מיזם טלוויזיוני מרגש: השבר בחייה של בלה רבוי התחולל כבר כשהתגוררה במוסקבה, כתינוקת בת חצי שנה בלבד, כשאביה חזר בתשובה ויצא מחייה. כל הנסיונות לאיחוי הקרעים עלו מאז בתוהו. כעת, רבוי היא צעירה בת 31 המתגוררת בגבעתיים, המציגה את עצמה בהומור כאם חד הורית לכלבה בת שבע. לטענתה, כבר לא היה לה מה להפסיד כשנענתה לאתגר והסכימה להיות בין גיבורי "עוד ניפגש", סדרת טלוויזיה חדשה, שאולי תחזיר לחייה את אביה האובד.

סדרה זו, שהראשון מבין עשרת פרקייה יעלה בתחילת השבוע הבא בשידורי "כאן", היא חידוש מפתיע בנוף הטלוויזיוניה הישראלי: ריאליטי מקורי בלב שכונת מאה שערים הסגורה, מעוז היהדות החרדית בירושלים. בסדרה ישתתפו ארבעה מנותקי קשר נוספים, שנפרדו מיקיריהם לאחר שחזרו בתשובה. עתה הם מגיעים ל"גוב האריות", ובעזרת מלווים מתוך העדה החרדית, ינסו להשיב את מה שכבר היה נראה כבלתי ניתן להשגה.

יש התופסים את החדירה לשכונה הקיצונית כמבצע נועז, אך לא כך המקרה אצל מפיק הטלוויזיה החוזר בתשובה אוהד גל-עוז, שיצר את הסדרה יחד עם אלעד קופרמן ועם אורי גרודר. גל-עוז הסתכן בעבר בפרויקט משותף עם צביקה יחזקאלי, במסע שערכו השניים בין מעוזי דעאש, במהלכו דילגו בין שלוש יבשות לצורך צילומי הסדרה "בזהות בדויה", כך שדומה שהירתמות למשימה המורכבת בישראל לא הטרידה אותו. 

מה אתה ושותפיך חיפשתם?
"יצאנו לחפש סיפור טוב ולנסות לחבר בין אנשים מקצוות שונים. החרדים הבינו שבאנו אליהם עם כוונות טובות, ולכן הם נפתחו אלינו. כאן, עזרה לאורי ולי עובדת היותנו בעלי תשובה, הנמצאים בין העולמות. הודות לכך, איפשרו לנו להיכנס עם מצלמות הטלוויזיה למקומות שנחשבו עד כה מחוץ לתחום, אפילו בתוך הפלג הירושלמי הקיצוני. כנראה חשוב להם להראות שמעבר לכל האידיאולוגיות, גם הם בני-אדם".

לדברי גל-עוז, חמשת גיבורי הסדרה תיעדו את עצמם במצלמות קטנטונת ומשוכללת, זאת בנוסף לליווי צמוד של חבר צוות טכני שהוצמד לכל אחד. "אל כל אחת מהמשתתפות התלוותה צלמת, מקליטה, במאית ומפיקה", הוא מסביר. "כשאתה נותן למקום את הכבוד הראוי ומכבד את החוקים שלו, הוא מגיב אחרת וכך נפתחות דלתות".

גל-עוז (50), תושב באר שבע במקור, למד קולנוע וטלוויזיה בירושלים. חזותו החרדית איננה מסגירה את עובדת היותו העורך הראשי של סדרת "הרווק", "העורך האחראי של תוכנית "בואו לאכול איתי" וגם העורך והבמאי של סדרת "בוס בהסוואה", שבמהלכה חזר בתשובה. "אם חשבתי שגמרתי עם המקצוע הזה, תודה לשם על הפנייה של צביקה יחזקאלי, שהחזירה אותי אליו. מזה שנים אני לא צופה בטלוויזיה חוץ ממה שאני עושה תוך כדי העבודה".

מחפשים לאחות את הקרעים
המפורסם מבין חמשת גיבורי הסדרה הוא כדורגלן העבר יעקב בוזגלו (63).  בסדרה הוא שב לירושלים, עיר הולדתו, כדי לעשות סוף לנתק בן 30 השנה בינו לבין אחיו, מאז שהאחרון התחזק וניסה, לשווא, לסחוף אותו אחריו.

שוש אור, תושבת נהריה (53), כאבה את הנתק בינה לבין בנה הבכור עומר, מאז שזה חזר בתשובה לפני כעשור, והחל להעיר לה על כל פרט בחייה שלא התיישב לטעמו עם הלכות הדת. בסדרה ניתן לראות אותה מסתובבת בלב השכונה החרדית כשהיא ממלמלת "אני לא מאמינה שהבן שלי חי בבועה הזאת". הקיבוצניק בחבורה הוא גיל פנקס (57), מהנדס ב"אינטל", חבר קיבוץ נגבה, שעל אושרו מעיב הניתוק מאחיו הצעיר ברק, שחזר בתשובה לפני 20 שנה. נסיונותיו של האח לדרוש ממנו להתאים עצמו לאורח חייו החדש, הרחיקו ביניהם. משתתף נוסף הוא אלעד מזרחי (36) שחקן הצגות ילדים, שאחיו התאום אלון חזר בתשובה לפני 18 שנה, מה שהוביל לקרע ביחסים, מריבות ועלבונות הדדיים. 

בלה רבוי (31), היא הצעירה בין החמישה. כאמור, אביה, צלם חתונות במקצועו, חזר בתשובה בהיותה תינוקת. היא עלתה ארצה עם אמה בעוד אביה הקים משפחה חדשה, בה שש בנות ושני בנים. "לא זוכרת שאבי היה נוכח בחיי", היא מספרת ומוסיפה, "קרה שהוא היה מגיע ונעלם לשנה- שנה וחצי, וחוזר חלילה. עד שהוא היה מראה את עצמו, הוא היה לוקח אותי לבית הכנסת ומביא לי קלטות של רבנים במקום לשאול אותי מה שלומי. זה לא הרגיש לי אבא אמיתי, העדפתי להתנתק".

בלה רבוי- ממשתתפות הסדרה (צילום: צילום מסך ''כאן'')
בלה רבוי- ממשתתפות הסדרה (צילום: צילום מסך ''כאן'')

מה הוביל אותך להשתתף בסדרה?
"אני עוסקת בכתיבה, ופנו אלי דרך טורים שפרסמתי.הסכמתי להשתתף במחשבה שאם שום דבר לא עבד, אולי הפעם זה יהיה אחרת. וכך היה. כמו ארבעת המשתתפים האחרים, היה עלי להיפגש במאה שערים עם דמות שתפתח לי צוהר לעולם החרדי, ועל ידי כך לנסות לקרב מחדש ביני לבין אבא שלי. כך זכיתי במפגש עם נורית, שמהרגע הראשון עטפה אותי בחיבוק חם והעבירה לי אנרגיה מדהימה".

"עד התוכנית מעולם לא הייתי במאה שערים", מספרת רבוי. "כשהגעתי לשם, רציתי למות. זה לא שיצאתי אל הלא נודע, הזדמן לי להתארח אצל דתיים ואפילו אצל חרדים, אבל השכונה הירושלמית הזאת נראתה לי כג'ונגל בשחור. הדהים אותי איך אדם כולא את עצמו במקום כזה. אני לא מצליחה להבין כיצד בשבילו אבא שלי ויתר על האהבה שלו אלי". 

ד"ר נורית סירקיס-בנק, בתה של רות סירקיס, הגברת הראשונה של ספרי הבישול בארץ, הייתה המלווה של רבוי בסדרה."אני אוהבת את העם שלנו", הסבירה כשנשאלה מה הביא אותה להשתתף, והוסיפה: "בכל אחד ואחת אני רואה אח ואחות, לכן קשה לי לראות את הקרע שיש בחברה הישראלית, וברקע זה - חשוב לי לתפקד כגורם מגשר. אפילו בתכנית ריאליטי". 

נורית סירקיס בנק (צילום: צילום מסך ''כאן'')
נורית סירקיס בנק (צילום: צילום מסך ''כאן'')