"אני מפחדת לראות חדשות. זה מטלטל אותי. אני לא מסוגלת לחשוב על שום דבר אחר", מתוודה הזמרת והשחקנית מארינה מקסימיליאן, שחקנית חיזוק משמעותית בעונה שלישית של "פאודה" (yes ACTION, yesVOD ו־STING TV). "במהלך הצילומים היו סצינות שצילמנו, כשבמקביל קרו דברים דומים במציאות בעזה. היה בזה משהו קשה, וזה גרם לי להיכנס עמוק יותר למורכבות הסכסוך".



מקסימיליאן (32) פרצה לתודעה ב"כוכב נולד" ב־2007, ומאז הפכה לאחת הזמרות הבולטות בישראל. במקביל לקריירה המוזיקלית, שיחקה תפקידים מרכזיים בסדרות "ילדי ראש הממשלה" ו"יחפים". אך נדמה כי השתתפותה ב"פאודה", הסדרה הישראלית הכי מצליחה בעולם כרגע, היא טבילת האש הדרמטית הגדולה שלה. "מצפה לנו אקשן אינסופי", היא מבטיחה. "כשקראתי את התסריט, כל שתי שניות התפוצץ לי המוח מרוב תפניות ומאורעות".





ב"פאודה" היא מגלמת את הילה בשן, ראש דסק עזה בשב"כ. "אני נמצאת מאחורי הקלעים", היא מסבירה. "אני לא לוחמת. אני נותנת פקודות ללוחמים. באופי שלה, הילה היא סוג של דורון (הדמות הראשית בסדרה, מפקד צוות מסתערבים של השב"כ, אותו מגלם ליאור רז. ק"ב) בבחורה. כחלק מההכנה לתפקיד, אפשרו לי להכיר נשים אמיתיות בשב"כ שעושות את העבודה הזאת. זה מרתק וחשוב לגלות, כי הן ממש לא הסטריאוטיפ שהיה לי בראש. הן לא בחורות מחוספסות שוויתרו על חייהן בשביל להיות בשב"כ. הן נשים עם משפחה וילדים. נשים יפות, אלגנטיות, מעודנות, חדות ורגישות, שמסובבות את כל העולם על האצבע הקטנה שלהן. זה היה מיינד־בלואינג, וגרם לי להבין שאני לא צריכה לעשות מהדמות הזאת מישהי קשוחה. זה לא פלקט, זו דמות עגולה ומורכבת, שיש לה מקום לנוקשות ולחספוס, אך גם לרגישות. זה כתוב נורא חכם ורחב, וגם היה תענוג שאין כדוגמתו לעבוד עם הבמאי רותם שמיר. כל הערה שהוא נתן לי על הסט, העמיקה עוד יותר את הדמות. הוא היה אומר לי: 'ראינו אותה ככה. בואי ניתן לה עוד זווית', כדי להראות אותה אנושית כמה שאפשר".



זכורה לך סיטואציה ספציפית על הסט?
"אני לא זוכרת סיטואציה ספציפית, כי עבר מאז פרק זמן וגם ילדתי, ואומרים שזה עושה משהו לזיכרון. אבל אחד הדברים המדהימים בעבודה עם רותם, ובכלל עם החבר'ה החתיכים והמוצלחים שעשו את הסדרה, זה שלא משנה כמה דרמטי האקשן, ברגע שיש קאט, זה צחוקים והומור וקלילות, אז היו הרבה רגעים של התעלות רוח".


מארינה מקסימיליאן, ליאור רז. צלם : רפי דלויה
מארינה מקסימיליאן, ליאור רז. צלם : רפי דלויה


זה עשה לך חשק להמשיך לשחק?
"ממש כן. זה פתח לי את התיאבון בטירוף. הבעיה היא ש'פאודה' זו סדרה נדירה. זה היה כיף לשחק, כי כל המרכיבים כאן טובים, אז אני מקווה שיגיעו אליי הזדמנויות שהן טובות כמו זו, או באופן דומה: תסריט טוב, שחקנים טובים, בימוי טוב והפקה מסורה".

הסדרה "פאודה", שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף, עוררה כידוע עניין רב בעולם, ואף נמכרה לנטפליקס. מה שמעלה שאלה מתבקשת: האם מקסימיליאן מתכוננת לרגע שבו תהפוך לכוכבת בינלאומית. "הלוואי", היא אומרת. "אני אמצא מה לעשות עם זה. אני זורמת עם החיים בגדול. זה כמובן מאוד תיאורטי והיפותטי לחשוב על זה, אבל אם יגיעו הצעות מעניינות - העולם הוא עגול".

פאודה - עונה 3. צלם : נטי לוי,באדיבות יס
פאודה - עונה 3. צלם : נטי לוי,באדיבות יס


התחקיר לסדרה והעבודה עליה, גרמו לך להסתכל אחרת על המתרחש בעזה?
"הדבר שאני לוקחת מ'פאודה' זה שמאחורי כל מלחמה גדולה, או כותרות גדולות כמו 'סכסוך', עומדים בני אדם שרק רוצים לחיות טוב, רוצים הזדמנויות, רוצים להתפתח, והם ראויים לזה. כמו שכאן על הסט, אנחנו יהודים וערבים, ובקבוצת הוואטסאפ שלנו יש עברית, ערבית, ואני דחפתי לשם בכוח גם רוסית, כמובן. הלוואי שיהיו יותר ויותר הזדמנויות בחיים לעבוד יחד, בשם האמנות ואהבת החיים".

כוכבי פאודה, מסיבת עיתונאים YES. באדיבות yes
כוכבי פאודה, מסיבת עיתונאים YES. באדיבות yes