"אחרי ההפסד ב-2019 הרגשתי שחטפתי סטירת לחי מהציבור, הלב כאב ממש", מצהיר בצער סולן להקת טיפקס (שתופיע בערב ההתרמה לארגון "בקול" ב-5.1), קובי אוז, שעשה הבלחה קצרה לפוליטיקה, כשהיה ממקימי מפלגת "גשר" של אורלי לוי אבקסיס. "'גשר' לא עברה, כחלון הצטמק. והצדק החברתי שעליו אני חולם פינה את מקומו ל'כן ביבי, לא ביבי'".

"אני לקחתי כמה צעדים אחורה ואני פחות פעיל במפה הפוליטית שקיימת כרגע", מוסיף אוז שלאורך הקריירה ארוכת השנים שלו לא חשש להביע עמדה פוליטית-חברתית, שלא תמיד התיישבה עם חלוקת הגושים הפופלרית בין ימין לשמאל. "העבודה-גשר היא האחרונה שמדברת עדיין את הנושא החברתי, את הדאגה לאזרח מתוך השטח הבלתי מפונק של ישראל. אז למרות שמדינית אני ימינה מהם - כנראה קולי ילך לשם. אני חושב שעמיר פרץ מנהיג גדול ואיש לדוגמא ואורלי לוי אבוקסיס פשוט תגיע רחוק ותשנה את העולם לטובה, אבל הציבור עסוק לצערי בדיכוטומיות ותבניות, ושבוי בלחם ושעשועים. אפילו הזקנה במסדרון שכחה להצביע לטובת עצמה וכנראה תשכב שם עוד איזה קדנציה".

עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס. צלם : אבשלום ששוני
עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס. צלם : אבשלום ששוני


בשנים האחרונות השיח המזרחי, שהיית חלק ממנו לפני שזה 'היה באופנה', תופס תאוצה עם תוכניות טלוויזיה כמו "סלאח, פה זה ארץ ישראל" ו"ערסים ופרחות - האליטות החדשות" ופעילויות פוליטית ותרבותיות שונות. האם אתה מרגיש שהגענו למקום בו אנחנו צריכים להיות מהבחינה הזו?
"התקדמנו מאז, עדיין יש דרך ארוכה. התקשורת עדיין עסוקה בהגחכה והלבנת פנים של האחר: המזרחי, הערבי, הדתי, הרוסי, האתיופי. בעקבות זה מאבק שבטים מיותר עולה לאט לאט על פני השטח. לא כך נגיע לתיקון, נתקן רק מתוך אמון והקשבה. זה קשה, ילד שמחזיק את כל הצעצועים מלידה ופתאום יש לו אח קטן שרוצה גם, ישר יבכה ויאשים כי קשה לו לחלוק, זה מה שקורה עכשיו עם אנשי 'הלכה המדינה'. אנחנו חזקים מספיק כדי להיות לארג'ים זה עם זה, רגישים וקשובים. בעולם שבו הרשתות החברתיות מקדמות פלגנות, כעסנות, סכסכנות, סיסמאיות וגוזמאות - אחווה זה האתגר הקשה ביותר, וקצת עלינו על מוקשים בתחום הזה לאחרונה. התקומה של השיח המזרחי לא תהיה שווה כלום ללא אחווה אמיתית".

כמו בפוליטיקה, גם במוזיקה

בסוף השנה האזרחית החולפת, עם פרסום מצעדי ההשמעות של העשור ברדיו, התבשרו חברי להקת "טיפקס", שפועלת כבר משנת 1988, כי הם קיבלו את הכבוד להתברג במקום ה-33 ברשימת האמנים המושמעים ביותר בעשור האחרון. על כך אומר אוז: "טיפקס מושמעת היטב מיום היווסדה, אנחנו גאים שיש לנו קטלוג של עשרות שירים שלא נשכחים ומושמעים כל הזמן לאורך עשורים רבים. אנחנו בהקלטות תמיד וכשיש משהו שווה אנחנו מוציאים לרדיו".



"חשוב לנו להתנדב מדי פעם וארגון 'בקול' הוא ארגון חשוב ואפקטיבי", מספר אוז על המופע החגיגי, שיונגש במלואו לכבדי שמיעה, באמצעות מערכת שמע ותמלול בזמן אמת. כל ההכנסות מערב זה יוקדשו לפעילות עמותת 'בקול' ולקידום פרויקט בקול בפריפריה למען אוכלוסיות מוחלשות ומעוטות יכולת. "זו זכות להיות חלק ממופע מונגש. הלהקה שלנו מאמינה בגיוון ובשילוב מוסיקלי אבל לא רק על הבמה - היינו רוצים לראות גם בכל תחומי החיים יותר ויותר אוכלוסיות משולבות, ארגון 'בקול' עושה זאת ודואג לשילובם של כבדי שמיעה".

אירוע ההתרמה שנתי לארגון "בקול" למען כבדי שמיעה, עם הופעה מונגשת של להקת 'טיפקס' בהרכב מיוחד יתקיים ב-5/1/20 ברדינג 3, נמל ת״א. להזמנות - 052-5335489 ובמייל: [email protected]