לא מצליחים לתקשר: אם חשבתם שהחתונה של אריק ודובי הייתה הרגע הכי קשה לצפייה, הפרק אתמול סיפק לנו לא מעט רגעים מעיקים שכאלה, רק שהפעם – ניר והגר הם הכוכבים הראשיים. רגע לפני שניכנס לדרמה, סקירה קצרה של מה שעבר על הזוגות שלנו בפרק האחרון.

בשעה טובה, רוני ונעם עלו שלב ביחסים! אל תגזימו, הם לא התנשקו או משהו בסגנון -  אבל הם הגיעו לשלב ה"שותפים טובים שגרים יחד ועושים שטויות". מה אני אגיד? גם זה משהו. דניס והדר ממשיכים לעלות במערכת היחסים, לאט אבל בטוח: הם כבר לא יושבים מרוחקים זה מזה כאילו הם בעיצומו של משבר הקורונה ואפילו יש ביניהם בדיחות פרטיות וחמודות. אז נכון, דניס עדיין מצליח להכעיס את הדר מדי פעם, אבל זה כעס טוב – שיתפוגג בקלות בעזרת הקסם של דניס. להם בשלב זה, אני עדיין לא דואגת.

חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)

לעומתם, הזוגיות של דנית ואמיר ממשיכה להידרדר, גם שנראה לפעמים שכבר אין עוד לאן לרדת. דנית מוליכה את אמיר המתלונן שעות עד שימצאו פינה לשבת (עם ג'ינג'ר הכלבה כמובן, היחידה שמבינה את הדינמיקה בין השניים) ואם הבכיינות של אמיר לא העבירה את המסר שחם לו, אז דנית רק החמירה את המצב כשנמרחה עליו – כאילו הוא לא סובל מספיק בסיטואציה. חבל לי על דנית, שבזמן שהיא הולכת על ביצים לידו ומוודאת האם הוא כועס או מתבאס עליה, הוא זה שלא מספר לה כי מדד המשיכה שלו כלפיה לא יכול להיות יותר נמוך. 

חתונה ממבט ראשון, אמיר זהבי, דנית ליבנת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
חתונה ממבט ראשון, אמיר זהבי, דנית ליבנת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אמש, לראשונה מאז תחילת התוכנית, התחלנו סוף סוף להבין שמאחורי התארים האקדמיים, הכישרונות ויכולות החיזור – מסתתר אדם שיש לו אופי. בשעה טובה ניר מגלה שפרחים וסנדוויץ' הם לא הדרך לגרום להגר להיפתח, וזה מביא אותו למסקנה ההו-כה לגיטימית: "זה מורכב". "ברור שזה מורכב", יעל אומרת לו בשיחתה הקבועה עם החתנים המיואשים, "רק למה אתה לא משתף אותה?". בחוכמתה, מצליחה יעל לגרום לו להבין שהעובדה שניר משדר "יחסים כרגיל" גם כשהם לא מצליחים למצוא נושאי שיחה, המחוות שלו לא מוצאות חן בעיני הגר ובאופן כללי מערכת היחסים שלהם פחות מוצלחת מזו שאני מנהלת עם השכן בן ה-80 שאני פוגשת רק במעלית.

ברגישות אין קץ מחליט ניר לדבר עם הגר על ההרים העומדים ביניהם, אך לצערו – הוא פשוט לא בכיוון. ניר רואה את הגר כבחורה ש'אוכלת סרטים' על המצב החדש, והוא צריך להיות הגבר שיחכה לה כשהיא תתעשת. זו גם הסיבה שבתמימותו הוא שואל אותה, לתדהמתה: "כמה זמן את כבר ככה?", כשבפועל – הוא לא מבין שהאישה החכמה והחזקה איתה התחתן, מבינה טוב מאוד את הסיטואציה וזו פשוט הדרך שלה לבטא את התסכול. כל בר-מוח מבין שהפורמט הזה הוא הדבר הכי הזוי שהרופאה והדוקטור למדעי המוח יכלה לעשות לעצמה, ולכן עצם הידיעה שההצלחה בסוף התהליך לא מובטחת, וכרגע אף לא נראית באופק – היא זו שמתסכלת אותה כל כך. ברגע שניר יצליח להעביר את החששות שלו להגר, ויראה לה שהיא לא ה"סייקו" היחידה במערכת היחסים הזו – היא תצליח להירגע. עד אז, הוא יודע לאן הוא יכול לדחוף את ה"אני איתך בכל התהליך" שלו. 

חתונה ממבט ראשון, ניר, הגר (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, ניר, הגר (צילום: צילום מסך קשת)

הרשת מדברת ללא הרף על הדמיון בין מערכת היחסים של ניר והגר לזו של שירי ולירן, בה הגבר מנסה ומשתדל והאישה הודפת וכועסת. אין מנוס מלהודות שיש בזה משהו, לפחות לעת עתה. אבל אם תבטיחו לי שסופם יהיה כמו הסוף של שירי ולירן (שכרגע עדיין חולקים דירה משותפת), אני מוכנה לשרוד עוד אלף עוגיות שניר יניח על השולחן במטבח, למורת רוחה של הגר. קניתי.