הקומיקאי היהודי בריטי סשה ברון כהן קיבל במהלך סוף השבוע את פרס המנהיגות לשנת 2019 מהליגה נגד השמצה, זאת בזכות ניסיונותיו להעלות למודעות, באמצעות הדמויות אותן הוא מגלם, את בעיית הגזענות והשנאה העולמית, בתקשורת ומחוצה לה. בנאום שנערך בוועידת Never Is Now של הליגה נגד השמצה שהתקיימה השבוע, כהן כינה את חברות המדיה החברתית "ביוב של תיאוריות קנוניה ושפלות", תוך שהוא מכוון למנכ"לי הרשתות החברתיות הגדולות. הוא טען כי הם לא פעלו באופן נמרץ יותר על מנת להסיר דברי שנאה וגזענות מהפלטפורמות שלהם. 
מרבית הביקורת של הקומיקאי הופנתה אל מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג, שזכה בכינוי "בלתי נסלח" ובהשוואה אותו ליוליוס קיסר בתקופת האימפריה הרומית. "פייסבוק היא מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה. היא הייתה מאפשרת להיטלר לנהל תעמולה בפלטפורמה שלה על 'הבעיה היהודית'.  אם נתעדף אמת על פני שקרים, סובלנות על פני דעות קדומות, אמפתיה על פני אדישות ומומחיות על פני בורות- אולי נעצור את מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה, נוכל להציל את הדמוקרטיה". הוא הוסיף: "אם אתה משלם להם מספיק, פייסבוק תריץ כל מודעה 'פוליטית' שתרצה, גם אם מדובר במודעה שקרית, הם אפילו יעזרו לך למקד את השקרים האלה למשתמשים שלהם, על מנת להשיג השפעה מקסימלית".


ברון כהן התייחס לסערה שעורר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בנאומי ציינתי שאם צוקרברג ומנכ"לי הרשתות החברתיות האחרות מאפשרים לגורמים זרים להתערב (שוב) בבחירות שלנו, או להקל על רצח עם אחר (כמו מיאנמר) אולי יש לשלוח אותם לכלא".
 

 
כזכור, בשנה שעברה מנכ"ל פייסבוק עורר סערה כשאמר בראיון לפודקסט של אתר הטכנולוגיה recode כי אינו מאמין שעליהם להסיר פוסטים של מכחישי שואה. הוא התייחס הסרת הפוסטים והפצת חדשות שקריות באמצעות הפלטפורמה. "יש לנו אחריות רבה", הסביר, "ואני יודע שלומר לקורבן של הטבח בבית הספר סנדי הוק ולומר לו שזה לא קרה - זה שקר". הוא הציג דוגמה נוספת: "אני יהודי ויש אנשים שמכחישים את השואה. זה מעליב ופוגע מאוד, אבל אני לא מאמין שאנחנו צריכים להסיר את זה, כי יש דברים שאנשים מבינים בצורה לא נכונה". לדבריו, הם לא עושים זאת בכוונת תחילה.
"יש מקרים שגם אני וגם מנהיגים גדולים לא מבינים דברים כמו שצריך", ציין המנכ"ל, "ואני חושב שזה לא נכון להסיר אנשים מהפלטפורמה במידה והם לא מבינים משהו, אפילו אם זה קורה מספר פעמים". הוא הסביר כי "במקרה הזה, אנשים יכולים לפרסם את זה בעמוד שלהם, כל עוד הם לא מאיימים לפגוע במישהו". מספר שעות אחרי האירוע, צוקרברג שלח מכתב למגישת הפודקסט ולאתר, ובו הדגיש כי אינו "תומך ומצדד במכחישי השואה".