העשייה הטלוויזיונית הישראלית על המפה העולמית: 4.65 מיליון איש צפו אמש בדרמה הבריטית "משפטה של כרטיסטין קילר" ("The Trial Of Christine Keeler"), שהופקה באמצעות קרן ההשקעות של "קשת אינטרנשיונל".



הדרמה המבוססת על סיפור אמיתי עלתה אמש (29/12) בערוץ BBC ONE הבריטי ברצועת השידור הנחשקת בבריטניה - פריים טיים 21:00 בחגי ינואר. הסדרה הניבה נתוני רייטינג מרשימים של 24.8% SHARE (נתח), ו-4.65 מיליון צופים וזכתה לביקורות משבחות.





ה"גארדיאן" העניק לסדרה 4 מתוך 5 כוכבים ותיאר אותה כ"נסיעה מהירה ומהנה שעוסקת גם בנושאים העמוקים והאפלים יותר". ה"טלגרף" העניק גם הוא 4 כוכבים לסדרה, ובביקורת נכתב כי "היוצרת אמנדה קו נקטה עמדה ברורה. התוצאה היא דרמה שנוצרה כולה על ידי נשים, ואשר שמה את קילר בלב הסיפור". ה"טיימס" הבריטי תיאר את העלילה כ"שערורייה חדורה באקזוטיות מסוגננת" וציין לחיוב את הסדרה: "הדרמטיזציה הטלוויזיונית הגדולה הראשונה של פרשת פרופומו ועדיין יש בה את הכוח לסקרן". ב"אינדיפנדנט", לעומת זאת, תואר המותחן כ"סיפור נצחי ושערורייתי על פוליטיקאים סליזיים - הדרמה המקורית על פרשת פרופומו היא שינוי מבורך משידורים חוזרים של הכריסמס".



הסדרה, אשר הופקה דרך קשת עבור BBC ONE, היא מותחן בן שישה חלקים המגולל את סיפורה של כריסטין קילר, צעירה ששמה נקשר ברשת ריגול סובייטית ובשערורייה פוליטית בבריטניה של ראשית שנות השישים.



קילר ניהלה בשיא המלחמה הקרה רומן כפול עם שר ההגנה בממשלה הבריטית השמרנית, ובמקביל, עם דיפלומט סובייטי. הסדרה, שפרקיה ינועו בין המועדונים של סוהו ונוטינג היל בלונדון אל מסדרונות הפרלמנט הבריטי, נכתבה על ידי התסריטאית עטורת הפרסים אמנדה קו ומככבים בה השחקנים סופי קוקסון, המוכרת בעיקר מתפקידה כסוכנת חשאית בסדרת סרטי "קינגסמן" המצליחה, וג'יימס נורטון, שכיכב בסדרה עטורת השבחים "מקמאפיה".