משרד החוץ פרסם אמש אזהרת מסע לצפון איטליה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במדינה, בה דווח על שבעה קרבנות של הווירוס ומעל 130 מקרים של הידבקות, וישראלית מפורסמת אחת שנקלעה למהומה. קורין גדעון שנמצאת בימים אלו באיטליה, אך לא באזור הנגוע, סיפרה בראיון לאילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM על הבהלה בארץ המגף.

קורין גדעון על הקו איתנו, היא נמצאת כרגע באיטליה. אולי תוכלי להמליץ איך לנהוג. איפה את?
"אני ברומא, לא בצפון. אני מקווה שהמצב כאן יישאר רגוע ובינתיים ממש בסדר, נראה לי שהבהלה בארץ יותר חמורה מהדברים כאן".

הכול נראה רגיל ברחובות?
"אף אחד לא עם מסכה, כולם ברחובות. אין שום הרגשה של מצב חירום או התגייסות אחרת. הכל מתנהל כרגיל".

דיברנו אתמול עם המרואיין הקבוע שלנו שגר ברומא וסיפר שהכול רגיל שם כי אין שם מקרים, אבל בצפון יש 150 אלף אנשים שנמצאים בהסגר, המקומות ריקים, ביטלו את משחקי הכדורגל ואת פסטיבל המסכות.
"יש את ההנחיות בנוגע לשבעת המחוזות הצפוניים, כרגע אנחנו לא נכללים במחוזות האלה. אני ממש מקווה שזה יישאר ככה, לכאן זה לא הגיע ומקווה שזה לא יפתיע אותנו".

איך סיקור התקשורת שם מתייחס לקורונה?
"עוסקים פה הרבה בקורונה כמו בכל העולם, זה תפס את כולם לא מוכנים, ואני חושבת שהאיטלקים אפילו קצת מאחורינו מהבחינה שהם לא יודעים איפה זה התחיל ואיך זה קרה כל כך מהר. אין הרגשה של בהלה, אין מצב חירום ברחובות, הכול מתנהל באמת רגיל. אני ואמא שלי די הופתענו ממש כי אמרנו נביא מסכות ונצטייד אבל אף אחד לא הולך עם מסכות ברחוב".

פסטיבל המסכות בוונציה ברקע הקורונה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)
פסטיבל המסכות בוונציה ברקע הקורונה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)

אתן מתכננות לטייל בעוד ערים באיטליה?
"אחנו נשארות ברומא. גם אם הייתה לנו תוכנית לצאת משם אז בוודאי שכבר לא".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כשקורין ואמה יחזרו ארצה, מה עליהן לעשות?
"נכון לעכשיו הן לא יצטרכו לשהות בבידוד. ההנחיות שלנו הן רק למדידה ולעקוב אחרי המצב, אבל הדברים מאוד דינמיים. באיטליה ביום שישי האחרון היו שלושה מקרים והיום יש כבר 219. זה תהליך שמתרחש מאוד מהר ויכול להיות שבעוד יומיים זה יגיע גם לרומא".

חס וחלילה. קורין, מתי את חוזרת?
"אני חוזרת בשישי".