עקרונית, "האח הגדול" מחזיקה ביתרון שמעולם לא היה לה: אנחנו נשאבים לחדשות מבאסות שאנחנו לא רוצים לשמוע 24/7, מוצפים במספרים מפחידים של חולים ומתים מכל עבר וסגורים בבית מבלי היכולת לעשות משהו מלבד להיזרק על הספה: היש רגע מתאים יותר לצפות ב"האח הגדול"? כמובן שלא. אז זהו, שבמקום לייצר פרק מלא בג'וס – קיבלנו דיון עמוק על מקור השיער של יוסי וקאבר מרגש מאת גדי ואודליה ל- "Someone Like You" של אדל שאם הייתה שומעת אותו, היא כנראה הייתה עוזבת את המקצוע. למה זה מגיע לנו?

אז נכון, פורים אמנם עבר אבל בבית המדובר במדינה כנראה שנותרו קצת מאחור – מסתבר שהאח הגדול התחפש לדרמה קווין ו'עזב' את הבית, ואת מקומו תפס בכל פעם ידוען אחר אשר תפס את המושכות וניסה לעשות את מה שהאח המקורי כשל לעשות בפרקים האחרונים – לעניין אותנו. נחשו מה: דרמה לא הייתה שם. במקום זה – זכינו לראות את ניר רוקד כמו סטלן בטומורולנד שאיבד כל חוש קצב. האמת, לא בטוח שזה פחות שווה. 

ראשונה לתפוס את הכיסא הייתה ;דנה אינטרנשיונל: שעות בודדות אחרי ש"האח הגדול" נדפק (לא מצאתי מילה טובה יותר לתאר את הדבר הזה) וזייף תרחיש בו הוא מתעצבן ושובר את הכלים, כשהוא  'בטעות' שוכח לסגור את המיקרופון, הדיירים בטוחים שהם ננטשו לבד במערכה. בזמן שהם מתלהבים מהיכולת לעבור על חוקי הבית (בחייאת אסיף ותקווה- ציפיתי מכם ליותר), עולה מולם "היאחתי הגדולה", סליחה – "האחות הגדולה" החדשה. 

אף על פי שבבית האח הגדול לא חסרות נשים דומיננטיות שמשמיעות (או צורחות – אם הן אודליה) את דעתן בקביעות, אני אף פעם לא אתנגד לעוד מנה של רוח פמיניסטית גאה. דנה פקדה על דיירי הבית הזכרים לדבר בלשון נקבה, לימדה את כולם את מילון 'אבן שושנה' של הקהילה הגאה וציוותה על כולם 'להרים' ולרקוד לשירי גאווה. ייאמר לזכותה, שהשיחות שקיימה עם ירדן ותקווה, גם אם נכפו עליה מצד ההפקה,  היו אולי הדבר החשוב ביותר שקרה להן בכל שהותן בבית. בפועל, היא פשוט אמרה להן את מה שכולם חושבים: שהן נשים חזקות, שהן צריכות להיות בטוחות בעצמן ובעיקר – שליאור לא שווה אף אחת מהן. כפרה על דנה.

אחרי הדיווה, הגיח רד אורבך – הלא הוא הבובה הגאונית/חולנית שמובילה את "רד בנד" המעולים. בתכל'ס, הגעתו הייתה שווה ולו רק בשביל לצפות בגדי ואודליה מזמרים/מזייפים באנגלית לקול תשואתם של הדיירים הנהנים. איפה אפשר למצוא את הביצוע הזה בספוטיפיי? אחרי השיר המוצלח, הדיירים התרגשו לגלות שמותר להם לשנוצ (מסתבר ששנ"צ היא עדיין מצרך מבוקש גם כשלא יוצאים מהבית) וכשהתעוררו, גילו שקיבלו הפתעה לא כל כך נעימה, בלשון המעטה.

אורן חזן, האיש והסערה, חזר לבית האח הגדול כדי לעורר עוד קצת כעסים ולהגיד אלף פעם "שנאת חינם". מסתבר, שכשהוא לא מציין מדי דקה שראשי התיבות של אורן חזן הם א"ח, הוא גם מדקלם פתגמים מהתנ"ך או סתם פתגמים שהוא המציא במקום. מה שנראה היה בפרומואים כחלק המסעיר והמרעיש של הפרק, הסתכם ב-5 דקות בהם אורן וירדן מחליפים חוויות (מי זכר שהם הסתדרו בכלל?) ובניר אומר את המילה "להסססית" מבלי ללקט מילים אחרות שיגרמו לו להישמע רציני יותר. לא חבל?

האמת, היה דווקא נחמד כשהאח הגדול נעדר. גם ככה הנוכחות שלו בבית מסתכמת בעיקר ב"מה שלומך?" ושיחות ריקות עם גדי על משמעות החיים. אז עד הפעם הבאה שלירון וגיא ינסו לדבר ב'גייזית'  ולשבור את תדמית החנונים שדבקה בהם –  זה הזמן להיפרד. פאטוצ'!