אמש התעוררה סערה ברשת בגלל ראיון שהעניק פרופ' יורם יובל לכתב "מעריב המגזין" ועורך התרבות של אתר "מעריב אונליין", קיץ ברבנר, בו אמר: "שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס למגיפת הקורונה ששוטפת את העולם ואמר 'משיח צדקנו יגאל אותנו לפני פסח תש"פ'. בתור פסיכיאטר אשפזתי אנשים על פחות מזה". בעקבות הדברים ארגון הימין "בצלמו", הגיש את תלונה ללשכת האתיקה ההסתדרות הרפואית על "פגיעה ברגשות מליוני מאמינים וכן ניצול לרעה של מעמדו והצגת דיעותיו האישיות כאילו הם רפואיות ופגיעה בקהילה הרפואית בישראל".

בראיון אמר יובל: "“זו פשוט שערורייה שבזמן המשבר הרפואי הכי גדול בתולדות מדינת ישראל, עומד בראש משרד הבריאות פוליטיקאי שלא מבין כלום ברפואה ואפילו תעודת בגרות אין לו. לשמוע אותו מדבר זה פשוט מטריף את הדעת, ואני לא מתבייש להגיד את זה. המחשבה על כך שזה מה שחושב ראש מערכת הבריאות שלי, לא עושה לי טוב. אפשר להתחרפן, זה מטורף, ואף אחד לא אומר כלום, כולם מתנהגים כאילו זה בסדר, אבל זה לא בסדר. מי שם אותו שם? מי אחראי לזה שהוא שר הבריאות?”.

תלונת ארגון ''בצלמו'' (צילום: צילום מסך)
תלונת ארגון ''בצלמו'' (צילום: צילום מסך)

עוד נכתב: "האמונה בביאת המשיח היא אמונה רווחת ותואמת תרבות ואינה מאפיינת מחשבת שווא. אדם דתי המביע אמונה מסוג זה אינו נחשב פסיכוטי עפ"י הנורמות המקצועיות המקובלות, ובוודאי שאמונה כזאת אינה מצדיקה מבחינה מקצועית אשפוז".

בנוסף כתב הארגון: "פרופ' יובל סילף את העמדה המקצועית לקידום עמדתו הפוליטית תוך הדגשה שהוא פסיכיאטר ושימוש פסול בתואר פרופסור. בצורת הדיבור הזאת הוא אף מחזק את הסטיגמה כנגד פסיכיאטרים שמאשפזים אנשים שדעותיהם ואמונותיהם אינן מקובלות עליהן – ובכך פוגע במעמד המקצוע ובפסיכיטארים העוסקים בו".

הראיון עם יובל (צילום: חורחה נובומינסקי)
הראיון עם יובל (צילום: חורחה נובומינסקי)