הסרט של אורלי וגיא על אייל גולן, שחזר לפרשה שכונתה "משחקי חברה" במסגרתה נחקר במשטרה בעקבות תלונות על קיום יחסי מין עם קטינות, עורר סערה והביא לתגובות מעורבות. בתוכנית "ערב טוב" של גיא פינס בערוץ 12 דווח כי בעקבות שידור התחקיר, הזמר ומנהליו תובעים שבעה מיליון שקלים מאורלי וגיא, כפי שהבטיחו שיעשו במידה והסרט ישודר. על פי הדיווח, רשת 13 טענו בתגובה כי "הסרט מדבר בעד עצמו".

בתוך כך, ניצב משנה בדימוס יצחק קטניו, שהופקד בזמנו על החקירה וטען בעבר כי הבנות שיקרו בחלק מעדותן, התייחס בתוכנית של אמנון לוי בערוץ 13 לסרט וטען כי הוא לא רואה הצדקה לפתיחה מחדש של החקירה. בפתח דבריו, אמר כי "ראיתי את הבנות בפרספקטיבה יותר בוגרת, והבנתי לליבם. זה נראה שאלו אותן בנות שהעידו אז".
אמרת בראיון לפני יומיים שהן נתפסו בשקרים ולכן ראית אותן כלא אמינות.
"לא בדיוק. אמרתי שהן לא דוברות אמרת בחלק מהמקרים. אנחנו בדקנו את הראיות, וחלק מהן לא אומתו".

אתמול הן היו נראות מאוד אמינות. איך הסיפור הזה לא הגיע לכתב אישום?
"היום בפרספקטיבה של הבנות הן מדברות בצורה יותר בוגרת, רואות את הדברים בצורה אחרת לחלוטין, ואין ספק שהמבט שלהן הוא אחר לחלוטין. מבחינה ראייתית, מה שהיה אז היה שונה, כיוון שהראיות שהן הביאו לא הספיקו כדי להגיש כתב אישום".
אם הן היו מדברות אז כפי שהן דיברו אתמול בטלוויזיה זה היה עוזר?
"זה היה יותר בהיר, חד-ערכי ולא דו-ערכי כמו פעם קודמת. לא מילים לא ברורות, לא טעויות. זה היה יכול לתת לנו פרספקטיבה שונה, לא בהכרח מוביל לכתב אישום".
אייל גולן לא סרסר בהן לכאורה כשהעביר אותן מיד ליד, לפנק את החבר ההוא וההוא?
"בזמנו כשהן דיברו על זה, הכל היה נראה אחרת לחלוטין, לא נראה כמו עבירה פלילית. כאשר אין כוונה פלילית אין עבירה פלילית. זו השאלה שצריכה להישאל. בפרספקטיבה שלי, כשאני מסתכל על הדברים...".

 
אבל זה נראה הכי ברור בעולם.
"אתה צריך להוכיח שהייתה כוונה פלילית לסרסר, כוונה פלילית להפוך אותן לעובדות בזנות. הדברים לא ברורים כל כך. משטרת ישראל חיפשה ראיות כדי להפליל את אייל גולן, לא ההיפך. אם היו ראיות כנגדו, הדבר הראשון שאני הייתי עושה זה לרוץ לפרקליטות ולבקש כתב אישום".
אני ראיתי את התחקיר ולא הצלחתי להבין איך המעשים לא הובילו לכתב אישום.
"כי אתה חובבן, לא מקצוען. כשאתה מקצוען הדברים נראים אחרת".
כחובבן, לא יכלתי לסבול את העדויות האלו.
"אתה מדבר על מוסריות, על ערכים אחרים לחלוטין. זה מרגיז באתיקה מקצועית, מרגיז שאדם מבוגר מקיים יחסים עם קטינה, מרגיז גם אותי בפרספקטיבה שלי. אבל אתה כמשטרה צריך לבחון ראיות ולא מוסריות, אנחנו לא שומרי מוסריות אלא שומרי החוק".
אולי לא לחצתם מספיק? אולי סגרתם את החקירה מהר מדי, תוך שלושה חודשים?
"הגישו כתב אישום נגד האבא לא בכדי. הייתה חקירה סמויה במשך חודשים ארוכים. החשוד הראשי לא היה אייל גולן, אלא דני ביטון, והיה האזנות סתר מספר חודשים".
מי הדליף את החקירה?
"ככל שאני זוכר, עורך דין של אחת הבנות. לא יודע מה היה האינטרס שלו".
למה יש צו איסור פרסום על התיק של בני פרץ?
"אני מנוע מלדבר על זה. זה לא תמוה, הכל ברור. אגב, מי ששיבש את החקירה זו התקשורת, היא הייתה יכולה להיות יותר בוגרת, אני ביקשתי לא להוציא את זה אלא להמתין, אבל התקשורת פעלה ההיפך".
יש אפשרות לפתוח את החקירה מחדש?
"לדעתי צריכה להיות חשיבה עמוקה מאוד כדי לפתוח מחדש את החקירה, כרגע אני לא מוציא עילה לכך".