וואו, רק אני מרגישה שהזדקנתי בעשור מאז הפרק הקודם? לא יודעת אם זו הקמת הממשלה, ההקלות בסגר או הטראומה מפרשיית "אריק והמזלג", אבל נראה כי סופ"ש הזוגות התחיל במאה שעברה ואין ספק שהתגעגעתי. שפריץ של קרם הגנה ומתחילים:

יש לי בעיה. במקום לפלוט "אוווו" מול כל רגע רומנטי שמפיקים רוני ונעם, הזוג הפוטוגני והמאוהב בתבל, אני רק חרדה שבקרוב יגיע הפיצוץ. הוא אומר שהוא מעולם לא הרגיש כך עם אף אחת, היא מודה לו שהוא לא ויתר עליה ואני יושבת דרוכה ומחכה שמשהו יקרה. שמישהו כבר ירגיע אותי ויגלה לי את הסוף: האם הם נפרדו? האם הם ביחד? האם הם נסעו לטיול שורשים בסרייבו? מה קורה שם? שמישהו יגאל אותי מהמתח הזה.

הפיצוץ יגיע בסוף? רוני ונעם (צילום מסך קשת)
הפיצוץ יגיע בסוף? רוני ונעם (צילום מסך קשת)

ייתכן וההשקפה הפסימית שלי נובעת מכך שכל פעם שנראה שמשהו טוב עתיד לקרות בתוכנית הזו – בום, תפנית בעלילה. לראיה, מור ומאור – שאת הטור הקודם סיימתי בתחזית מאוד אופטימית לגביהם והנה חלף הלילה, ואיך אסכם זאת? כדאי שמישהו יביא למאור וולטרן כי הוא הולך להעביר עוד המון לילות על הספה בסלון.

סופ"ש הזוגות הוציא ממאור את כל מה שטוב בו, ואת כל מה שמור החמיצה בתקופה הזו: הוא פרח, נפתח, התחבר לכולם, התחבב על הבנות – ומרגע לרגע, מור הפנימה שאם מאור לא מתנהג כך גם לצידה – כנראה שהבעיה אצלה. אממה, במקום לחשב מסלול מחדש – ולבחון מה היא יכולה לשנות, היא כמובן מפילה את האחריות, שוב, על מאור. היא מתרחקת ממנו בכל פעם שהוא מתקרב, מצמצמת כל סיכוי לחיבור ובסך הכל גורמת למצב ביניהם להיות בלתי אפשרי. 

בשונה מהאופן בו מור הציגה את מאור, בסופ"ש הזוגות התוודענו באופן מוחלט לעובדה שמאור לא פחות ורבלי ממנה, אבל כנראה שלישון על הספה (בבית שלו!) ומונולוגים בלתי נגמרים על מהות הקשר ביניהם מצידה, פשוט מוציאים ממנו כל חשק לדבר. שלא לדבר על כך שבדרך חזרה לדירתם, היא ישנה במושב האחורי של הרכב, משל מאור היה נהג מונית חיוני שמחזיר אותה הביתה ממשמרת בתל השומר. איך עומר אדם אומר? "יש דברים שלא עושים". בקצב הזה, לא צריך עוד הרבה בשביל שמאור יגיד יפה שלום ויחזור להגיש רוזלך כרווק נחשק במסעדה שלו.

הבנתי משהו הפרק הזה. ניר מעולה בלהיות דרמטי – רק לא ברגעים הנכונים. הוא לקח את האמירה הכנה והרגישה של הגר על הרצון להעמיק את הקשר ביניהם כמן ביקורת שלילית מצדה על ההתנהלות שלו – מה שהוביל לפיצוץ, עלייה חדה בטונים וים של דמעות, משניהם. ייאמר לזכותה של הגר, שההתעקשות שלה על ליבון העניינים והסירוב להבליג ולהחליק, כמו שניר כל כך אוהב לעשות, הובילו לאחד מהרגעים היפים שלהם בתוכנית. השניים ניהלו שיח קשה על האתגרים שלהם בזוגיות הזו, שכמעט גרם אפילו לפרישה מהתוכנית אבל הודות לרצון העז של שניהם לתת עוד צ'אנס – הם הצליחו להתגבר על המשבר בחיבוק, דמעות וקרבה שעוד לא ראינו ביניהם.

אתם מכירים את הרגע הזה שעשיתם משהו לא בסדר והאדם שכועס עליכם מתנהג כאילו הכל כרגיל, למרות שאתם יודעים שעוד רגע יגיע הפיצוץ? אתם מוכנים כבר לכאפה, לצעקות ולדרמה – אבל היא, היא פשוט לא מגיעה! ברוכים הבאים לסיפור של דובי ואריק. אחרי הלילה הקשה וספוג הדמעות שעברה דובי, והמלחמות של אריק לדחוס פתק התנצלות עם מזלג לתוך הכוס בשירותים, הוא מתעורר לדובי ורבלית, מתחבקת עם כולם ומשדרת עסקים כרגיל. אמא'לה, איזה פחד. מתי תגיע שעת הנזיפה? מתי דני ויעל ינסו שוב לגשר? והאם היא תשוב לבקש שיתאר את אופיו בעזרת תמונה של מעמול? כל זאת כנראה, בפרק הבא.