בשנים האחרונות התעוררו לא מעט סערות ציבוריות סביב סוגיית המתח בין חילונים לדתיים, מהפעלת קווי אוטובוס בשבת, דרך פרשת החלטת בית המשפט לבטל הפרדה באירוע בעפולה ועד החלטותיהם של אנשי ציבור ואמנים לחזק את הקשר ליהדות, שהובילו לתגובות לכאן ולכאן. היום (שלישי) שיתפה הכתבת הכלכלית של "החדשות 12" עמליה דואק, סרטון מתוך הרצאה שערכה שעוסק בנושא, תחת הכותרת "הערב שבו סירבתי שיקראו לי חילונית".



"לפני מספר שבועות קיבלתי טלפון ממרכז מורשת בגין. הזמינו אותי לשאת דברים באירוע השקת הספר של ד"ר מיכה גודמן, 'חזרה בלי תשובה' והציעו שאחלוק את הבמה עם הרב בני לאו", כתבה דואק בצמוד לסרטון. "שמחתי מאוד על הכבוד, אבל מיד הסברתי להם שלא אוכל לייצג את פוזיציית ה'חילונית' שהם מקווים לראות בי. הייתי בטוחה ששם תסתיים השיחה, אבל אז קרה בדיוק ההפך ממה שציפיתי. והנה הקטע מתוך אותו ערב, שביקש ליצור שיח קצת אחר".



"אני רוצה לשתף אתכם בחוויה שעברתי כאשת תקשורת, סביב כל הדיון הבלתי נגמר בנושא ה'הדתה'", אמרה דואק בסרטון מתוך ההרצאה שערכה במרכז למורשת בגין בירושלים. "פנו אלי לאחרונה, ורצו שאשתתף בפרויקט שמדבר על היחס לדת, בדגש על הצבא, ואמרו לי שרוצים שאייצג את התפיסה החילונית, ומולי יהיה מישהו שייצג את התפיסה הדתית".





"אז עניתי להם: אני נורא מתנצלת, אבל אבל אני פשוט לא בטוחה שאני יכולה לייצג את העמדה שאתם כל כך רוצים שאביע, כי אמנם אני בחורה צעירה שגרה בתל אביב, ועל פניו מוגדרת כחילונית, אבל אני לא מגדירה את עצמי כחילונית", הפתיעה העיתונאית. "באותו רגע כמובן נפסלתי לאותו פרויקט, כי הם נורא חיפוש לשים אותי באיזושהי קופסה. בתוך החברה שלנו יש כל הזמן את הצורך הזה להגדיר מי דתי, חילוני או מסורתי, ומה כל הגדרה אומרת".



את דבריה חתמה באומרה כי "באמת גדלתי בתל אביב, בבית חילוני, במובן הזה שלא שמרנו שבת, אבל, ומבחינתי זה 'אבל' מאוד גדול ומשמעותי, המשפחה שלי, בעיני, היא משפחה דתית, כי אנחנו עושים קידוש ביום שישי, צמים ביום כיפור ושומרים כשרות בפסח בדרכנו. אולי יהיה חמץ בבית, אבל לא ניגע בו".