18 שורדים התחילו את העונה החדשה של "הישרדות VIP" – חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים בעיקר להורים שלהם, או בקיצור – עונת VIP קלאסית של הישרדות. רגע לפני שאנחנו צוללים למשימות, הדחות, פרסים וחסינויות, אני מתחילה בהימורים: מי יעצבן אותנו? במי נתאהב? מי תהיה תגלית העונה ואת מי אי אפשר לסבול כבר מעכשיו? יצאנו לדרך:

שבט קפרה (היפים והאמיצים)
אילנה "הכי לא ציפינו" אביטל –בניגוד גמור לציפיות, הזמרת והשחקנית הותיקה הגיעה לאי ותוך יומיים הפכה להיות מוקד הסערה בעקבות הריבים עם גברי האלפא סמיון וישראל הכועס אוגלבו. התגובות המקטינות של הגברים כלפיה סייעו לה להתבלט וכל עוד עידן חביב וג'רבי האולימפית לצדה, יש לה סיכוי לא רע לשרוד כמה הדחות, אך כנראה שאת האיחוד  - היא תראה מהוילה. תכל'ס, בתהילת העולם שלה היא זכתה כבר כשהייתה לבנה ב"לגעת באושר", מה עוד אדם צריך לבקש?

ישראל "אני כועס" אוגלבו – ישראל, יקירי, נשמה – למה הכעס? הבחור נראה כאילו התערב עם חברים בבית על כך שהוא לא הולך לחייך לאורך כל העונה, ובהתערבות הזו – הוא לגמרי הולך לנצח. עם גוף של אליל יווני, פרצוף הורס, מבט מאיים ומשפטים ששאב מ"עספור" – ישראל הולך להנהיג עם סמיון כנופיה עצבנית שתגיע רחוק מאוד במשחק ותעלה על העצבים של המאמים הלאומיים (ג'רבי, חביב וביטי) מאוד מהר, כשבדרך הוא דורס ורומס כל מה שלא מוצא חן בעיניו.

ישראל אוגלבו (צילום: אור דנון)
ישראל אוגלבו (צילום: אור דנון)

עדי "" פאוץ" זה לא שלי" ביטי – הנמסיס של נועה קירל לא הופיעה יותר מדי עד כה, למעט רגע נוגע ללב של הניסיון למנוע מסמיון הבריון לחרב את הגיטרה של השבט. אמנם אני מכורה לקירל ולפאוץ' אבל אם ביטי תתחבר לאנשים הנכונים – יש לה סיכוי לא רע בכלל להגיע לאיחוד. ואני רק שאלה – יש מצב שהעין של עדי ביטי היא זו שהביאה את המבול בלילה הראשון?

ירדן "אין דבר רע להגיד עליי" ג'רבי – היא אישה, היא חזקה, היא מדליסטית והיא התחברה לעידן חביב – מי יכול עליה? החשש שלי הוא שהיא תימנע מריבים והתלקחויות, עד שישכחו שהיא שם ופשוט ידיחו אותה. למרות שהיא בין הפייבוריטיות שלי, היא עלולה להבין את הפורמט מאוחר מדי – ולהגיע הביתה באיפון של סמיון וישראל – מוקדם מדי. 

ליטל "שמחת זקנתין!" סמדג'ה – וואו, מי שליהק את סמדג'ה לתוכנית ללא ספק צריך לזכות בפרס נובל. כמה אופי, כמה הרמות של גבות מאופרות, כמה פניני לשון שהולכות להיכנס לפה של שני כהן בפרק הבא של "ארץ נהדרת"! לצערי אני נאלצת לפקפק בכישורי האסטרטגיה שלה, אבל אקווה בכל לבי שהיא תישאר עוד ועוד כדי שנזכה להנות ממנה 

סמיון "דן מנו הסובייטי" גרפמן – סמיון הגיע כדי לנצח. הוא חכם, הוא מתוחכם,  הוא דורסני והוא לא רואה אף אחד ממטר, ואם את אישה, אז אפילו מקילומטר. כשישלב כוחות עם ישראל, השניים ינהיגו להקת צייתנים שתוביל אותם לגמר ולסמיון יש סיכוי טוב מאוד גם לנצח, כל עוד יישאר מישהו בשבט שיוכל להסתכל לו בעיניים מבלי לפחד. מי צריך שבע שקל כשיש מיליון על הפרק? 

סמיון גרפמן (צילום: אור גפן)
סמיון גרפמן (צילום: אור גפן)

עידן "המאמי הלאומי" חביב – הוא חתיך, הוא שר יפה, הוא מנומס והוא מרגש גם כשהוא הולך לעשות קקי בג'ונגל של האי. עידן חביב הולך להגיע רחוק העונה, לא רק כי זה הסבב השני שלו – אלא גם כי הוא מגנט חברתי שכידוע, זה הכוח הכי חשוב במשחק. תהיו בטוחים שאם עידן חביב יגיע לגמר– הוא חד משמעית הולך לזכות. 

ניקול "עוד אין לי ממש אופי" רזניקוב – על אף היופי והנועם, לא ממש הצלחנו לקבל טעימה מרזניקוב. אני רק מקווה בשבילה שלא תסיים את דרכה כמו רותם רבי (זה הזמן לשאול "מי?") שהייתה, כמוה, מלכת היופי בעונה הקודמת ושרדה בתחרות 40 דקות עד שהודחה על ידי לא פחות מליהי גרינר. פלוס: השמועות מרמזות על רומן מתפתח עם סמיון על האי, לא יכולה לחכות כבר כדי להתחיל לרכל גם על זה.

ניקול רזניקוב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ניקול רזניקוב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עידו "אני אוכיח שאני לא רק שרירים" קוז'יקרו – מצטייר כמישל טרוני של 2020 – הכוכב שהולך להביא לשבטו ערמת נצחונות, אבל ברגע האמת כנראה יישכח להילקח בחשבון בדרך לאיחוד. 

שבט אנטינג-אנטינג (הנאחסים עם הפוטנציאל)
אלה "אני דוגמנית ויש לי דעה" איילון – הידעתם שאלה איילון דוגמנית? אני שואלת מפני שהיא אמרה את זה רק 45 פעמים, אז ייתכן ופספסתם. כשהיא לא מדברת על עצמה, איילון מנסה להציג אופי בדמות כעס מאולץ על בני ברוכים וסביר להניח שדרכה במשחק תסתיים בקרוב, כך שהיא תוכל להספיק לקמפיין בהולנד בלי שום בעיה (אם יחזרו הטיסות, כמובן). בקיצור, הגרסה הנשית של אייל ברקוביץ'.

אלה איילון (צילום: אינסטגרם)
אלה איילון (צילום: אינסטגרם)

אסי "עשיר וטוב לו" בוזגלו – קבלו התנצלותי מראש, אני לא מבינה דבר בכדורגל ומבחינתי אסי בוזג מוכר לא יותר מאלה איילון. אולי זאת הסיבה שעוד לא הצלחתי לפצח אותו: הוא וורבלי ורגיש אבל גם רברבן ופזיז כאשר הציע לכרות ברית עם זוהר שטראוס עוד במטוס. עם הכריזמה, השרירים והביטחון שלו – אין ספק שהוא יגיע לאיחוד ואף רחוק יותר, ברגע שימצא מישהו שיסכים להתחבר אליו.

נאוה "למה עשיתי את זה לעצמי?" בוקר – אח, נאוה נאוה נאוה. הלוואי ויכולתי לכתוב עליה נאום שלם. מהרגע שהיא יצאה מהבית היא פשוט עשתה כל טעות אפשרית: התלבשה כאילו זומנה לנאום באו"ם, לא סייעה לשבט במשימות, התמסכנה והתקרבנה 99% מהזמן ואפילו את הבדיחה הכה נדושה "נאוה, בוקר!" היא הייתה האחרונה להבין. למה עשית את זה לעצמך נאוהל'ה? לא עדיף להשקיע בארץ בקמפיין לקראת הפריימריז בליכוד? בקצב הזה – היחיד שיאחל לה "נאוה, בוקר!" יהיה הדייל בטיסה חזור לארץ. 

בני "אסף אשתר גרסת 2020" ברוכים – אין ספק שבני ברוכים הגיע למנף את הקריירה שלו. על כל אזכור הדוגמנות של אלה איילון, הוא שולף בדיחה (לרוב את אותה אחת) משל מזכיר לנו להזמין אותו לאירועי עובדים כשתשודר התוכנית. אם ברוכים אכן מנסה לשחזר את ההצלחה של אשתר בעונה הקודמת, שיתכונן להיות מודח דקה לפני האיחוד. אגב, שמתם לב שאחרי 24 שעות במשחק הוא כבר נראה כאילו הוא נשכח 25 שנה באי המתים?

דוד "הפולניה הרכלנית" דביר – אוטוריטת הריקוד שמצא עצמו ממוקם אחרון ברשימת האהובים, וודאי לא הופתע. בדומה לישראל, גם אותו לא ראינו מחייך אבל כאן – יש מצב שזה בגלל הבוטוקס. עד שיודח  בעוד 2-3 פרקים, אפשר לסמוך על דביר שיפרשן וייתן לנו את הג'וס שאנחנו צריכים, בליווי אווירת מרמור כללית וחוסר שביעות רצון. תענוג של שורד.

נאווה בוקר (צילום: אור גפן)
נאווה בוקר (צילום: אור גפן)

רגב "רק באח הגדול עדיין לא הייתי" הוד – ייתכן שהוד מנסה להתחרות בטילטיל על כמות תכניות הריאליטי שאפשר להשתתף בהן בחיים שלמים? עדיין לא התוודאנו מספיק לרגב בפרקים הראשונים, אבל יש לי תחושה שמדובר בשורד עם כוח פיזי לא קטן וכישורים חברתיים שיסייעו לו להיטמע, ובשקט בשקט להגיע לאיחוד, נישא על גלי הסלסולים והכריזמה התימנית.

דנה "לאן הלכת" רון -  מה הלך כאן? הנעמה קסרי של הישרדות VIP פורשת מהתחרות לאחר יממה בגלל קצת גשם שהרטיב את פלומת האפרוח הבלונדינית שלה – למה?! אם דנה רון אכן פורשת ולא נוחתת באי המתים/החיים/המבודדים לאחר המועצה – זה ללא ספק ההפסד הכי גדול שלנו בעונה. ומי לעזאזל ציפה לכימיה המטורפת שלה עם אסי בוזגלו? אני רק חיכיתי לראות אותה מתכסחת כבר עם נאוה בוקר. אוף, אמן שלא איבדנו אותה.

אלינה "באתי להנות ואני סובלת" לוי – משום מה, תמיד מתקבלת התחושה שאלינה הכי סובלת במשחק. אין פריים שהיא לא רטובה, קופאת או עצבנית – אבל גם כל אלה לא ימנעו ממנה להיות אהובה ודומיננטית. היא קלאמזית, כריזמטית וקופצנית, ואם תשכיל להתחבר לחזקים – היא לגמרי יכולה למצוא את עצמה יושבת בשלישיית הגמר, ואפילו למצוא את עצמה זוכה – ג'ובאני רוסו סטייל.

זהר שטראוס: ללא ספק הפתעת העונה. חד, מצחיק ושנון. הוא מסתלבט על אסי בוזגלו ואז מחבק אותו, כועס על נאוה בוקר ואז מרים אותה – הוא שחקן נשמה וכל עוד לא יודח בגלל אלימות שינקוט נגד ישראל – המקום שלו בטופ לגמרי מובטח.