מנכ"ל רשת 13, ישראל טויטו, התבטא היום (שישי) מול עובדי הערוץ וכן לפני דירקטוריון הרשות השנייה, ושפך אור על עומק המשבר מול כתבי הערוץ וכן המניע מאחורי פעולות המחאה שהם מובילים, כשחשף: "בפועל, כבר יומיים החברה מתנהלת בלי עורך ראשי". 

"מאז אתמול בשעה 12:09, נותקתי, כמנכ"ל וכעורך ראשי, מהתוכן המסופק על ידי כתבי ותחקירני חברת החדשות", פתח והוסיף, "נפתחה קבוצה פנימית שממדרת את עובדי רשת, האמונים על חלק משידורי האקטואליה מתכני חברת החדשות. הוריתי לעובדים לשוב לקבוצה הרגילה בה השתמשנו, בה כולם נמצאים, אך בקשתי נדחתה על ידי ועד העיתונאים, בתמיכת עיתונאי החברה". 

עוד אמר כי "בפועל, כבר יומיים שהחברה מתנהלת בלי עורך ראשי, בניגוד לחוק. אני לא יודע מה מדווחים כתבי ותחקירני החברה בקבוצה הפנימית. אני מנוע מלבחון את חומר הגלם התוכני שמייצרת חברת החדשות ואני ניזון רק ממה שמשודר בפועל, כמו כל צופה רגיל. זו אנרכיה. זו הפיכה שמתבצעת בחברת החדשות. העורך הראשי מושלך הצידה והעובדים מנהלים את החברה כרצונם".

לסיום חתם ואמר כי "החופש העיתונאי בחברת החדשות תמיד נשמר בצורה מוחלטת. אני לא יודע מה הסיבה להפיכה. אני לא יודע מה האינטרסים. אני רק יודע להצביע על העובדות". 

כזכור, ארגון העיתונאים ו-ועד חדשות 13 החליטו להשבית ביום רביעי את העבודה למשך כשעה אחת, בין 15:00 ל-16:00, על רקע תכנית הקיצוצים המתוכננת. "הצעד יוביל להשלכות קשות, לרבות פיטורים המוניים", הסבירו בוועד. בהודעה שנשלחה לעובדים נמסר: "קיימנו לפני זמן קצר ישיבת מו״מ ראשונה עם הנהלת חברת החדשות על תכנית הקיצוצים המתוכננת. בדיון נמסר לנו כי ההפחתה התקציבית, בשיעור של 35%, מתוכננת להתבצע במלואה בחודש יולי - ולהוביל להשלכות קשות, לרבות פיטורים המוניים והורדת תכניות נוספות".

"כמו כן", צוין עוד, "אין בכוונת החברה להחזיר מחל״ת את עובדיה, למרות סיום מצב החירום, באופן שעוקף את ההסכם הקיבוצי האוסר על פיטורים לפחות עד חודש יולי. הבהרנו להנהלה כי נתנגד בכל כוחנו לתכנית, שמשמעותה המעשית היא חיסול חדשות 13 כגוף שידורים עצמאי, והודענו כי בלית ברירה נחל בצעדים ארגוניים שמטרתם למנוע את המהלך ההרסני הזה".

מחדשות 13 מסרו אז כי קיימים הליכי משא ומתן עם צוות העובדים, על מנת להגיע להבנות, וכי הם מצרים על המהלכים הארגוניים שננקטו על ידי הוועד, משום שהם פוגעים בפעילות הערוץ.