כאילו לא חיכינו כל השבוע לפרק באורך נורמלי של "חתונה ממבט ראשון", שוב הגיעו ביבי ההצהרות וגרמו לפרק להימשך פחות זמן ממה שנמשך קליפ הבת מצווה שלי. עד מתי? למזלנו, קיבלנו פרק עסיסי למדי ואפילו ראינו את דובי ואריק (!), שמקבלים פחות זמן מסך ממה שמקבל עידו רוזנבלום. וכמובן – הסירו דאגה מלבכם, הכעס השבועי שלי על אמיר עוד יגיע.

אז אריק ודובי ממשיכים להסתובב בנמל ולהכיר זה את זה, ובדיוק שנראה שאנחנו הולכים לכיוון חיובי – דובי החליטה לקחת את המושכות לידיים ולהפוך את כל הערב לטוק-שואו בהנחייתה, שהלכה והידרדרה מרגע לרגע. זה התחיל ב- 'איך אתה רואה זוגיות?' בזמן שהמסכן רק מת לסיים את הסלמון ששוכב לו בצלחת, והמשיך למשחקים שנראו כאילו הומצאו על ידי אמא משועממת בחל"ת: "תפתח ספר בישולים באמצע ותספר לי עליך באמצעות התבשיל שיצא". יצא לו לחמעג'ון. אני באמת לא צוחקת שהדבר הזה קרה, שודר ונכון לכתיבת שורות טרם הפך למערכון בארץ נהדרת. אני עוד מחכה.

רגע של רצינות – שאפו לדובי על הניסיון ליצור אינטימיות וחיבור, אבל אולי כדאי לבחור בטקטיקה אחרת. שמעת על "ילדים מבשלים ביחד" של רות סירקיס?

חתונה ממבט ראשון, אריק, דובי (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, אריק, דובי (צילום: צילום מסך קשת)

ומצרה אחת לאחרת – אמיר לא מפסיק להחמיר את המצב. זה דווקא התחיל טוב: אמיר החליט שהוא מספר לדנית את תחושותיו בפגישתם הקבועה עם יעל, אך מה שהיה נראה אופטימי הפך למונולוג מגומגם שגרם לי לשמוע את פעימות הלב של דנית מבעד לחולצה ולהתכווץ למראה מבטי ה"Help me" שהיא שיגרה לכל עבר. ברור לכל שזו לא סיטואציה פשוטה, להודות שהרגשות שלך לא הדדיים – אבל אם כבר בחרת ללכת על כנות, לך על זה עד הסוף. בסופו של דבר המסר שהועבר הוא:" לא הייתי כן איתך", בזמן שחוסר משיכה, הסיבה האמיתית למועקה שאופפת את אמיר – נותרה בראשו בלבד. תכל'ס, נדמה שהשיחה הזו רק החמירה את המצב. 

אז השניים עברו לדירה 'נייטרלית', ואמיר, מרוצה מעצמו לאחר השיחה הלקונית, החליט שהוא ממשיך בקשר אך בנפרד – כלומר, בשינה נפרדת. בכך אגב, הם הופכים לזוג הראשון בפורמט שהחל את התוכנית בשינה משותפת ונפרד במהלכה. לגיטימי לחלוטין – רק חבל שהוא בחר לשתף את דנית, מוכת ההלם, בהחלטתו כשהוא מפטיר לאוויר "אני צריך לחשוב איפה אני אשן", במקום לשתף אותה כמו אדם בוגר – שהוא פשוט צריך קצת ספייס. איך ביבי אמר? "אהבה זה ריחוק". 

רגע, לא נסיים בלי קצת הגר וניר לנשמה. לראשונה הוריד ניר את מסיכת ה"טוב לי בחיים" ושחרר קצת קיטור לאחר התכתשות נוספת בינו לבין הגר. שעות ספורות לאחר מכן, השניים נוסעים למשפחה של הגר, לא לפני שהיא זורקת את אחת ההערות המעליבות "מה המומחים חשבו לעצמם שעשו מאץ' כזה?". מסתבר, שכל מה שהיה צריך בשביל שהשניים ינהלו שיח שלא כולל עקיצה או ירידה, עם כל הקיטשיות – זו משפחה. הביקורים המשפחתיים של השניים זה אצל זו צבעו את בני הזוג באור שהם לא הכירו. ניר ראה את הגר הילדה, הכייפית והמשפחתית והגר גילתה כמה ניר מוכשר, יצירתי וכמה מגניבים ההורים שלו לעומתו! (כמה מבוגרים בני 60 אתם מכירים שהולכים להרצאות על סקס בימי הביניים?!).

חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)

שניה לפני שנפרדים, הפקה יקרה – בואו נעשה הסכם לפני פרידה: אנחנו נתמודד עם העובדה שהפרקים התקצרו משמעותית, ואתם לא תבזבזו לנו את הזמן על דניס והדר בוחרים כריות לספה ומשחקים 'חפש את המטמון'. יש?

ולסיום, מסר מעודד לחולי הקורונה ברוח התקופה  – אולי אתם בבידוד, אבל לפחות אתם לא בבידובי:  עוד יכולתם למצוא את עצמכם עם מטוש באף מתוודים על רגשותיכם מעל מתכון לגפילטע פיש . מעודד נכון? ובנימה זו, חג שמח!