זה היה השבוע של אורן חזן וחבל שרק שבוע, כי אחרי עזיבתו אתמול את בית "האח הגדול", מה כבר נשאר לראות שלא ראינו בעונות קודמות: עוד רומן? עוד מחנות? עוד משימות? עוד ריבים על התקציב? לא מעניין. אורן חזן לא רק עשה את השבוע, הוא עשה את כל העונה בשבוע אחד, כי באותו שבוע הוא בעצם חשף את הדיירים במערומיהם, לטובה או לרעה. למדנו עליהם  בשבוע זה, יותר מאשר בעונה שלמה. התוודענו יותר לניר והשקפת עולמו, למרות שהוא עדיין לא ענה על השאלה ששאל אותו יוסי: "למה אתה לא יכול להעביר ביקורת בתוך הארץ, למה ללכלך עלינו בחו"ל"? אני בטוחה שאם אורן חזן היה נשאר בבית, הוא כבר היה שואב ממנו תשובה לשאלה המטרידה הזאת.

בגלל אורן חזן ובזכותו, הצלחנו לקלף כמה קליפות מדמותו של אסיף, שאתמול לא ממש הבריק כאשר חשף שהוא סובל מתסמונת אורן חזן ויש לו איזשהו חשבון לא סגור איתו. בעימות שלו מול חזן, הוא יצא די קטן, כאשר חיפש להתנגח בו בצורה ילדותית וקטנונית, כשהח"כ בדימוס ניצח אותו בקלות, בריב שהוא בכלל לא יזם. היה זה אסיף שחיפש אותו, כמו ילד שמתחרה באביו ומקנא בו על עליונותו. זה היה עצוב וקצת פתטי בשביל אסיף שחזר שוב ושוב כאחוז דיבוק על המשפט: "למה אתה לא מסתכל לי בעיניים"? (לאורן). וכי מה הוא חשב, שאם אורן יסתכל לו בעיניים, הוא יהופנט כמו מוגלי בספר הג'ונגל שהסתכל בעיניו של הנחש ואז נפלה עליו תרדמה?

היה זה אורן חזן שגער קשות בגד מבלי לעשות לו הנחות (כמו אסיף המפייס הלאומי, שהציע לגד שהוא, אסיף, מוכן לפנות בשבילו את צלחתו. ולמה שגם לא יאכיל אותו את האוכל בכפית וינקה שאריות מצידי פיו?). מסתבר שהנזיפה הקשה של אורן טלטלה את גד ולבסוף בחיל ורעדה הוא נגע בכמה צלחות ומהר השליך אותן לכיור כאילו הן עומדות להכיש אותו, ורק במזל הן לא נשברו.

היה זה אורן חזן שחשף את המשחק של ליאור שנכנס לבית בדמות של רודף צדק, תפקיד שהוא לא עושה בצורה משכנעת, במיוחד כשסירב להשתתף במשימת חזן וטראמפ, כי הוא לא רוצה לתת במה לאדם שרמס אנשים בבית. חוץ מאשר לסרב ללחוץ את ידו של ניר, שזה לגמרי לגיטימי ומקובל בעיני, לא זכור לי שחזן רמס מישהו בבית. ואם ליאור לא רצה לתת לחזן את הבמה על מנת שיצליח במשימת טראמפ, היכן הייתה התחשבותו בדיירים אחרים שקיוו שחזן יצליח במשימה, על מנת שההדחה תבוטל? ליאור דמות משעממת, גם אם מדי פעם הוא נזכר שהוא צריך להתפרץ על מישהו כי זה התפקיד שלו בהצגה. צדק חזן עם יציאותו מהבית כשאמר שחלק מהדיירים באו לשחק את המשחק. 

למרות חיבתי לחזן, ניר מ"שוברים שתיקה" קיבל אתמול נקודות זכות, לא רק כאשר עזר לאורן לבצע את משימת טראמפ, אלא גם כאשר הוא היה היחיד שהכיר בכשרונו של אורן לשאת נאומים, בעוד האחרים משחקים אותה אדישים ומפגינים סוג של בוז. הזלזול של ליאור בנאומים של חזן, בלט במיוחד. הייתי רוצה לראות את ליאור מצליח לעמוד במשימה כזאת ולומר מספיק מילים, שירכיבו משפט אחד קוהרנטי.

העימות הראשון בין רות לירדן היא דוגמא קלאסית לאיך מוציאים דברים מהקשרם, ומזבוב עושים פיל, אך ורק על מנת למשוך אלייך את הספוט. הכוונה לירדן שלא הבינה כראוי את רות, והפכה את האינסידנט הקטן הזה לדרמה שייקספירית. ירדן בתגובותיה מעוררת לא מעט אנטגוניזם, אך דווקא בגלל זה, היא תגיע רחוק במשחק, אך לא תנצח. לעומת זאת, לרות יש פוטנציאל לניצחון.

על פי אורן חזן, גם לגד, יש פוטנציאל כזה, למרות שעד כה לא בלט בשטח. מצד שני, זכורה לנו דמות אחרת מעונה אחרת שגם היא בהתחלה לא בלטה במיוחד, עד שהיא גרפה את הניצחון לחיקה, והכוונה לאלירז שדה.

ההפקה עשתה טעות כאשר הביאה את חזן כבר בתחילת העונה ובעצם יצרה קליימקס שממנו אפשר רק לרדת. חזן הזכיר לי את "המופע של טרומן" (הוא גם קצת דומה לג'ים קארי שכיכב בסרט), ואחרי שיצא מן הבית, כמו טרומן שמצא את פתח היציאה, כבו האורות באולפן הגדול שעשה סרט על חייו. האח הגדול ייאלץ לעבוד קשה על מנת להאיר את הבית מחדש ולהכניס בו עניין.