והנה זה קורה שוב: האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה אמש על התוכניות העולות לגמר התחרות בקטגוריות לסדרות, שחקנים, יוצרות ויוצרים, פרס על הישגים מיוחדים ועוד, גם השנה, הסדרה "שנות ה-80" לא זכתה למועמדות לפרס היוקרתי. התסריטאי מני אסייג שיצר את הסדרה יחד עם אחיו שלום אסייג בשיתוף עם ליאור פריד, תקף את ההחלטה, כפי שעשה בשנים קודמות וכינה את האקדמיה: "ליצנים ומוקיונים שמזלזלים מסורתית ביצירות שהפכו לקאלט".

"המועמדות הסופיות לפרס הסדרה הקומית", כתב אסייג בחשבון הפייסבוק שלו, וצירף צילום מסך של הסדרות המועמדות בקטגוריית הסדרה הקומית: "אבא משתדל", "האחיות המוצלחות שלי", "זאת וזאתי", "חמישים" ו"נחמה". "איזה קטע, עם כל הכבוד לסדרות המועמדות, אף אחד בפורים הזה (ולא שלפניו ולא שאחריו) לא התחפש לאיזו דמות מתוך הסדרות האלה...".

שנות ה-80: שלום ודניאל אסייג על המבקרים, הגזענות והנוסטלגיה

"אף אחד במדינה לא מצטט מהסדרות האלה שום משפט או מטבע לשון", הוסיף התסריטאי. "ואף אחת מהסדרות האלה לא הפכה למדורת השבט המשפחתית בארץ ובקרב יהודי התפוצות, ואף אחד מיוצרי הסדרות האלה לא מוזמן לעשרות מוסדות חינוך, חברות, ארגונים ועוד ועוד בכדי לספר על הסדרה שלו. וכמובן, אף אחת מהסדרות האלה לא משדרת את העונה החמישית עם פניה לעונה השישית בע״ה".

"לא פלא שזה התפרסם בפורים", סיכם אסייג. "אקדמיה של ליצנים ומוקיונים שמזלזלים מסורתית ביצירות שהפכו לקאלט רק כי היוצר שלהם מזוהה עם ישראל השנייה, לא משנה את עורו כמקובל בתעשיית הצבע, ומתעקש להישאר נאמן לאמת שלו ולשורשיו הנטועים עמוק במסורת ובאהבת ישראל. זהו פרקתי. זז להניח תפילין".