"חתונה ממבט ראשון" תגמר בשבוע הבא. ברשותכם, רגע לפני שאפרוץ בבכי (זה מעציב אותי יותר מהאפשרות שנחזור לסגר), נצלול מיד לעניינים: הזוגות מנצלים רגעים אחרונים לפני 48 השעות שיבלו בנפרד, שבסופן ייפגשו לרגע ההחלטה: האם הם ממשיכים לחיות יחד, או שזהו שיר פרידה. ליטוף קטן לג'ינג'ר, ומתחילים. 

דניס והדר, אני באמת מנסה לשמור על המוניטין שלי כצינית וחסרת לב, אבל אי אפשר אתכם! אני נמסה. עם כמה שתוכניות ריאליטי נוטות להיות מבוימות ועשויות, אי  אפשר לזייף את הקשר הזה. העיניים של דניס בורקות בכל פעם שהוא מזכיר את הדר והיא לא מסוגלת להסיר את החיוך בכל רגע שהיא מבלה במחיצתו. רגע לפני הפרידה הזמנית, הם מפתיעים זה את זו במתנות מרגשות ויוצאות דופן: היא משדרגת את האלבום שהעניק לה לפני חופתם בשלל רגעים וחוויות שצברו יחד, מה שגורם לדניס להזיל דמעה וגם לי, כמעט. הוא מפתיע את הדר בזוג כרטיסים למדריד, לא פחות. למישהו יש באמת ספק מה יחליט דניס ברגע ההכרעה? עכשיו זה סופי: דניס והדר הם לחלוטין הזיווג המוצלח של העונה, ולא , שום תעלול או מתיחה של רוני ונעם יגרום לי לחשוב אחרת. 

רציתי להקדיש פסקה שלמה לריבים המתישים של ניר והגר, אבל כמות הנשיקות שראינו ביום האחרון שלהם יחד לפני הפרידה, השכיחה ממני הכל. נכון שברגע שניר מראה שמץ של פגיעות, הגר מאבדת עשתונות במהירות וגורמת לו להתחרט על הבעת הרגשות מלכתחילה. נכון שניר נהיה לעתים קלישאה מהלכת של סובלנות וקבלה וגורם לנו לרצות לדפוק את הראש בקיר. וכן, הגר לפעמים חסרת רגישות באופן מתסכל ולניר יש יכולת להפוך שתיקות מביכות לרגעים מעיקים במיוחד – אבל בשורה התחתונה, הם לא מתכוונים לוותר על זה. 

ניר והגר הם אנשים חכמים ורגישים שעברו לא מעט בחיים (בכל זאת, בני 40) כדי לוותר על הזדמנות לקשר עמוק ואמיתי. רק אנחנו, הצופים, יודעים כמה תלאות הזוג הזה עבר עד שהגר תגיד משפט כמו "בא לי שלא תלך" וכמה התכתשויות מרגיזות עברנו עד הדייט האחרון שלהם, שהיה סוף סוף נחמד ורגיל. אם רק יידעו להכיל זה את זו במידה הנכונה, יש פוטנציאל ל"שירי ולירן" גרסת 2020, והם יחיו באושר ועושר עד עצם היום הזה.

חתונה ממבט ראשון- ניר והגר  (צילום: צילום מסך)
חתונה ממבט ראשון- ניר והגר (צילום: צילום מסך)

אני כבר אמורה להתרגל לתסכול הנובע מהצפייה בדנית ואמיר, אבל אמש  זה כבר חצה כל גבול: "התקשורת שלנו מדהימה והכנות בינינו מטורפת" אומרת דנית, מי שבן זוגה לתוכנית החביא מועקה ענקית הנובעת מחוסר משיכתו אליה וגרם לה לחיות, עד יומם האחרון בתוכנית, בתרחיש בו יש לזוגיות הזו פוטנציאל. והיא ממשיכה: "אני מרגישה שאנחנו קרובים פיזית יותר מאי פעם" בעודה מתעלקת עליו בחיבוקים, ליטופים, כריכות ידיים ושלל פלירטוטים, כל זה ללא כל תגובה אקטיבית מצדו.

אמיר ודנית חיו זוגיות המתבססת על הליכה על ביצים: היא נזהרת לא לעצבן אותו כשחם לו ולא לשדר יותר מדי התלהבות (ודי נכשלת בכך), והוא נזהר לא לפגוע בה ולכן מפזר לאוויר משפטים שהוא לא מתכוון אליהם כמו: "אני חושב שאגיד כן במעמד ההחלטה". אמיר, לומר "כן" לדנית ברגע ההחלטה זה  פשוט הארכת הסבל בשביל שניכם. תצטרך להמשיך לעשות את עצמך מתעניין ונהנה מהמגע של דנית, והיא תשכנע את עצמה שאתם זוג מהאגדות. אין ספק שהדבר הכי טוב שיכול לקרות להם זה פרידה. הלוואי ואמיר יהיה אמיץ מספיק כדי לעשות זאת ברגע ההחלטה, לפני שדנית תספק עוד אמירות שיגרמו ללב שלנו להתכווץ מרחמים.

אמיר ודנית, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)
אמיר ודנית, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)

הסיבה שאני מתעלמת משני הזוגות הנותרים היא בעיקר כי גורלם צפוי ולא מעניין במיוחד: אריק ודובי לא מסוגלים לשתות קפה באותו השולחן, ואפילו לא סיפקו לנו רגעים משעשעים יחד בפרקים האחרונים, כך שמבחינתי הם יכולים גם להבריז ממעמד ההכרעה, כאשר ה"לא" שלהם היה ברור כבר מיום חתונתם. 

רוני ונעם, לעומתם – יצהירו "כן" ללא היסוס, אך ספק מאוד גדול שהזוגיות שלהם, אשר התנהלה משל היו צעירים בשנות ה-20 ללא כל מחויבות, תחזיק מים במבחן המציאות. לצערי, רוב הסיכויים שמפרץ האהבה הזה יתמוטט במהרה, כשהמצלמות ייצאו מהבית ובמקביל תיפול עליהם ההבנה שהם בעשור הרביעי לחייהם, ומלחמות טחינה לא יממנו את דירת ה AIRBNB המהממת שלהם. אגב, רעיון טוב לעבודה בשבילם: פרזנטורים למשחת שיניים. תודה רבה, מבקשת להעביר לי 20% מההכנסות. קדימה, ניפגש במוצ"ש כשנופתע יחד מה-"לא" של אריק ודובי.