל גם מתבייש בה ולא תמיד מצליח להכיל את הדמות העגולה והעמוקה העונה לשם צוקית. האם זה יחזיק מעמד? חוששני שלא, צוקית היא פרי בשל בעוד שדודו עוד בוסר. חתיך - אבל בוסר.



מה שכן, אהבתי את התגובה של דני, חובב הר'ישים: "אתם זוג מקסים ביחד". דמיינתי לעצמי איך בלבו הוא חושב: "בבקשה שלא יפטרו אותי ושאמשיך לעונה הבאה".




דיקלה ואלון - "זוכרת, פעם נגד הזרם חתרנו ונסחפנו שיכורים מאהבה ואחרי שחלמנו ועפנו לשמים התעוררנו שבורים באדמה" (עידן רייכל, קיים גם ביצוע של ברי סחרוף)


3. סוף העונה ובא לי לשבור דיסטנס. דעו לכם שאף על פי שניתחתי את דיקלה לא פעם ולא פעמיים, ואף על פי שהיה קשה לי עם העליות והמורדות שלה - אני דיקלה. דיקלה היא כל מה שהייתי בחיי הרווקות ולכן מאתגר לי איתה: היא מהר מאוד מתמסרת ובכזאת מהירות גם שוברת כלים, היא טוטאלית באהבה וקשה לה כשהצד השני לא טוטאלי כמוה, כשמושטים לה יד היא מיד אוחזת - ואז שוב חוטפת. דיקלה קנתה אותי באנושיות שלה ובדרך שהיא מתאבדת על דברים. מי עוד הייתה עוברת לבית הצנוע (מאד צנוע!) של אלון ככה סתם? אתם חושבים שדיקלה נהנתה לישון בחושה שלו כשמעל הראש שלה רק כבלים וממרים של יס? מי מאיתנו הייתה רוצה להתעורר עם חתולה שחורה (סמאללה) על המיטה?



דיקלה היא המתמודדת שהכי נתנה לקשר צ'אנס. הרי רוב הנשים היו חותכות עוד בערב האחרון כשאלון הזמין לכבודה פיצה. זה נראה שאלון לא באמת שם ושהוא למד היטב את דיקלה. אלון ידע על איזה כפתור ללחוץ כדי שיהיה רעש, לעתים זה הרגיש שאת המצפון שלו הוא שכח ביחד עם הסיסמה לפייסבוק.





4. למרות החבטות והמהמורות (והיו מלא כאלה!), במאני טיים - דיקלה נשארה נאמנה לעצמה, כשהודיעה שהיא לא ממשיכה עם אלון כולי התמלאתי גאווה - זוכרים, אני זאת דיקלה!



מכירים את ההוא מהגלידה בחוף הים? זה שצועק "אני הולך" ולא תמיד הולך? דיקלה היא המוכר של הגלידה. למרות לא מעט צעקות של "אני הולך" - לבסוף זה קרה. היא הלכה. בידה צידנית מלאה בגלידות מתוקות ומרעננות ליום חם, אני מקווה שתמצא את זה שייהנה מכל מה שיש לה להציע.



5. בהצלחה לאלון בחושה ובהצלחה לאלון בעסקים, למרות חוש ההומור המפותח והכריזמה הראשונית - הרגשתי שאלון לא באמת יודע להתנהג בזוגיות. בחייאת, מי נוסע עם בת זוג לאילת, משאיר אותה בחדר בוכה כל הלילה ובבוקר תוקף את הבופה לבד? אין מחילה לגבר שאוכל ארוחת בוקר לבד במלון, סורי.




שרונה וליאור  - "מִילְיוֹנֵי אֲנָשִׁים לְבַד, וְאִם כְּבָר לְבַד אָז שֶׁיִהְיֶה בִּתְנוּעָה, שֶׁנִּתְחַמֵּם, שֶׁלּא נִקְפָּא, שֶׁלּא נִשְׁתַּגֵּעַ" (מיכה שטרית, החברים של נטשה)


6.לא הצלחתי לגלות אם לשרונה קשה להיפרד מליאור או מהאיירובוט מאחר והשני היה נוכח חזק בחייה. שרונה אישה טובת מראה והיא מודעת לעצמה, שאפו. כששרונה עושה חושבים היא לא תעשה זאת כמונו, פשוטות עם, על בורקס פיצה ושיחה עם חברות. כששרונה חושבת היא הולכת לשיעור פילאטיס - ולא סתם פילאטיס אלא פילאטיס מכשירים. בעוד שפשוטות העם מגיעות לשיעור פילאטיס (אם בכלל) בחולצה שהייתה פעם אביבס (ולא אדידס) - שרונה עושה זאת עם לבוש לוהט ופן שלא היה מבייש את החתונה של אחותי. שמישהו ירים את הכפפה ויתן לשרונה ערוץ לייף סטייל.



7. ליאור הוא גבר שהייתי רוצה שהבת שלי תביא הביתה, למרות שלא שמענו ממנו הרבה העונה - ליאור הוא מענטש: אצלנו בעדה הפרסית אומרים: "אשכנזי מבית טוב". אני חושבת ששרונה זיהתה זאת (בכל אופן, היא בת 35 ויודעת לזהות מה טוב) ושהיה לה קשר לוותר. כולי תקווה שלאחר שהמצלמות כבו - הם סוף סוף הצליחו לדבר.





שירי ולירן - "והפעם אני מתאהב בך מחדש ,מסתמם מתערבב בך מחדש, כן אני מתאהב - בך מחדש" (יזהר אשדות)


8. אי אפשר לסיים עונה בלי הפריכית האהובה עלי! פריכית המזל שלי. רבותיי, שירי ולירן הם ההוכחה שכשגבר באמת רוצה אישה - הוא מוכן לעשות הכל למענה. אלוהים (וגם הצופים בבית!) יודעים ששירי לא הייתה קלה איתו ושגבר אחר היה מעדיף לתקוע לעצמו מברג לתוך העין. רק גבר כמו לירן היה שולח ביום של ההחלטה לשירי סושי. כמה רגישות ותבונה - הלוואי על כולנו. 


האמת, היה לי קשה לראות את שירי מעורערת. חיים של פריכית - איך אפשר להיות מעורערת? במציאות של היום, לא משאירים את לירן לבד לדקה! זה כמו להשאיר את המידה שלך בסייל של זארה - תוך שנייה חוטפים לך אותו. ליד לירן - אביב אלוש נראה כמו רוני מאנה.

9. סוף טוב הכל טוב - והם אשכרה עד היום ביחד! אם למדתי משהו משירוש - זה תמיד להיות נאמנה לעצמך. שירי לא חיפשה פרסום, שירי חיפשה אהבה ולכן החשש הגדול. בעוד שרבים ראו את ההשתתפות שלהם בתכנית כעוד חוויה - שירי באמת האמינה שהיא הולכת למצוא אהבה. לכן הרגישות, לכן החששות ולכן הקושי. אני מבינה אותה.



תודה לשירי על השיעור הכה חשוב לחיים. חברים, מי שירצה אותנו - יקבל אותנו כמו שאנחנו. עם הפגמים ועם המגננות - לא סתם אומרים שאהבה זאת כימיה לא ניתנת להסברה. שלא תטעו - עדיין צריך להשתדל ולהוריד שערות ברגליים (או באוזניים) אולם אין צורך לשנות את האופי ולהיות מישהו שאתם לא.

ואם מישהו או מישהי ינסו לשנות אתכם - תמיד תזכרו בשירי שהפכה מ-"הפריכית האהובה עלי" ל-"עוגיית המזל האהובה עלי"

שירי ולירן, אני יודעת שאתם קוראים אותי ולכן אני מקדישה לכם את השיר הבא, אחד השירים היפים שנכתבו פה אי פעם:

לא יפריד ביננו דבר - דני סנדרסון

לא יפריד דבר בינינו לעד
גם אם העולם ייפסק ביום אחד
מקומי תמיד יהיה לצידך
לאורך כל הדרך אני אהובך

את תמיד היית הכל בשבילי
בזכותך למדתי מה ומי אני
מתנה כזאת של פעם בחיים
צריך לשמור עליה עולמי עולמים.