אם דברים טובים באים באריזות קטנות, ואם הגודל לא קובע – הרי שיש לנו כאן שידוך. בפרק האחרון של "חתונה ממבט ראשון", שוב המומחים עשו מה שבא להם וזרקו זבובים על רצונות של אחרים, מי יודע - אולי הפעם זה הצליח להם... שרפרף ומתחילים: 

1. הפרק נפתח ברוני אחת, שהיא באמת הכלה הכי יפה שראיתי. ולא רק שהיא יפה – היא גם חייכנית, קלילה ומתוקה. בקיצור, חלומו של כל גבר סטרייט. רוני מתגוררת במיאמי וחיה את החלום, למעט העובדה שעוד אין לה זוגיות. רוני סיפרה על ילדות בצל מלחמת אזרחים ביגוסלביה, והסיפור הזה הפך אותה לאפילו עוד יותר יפה. 

2. המומחים, שאוהבים אתגרים כמו שאני אוהבת שווארמה, החליטו לאתגר אותנו הצופים, ובמשך חצי שעה רק חפרו על הבחירות שלהם. הדילמה הייתה בין 2 גברים מיועדים: עדי, מושבניק שורשי - אשר מתנשא ל-186 ס"מ או נועם, תושב חוזר מאוסטרליה, החי את הים. מה ההבדל בין השניים? 22 ס"מ של יציבות ואורח חיים. המומחים העדיפו את נועם והשאירו את עדי עם כאבי ביצים. מניחה שהוא התבאס לראות את התוכנית הערב אבל היי – לפחות הוא 186, לפי המומחים – בטוח שיותר קל לו.

3. לא הבנתי את הקטע עם הגובה. באמת, נעלבתי בשם כל הגברים הנמוכים בעולם. זה התחיל בליאת (המדענית המומחית) שטענה ש:"נועם גבר נמוך וזה אישיו. זה משהו אבולוציוני". ממש קוף שאסור לו להתרבות. והמשיך בפרק שלם שהתעסק בגובה, כאילו מדובר בנכות שאי אפשר לחיות איתה. המומחים הרגישו שהם עוסקים בצדקה, ויש לי תחושה שדני בערב אמר לבן זוגו: "עשיתי מעשה טוב היום! סידרתי לגבר נמוך שידוך", כפיים. מעניין איך היינו מגיבים אם באותו האופן היו מדברים על משקל של בן אדם. מה נסגר? גם לנמוכים יש רגשות ולהבנתי, הטבע מאוזן כך שהם בורכו במקומות שאחרים לא! 

4. החשש הכי גדול של נועם היה שיביאו לו מישהי שהוא לא ימשך אליה, במקביל הוא לא ראה אופציה שהיא לא תימשך אליו. המומחים ראו באמרה שלו עודף ביטחון ואני ראיתי דווקא חוסר.

5. הקטע האהוב עלי בתוכנית הוא הקטע בו המשודכים מספרים להורים שהם מתחתנים בעוד 8 ימים. עוד לא נולד ההורה שלא היה "מופתע", כאילו זה דבר שבשגרה שאנחנו נכנסים עם צוות צילום לבית של ההורים. ותמיד האמהות לבושות יפה, מפונפנות ומצטלמות מהצד הטוב שלהן. אולי נפסיק עם המשחק המטומטם הזה? אתן לא מופתעות! ישבתן בסלון היופי "דבורה" 4 שעות והתכוננתן לרגע הזה, חלאס. ביום שאמא שלי תפתח לי את הדלת עם אודם ושמלה - אני אחשוב שהיא חטפה אלצהיימר. 

6. לרוני לא היו הרבה בקשות מלבד בקשה אחת: שיהיה גבוה. עניין הגובה עלה גם כשהיא מדדה שמלה ואני מניחה שעוד כמה וכמה פעמים. מותר לנו להגדיר מה חיצונית הכי חשוב לנו ומותר לבקש. טיפ ממני לרווקים שנרשמים לעונה הבאה: תבקשו מהמומחים מה שאתם לא רוצים כי בלאו הכי תקבלו את ההפך. 

7. המומחים ושטויות שלהם, ברגע שהם דשו בנושא הגובה - הם הדביקו גם אותי! כך מצאתי את עצמי מתעסקת בנושא במשך פרק שלהם. פתאום כל משפט או אירוע קיבלו גוון צבע אחר. כשהיא הביאה לו את הספר "הנסיך הקטן", נפלתי מהספה (טוב שלא קנתה לו את שלגייה ושבעת הגמדים) ממש ספר נבואי עבורה, וכשהוא אמר "ההתרגשות מגיעה לגובה מסווים"  - כאן, האירוניה סופית התאבדה.

8. אם נניח את עניין הגובה בצד, נראה שהם מתאימים. הוא מצטייר כטיפוס מצחיק, זורם ומכיל והיא הרגישה הכי בנוח איתו. החופה נצצה ואפילו החברה שדומה 2 טיפות מי סוכר לקארין גורן, לא הצליחה להרוס כשאמרה: "הוא נמוך". 

9. רוני התנהגה כיאה לנסיכה שהיא וגרמה לו להרגיש כמו נסיך לא קטן, אולם לצערנו - בסוף היום ציינה שהיא צריכה זמן. זכרו את המשפט הזה. בכל מקרה, הוא מובטל והיא "עובדת" במיאמי כך שזמן הוא לא בעיה. 

10. ביקום מקביל, אריק ודובי מתחילים להכיר אחד את השנייה. חבל שההפקה לא סומכת עליהם ולכל מקום הגיעו בעזרת נהג מלווה ולא בכוחות עצמם. דובי מגלה סבלנות כלפי אריק וממש יוצאת מגדרה. מידי פעם יש לה טיקים כאלה של תקיפה ("אתה מכניס לי מילים לפה") אך בסיכום הכללי היא סבבה ואריק נהנה מהסבבה שלה.

11. אריק שואל את דובי אם היא מאמינה שאהבה יכולה להתפתח לא ממבט ראשון, לדעתי זה מצביע על חוסר ביטחון שלו מולה. הוא חש שהיא לא הייתה מרוצה בערב החופה ורוצה להבין אם יש עוד סיכוי לאהבה. דובי לא מאכזבת ונותנת לו את הנימוק של החיים. 

12. משהו אחד לא מסתדר לי עם השיער של דובי: בבוקר היא בילתה חצי יום במספרה ובערב השיער שלה חזר להראות כמו לפני התספורת. או שהוא אורך בצורה פראית או שמישהו התבלבל בעריכה. 

לתשובת לבכם, אנחנו שמים לב להכל!