העם אמר את דברו: ביום הבחירות השלישיות של השנה החולפת, יצאו שלושת הערוצים בגדולים למשדרי בחירות, ובפעם השלישית הציגו מהדורות מיוחדות לכבוד החגיגה הדמוקרטית. מי הפגישה עם פאנל "אול סטארז", מי הציגה משדר מינימליסטי וקורקטי ומי הציגה את החומרים הפוליטיים במעניינים ביותר?

כאן 11: דוריה למפל, על רקע סגול, שהפך להיות צבע פופולרי בתקופה האחרונה, הובילה את משדר מדגם הבחירות בשידורי התאגיד, שהיה מינימליסטי וקורקטי, בטח בהשוואה למתחריו, וכלל מרואיינים דיי אפורים כגון מאיר כהן ואבי ניסנקורן מ"כחול-לבן" ויבגני סובה מ"ישראל ביתנו" שפיזרו קלישאות לרוב וגם כמה אמירות מנותקות כמו "תיקו עם יותר מנדטים לליכוד" של מאיר כהן, אבל גם אמירה ערכית של הח''כ המתנדנד מטעם "העבודה-גשר-מרצ", יאיר גולן, שהכריז שלדעתו "באופן כללי, מפלגות במדינת ישראל צריכות לכלול נציגים של הציבור הערבי", וגם פנינה לפנתיאון של מירי רגב: "רבין בוודאי לא אוהב את החיבור של ה'עבודה', שנעלמה והפכה להיות חלק ממרצ".    

משדר הבחירות ב"כאן 11"

קשת 12: יונית לוי, על רקע הלוגו של אתר האינטרנט החדש של חברת החדשות, הובילה פאנל "אול-סטארז" חגיגי ורחב שכלל את: עמית סגל, דפנה ליאל, דנה ויס, אמנון אברמוביץ' ורינה מצליח, בין השאר, עם חיזוק של צוות "ארץ נהדרת" ששובץ פה ושם לאורך השידור הארוך. הדיון היה יותר סוער ויצרי מאשר אצל התאגיד, כשהתורם העיקרי לכך היה שילובו בפאנל של דוד אמסלם, שהרבה להתווכח עם המשתתפים האחרים. 

יו''ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, היה המרואיין שהביא את האמירות הכי בומבסטיות: "ההישג הפרלמנטרי הכי גדול שלנו מאז הכנסת הראשונה", ו"הבעיה היא הגישה הגזענית של 'כחול לבן' בעלת הרוב היהודי. פשוט מאוד, בכל פעם שמה שנקרא 'מרכז שמאל' נהיה חיקוי חיוור של הימין, הימין זכה והם הפסידו".

רשת 13: בערוץ ניצלו את הבחירות כדי להשיק את האולפן החדש והמרשים שלהם, וגייסו למשדר גם את ריאליטי הדגל שלהם, "האח הגדול", כשהמחשבה שעמדה מאחורי זה הייתה, כנראה, לנצל את הפופולריות הגדולה של קמיל פוקס בעקבות המדגמים המדוייקים שלו, על מנת לחשוף את "האח הגדול", שסובל מנתוני רייטינג בעייתיים, לקהל חדש. לפחות על פי נתוני הרייטינג שפורסמו הבוקר, האפקט היה הפוך ו"האח הגדול", כנראה, הבריחה הרבה צופים לערוץ 12 המתחרה. 

אולפן ''חדשות 13'' (צילום: יח''צ)
אולפן ''חדשות 13'' (צילום: יח''צ)

אם מדברים על פוליטיקה נטו, הערוץ השיג את החומרים המעניינים ביותר, כשעופר שלח, שהתראיין ראשון, מייד לאחר פרסום המדגם, הכריז ש:"צריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו גם בדרך ובמהות, ולא רק בנקיון הכפיים.  ממחר להציע אלטרנטיבה שהיא אלטרנטיבה של מהות. זה מתחיל בלא להיכנס לממשלת אחדות. בשום אופן לא להיכנס לממשלת אחדות", ובכך רמז שהוא עשוי "לפרק את החבילה", וללכת לדרך עצמאית, בטח כשברקע נשמעים חברי כנסת אחרים מהרשימה שמצדדים כעת בחבירה לממשלת אחדות, למרות נתניהו.

 

הנאום הלוחמני ביותר היה של אביגדור ליברמן, שהכריז: "וגם כשאתה מסתכל על הגוש החרדי-משיחי שהגיע ל-60 מנדטים... אנחנו לא מתכוונים לזוז מילימטר אחד מכל מה שהבטחנו לבוחרים שלנו." ובכל מיצב את עצמו סופית, כנראה, בגוש ה"רק לא ביבי" עם הרשימה המשותפת ומר''צ. 

המגמה הכללית במדגמים בכל שלושת הערוצים הייתה זהה להפליא עם תיקו של 60 מנדטים לכל גוש לפי המדגם שפורסם בשעה 22:00 (שבסביבות 01:00 עודכן ל 59:61 לטובת "גוש חוסם ביבי", גם כן בכל שלושת הערוצים במקביל).

בחירות 2020: המדגמים המעודכנים  (צילום: מעריב אונליין)
בחירות 2020: המדגמים המעודכנים (צילום: מעריב אונליין)


גם בקרב הפרשנים של כל הערוצים שררה תמימות דעים, כמעט מוחלטת, בנוגע לתוצאות ולמשמעותן, שלפיהם נתניהו הוא המנצח הברור של הסיבוב השלישי ועשוי להגיע להכרעה באמצעות גיוס "עריקים" מהאופוזיציה, כשאורלי לוי, עומר ינקלביץ', צבי האוזר ויועז הנדל הם החשודים המיידים.