בעוד שוק ההופעות הושבת (למעט מופעי לייב ברשתות החברתיות ובטלוויזיה ללא קהל), תעשיית המוזיקה נקלעה לקשיים רציניים, הן פיננסית והן נפשית, ועם זאת, ישנם אמנים שלא מוותרים והוסיפו להוציא שירים חדשים בתקווה להעלות את המורל או להביע אמירה אישית על המצב.

מיד עם סיום עונתה השלישית של "פאודה", משחררת מארינה מקסימיליאן שיר חדש בעברית – "תני לו לראות", פופ עכשווי קליט ומיינסטרימי שהולם היטב את איכויותיה הקוליות, בעל מלודיה קליטה וכיפית וטקסט רומנטי שתופס את הלב והאוזן מהרגע הראשון.

מקסימיליאן נשמעת בשיר במיטבה והרצון להמציא עצמה מחדש בכל פעם ולצאת מאזור הנוחות הוא מבורך ומשחק לטובתה.

20 שנה אחרי פרויקט "שלומי שבת וחברים" שהזניק את הקריירה של שלומי שבת (אחרי גל ההצלחה הראשון של תחילת הניינטיז) ושבת חבק השבוע סנונית ראשונה מתוך הפרויקט השלישי בסדרה – "מורידים את הירח", דואט חדש עם אליעד נחום, שיחד עם שבת ואבי אוחיון השתתף גם ביצירת השיר.

בהתחלה הייתי קצת סקפטי כי פופ עדכני הוא לא בדיוק ה"בון טון" של שבת וזה יכל להצטייר כניסיון פתטי להישמע צעיר בכל מחיר, אך השילוב עם נחום וההרמוניות הקוליות והכימיה בין השניים גרמה לי להבין שבעצם הוא מתאקלם יפה בשיר, נשמע צעיר ורלוונטי והפזמון הקליט רק חיזק את מחשבתי זו ומותיר ציפייה לשיר הבא מהפרויקט.

זהבה בן הוציאה השבוע את "בא לי", שיר ממכר ומתקתק שאי אפשר להפסיק להאזין לו, גם מבחינת הביצוע הסנטימנטלי של בן שחולשת עליו בצורה מדויקת ומופלאה וגם מבחינת הטקסט והלחן הקלילים והפשוטים שפשוט פורטים על מיתרי הנשמה.

בימים של קורונה ושל אי ודאות, שירה החדש של להקת "אבטיפוס" – "ברוכים הבאים לגיהנום" שכתב והלחין אמיר בן-דוד עוד בטרם הקורונה השתלטה על כל פיסה אפשרית בחיינו. השיר, שאמנם נכתב על פחד אישי של חברי הלהקה על המציאות כפי שהם חווים אותה, לא נכתב בהקשר לקורונה אך מקבל משמעות חדשה בשל כך.

מה ששבה את ליבי מההתחלה בשיר הייתה העובדה שקולו של הסולן, אייל שכטר, רק משתבח עם השנים. כמו כן, העיבוד האלקטרוני שנוסך תחושה אפוקליפטית משרת היטב את הטקסט העוצמתי ורווי המשמעויות (שכל מאזין לוקח לכיוונו). נבואה שמגשימה את עצמה. השיר הוא מתוך אלבומה החדש והעתידי של "אבטיפוס".

המוזיקאי אסי מנדל, בנם של דורית ראובני ויענקל'ה מנדל השיק השבוע פרויקט מוזיקלי חדש פרי עטו כשבשיר הראשון מתוכו – "הלב", איחד בין הזמרת צליל וקנין אבקסיס לזמר אמי אבו לשיר שחציו בעברית וחציו בערבית, המשלב בין מזרח למערב בצורה מצוינת ומפולפלת וממזג בין מוזיקה קלאסית למוזיקה אתנית ומוזיקת בלקן. מסקרן ומעניין.