רגע אחרי שידור פרק מועצת השבט אמש, העלה ישראל אוגלבו פוסט ברשתות בו הוא מודה לנאוה בוקר על גבורתה ועל יכולתה לזהות בו תכונות נסתרות. וכך כתב: "הערב צפיתי כמו כולכם בפרק, והתרגשתי שוב מהלב זהב טהור של נאוה. האישה האצילית שהצליחה לראות את כל מי שאני מבעד לכל ההגנות האינסופיות שלי".

פליטת הפה של יעל בר זוהר: האם עידן חביב וירדן ג'רבי זוג?

אחת התכונות השנואות עליי היא צביעות. על מי אתה בעצם עובד, ישראל? די כבר, מאסתי לשמוע את כל מי שמכסתח את ההתנהגות האלימה והשלילית שלו בתירוץ העלוב שזאת בעצם סוג של מגננה ומסיכה, ומתחת לחזות הקשוחה, מסתתרת לה נפש עדינה ורגישה עם עבר פצוע. הכל בבל"ת אחד גדול, כי מי שמתנהג כבריון, מדבר כמו בריון, ועושה תנועות מאיימות של בריון, הוא בריון, נקודה! ואין פה שום מגננה של נפש רגישה, אלא תוצאה של נפש עצבנית שלא שולטת בעצמה.

אוגלבו לא מפסיק לנפנף בתואר ההומלס לשעבר, כאילו קיבל את אות לגיון הכבוד הצרפתי, ולכן הכול מותר לו כי הוא מנוסה וחכם יותר מכולם. אז יש לי חדשות בשבילו: הוא לא היחיד שעבר דבר או שניים בחיים ואני מכירה אנשים עם עבר הרבה יותר טראגי וטראומתי והם האנשים הכי עדינים שאי פעם פגשתי.    

הפרק אמש היה אחת האכזבות הגדולות של העונה. עדיף היה כבר לצפות באיזושהי טלנובלה שבה לפחות הטובים מנצחים והרעים נענשים. בעולם מקביל ומתוקן, אחד כמו אוגלבו היה צריך להיות מודח אחרי התנהגותו הבריונית, ואם לא מודח אז בטח שלא ניצל בידי קולגה מבישה למשחק.

אך ראו זה פלא, הפיה הטובה נאוה בוקר הפציעה לפתע מתוך האפלה ואור הלפידים והחליטה להדיח את עצמה, וכך להציל מהדחה את מי שחושב שהוא יחיד סגולה עלי אדמות שלפחות מצליח לכשף את כל השורדות על האי. אפילו את אילנה אביטל שבחרה לחבק את האויב המושבע שביזה והשפיל אותה.

ישראל הוא היחיד שמלצר באולמות אירועים, היחיד שיודע לבנות בית מברזנט, היחיד שלמד משחק (למרות שכישורי המשחק שהפגין במשימה שהכשיל היו דוגמה ל-over acting מוגזם ולא אמין) והיחיד שהיה גולנצ'יק, ולכן מותר לו להתנהג כמו מרלון ברנדו, מנהיג הג'ונגל ב"אפוקליפסה עכשיו". שלא לדבר על זיוני השכל בסגנון "ס'תכל לי בעיניים כמו גבר ותגיד את האמת, שבאת לקחת את הברזנט" (לרגב). איזה אמת ואיזה נעליים? לא ראיתי שישראל הסתכל בתוך הלבן של העין של קוז'יקרו בתום משימת החסינות, ואמר לו כמו גבר: ת'שמע, אני בכוונה הפלתי את המשימה כדי שנוכל להדיח אותך במועצת השבט".

נאוה בוקר עשתה אתמול העתק הדבק לדנה רון והחליטה אף היא לעזוב מרצונה, למען מי שבהגדרתה היה שייך פעם לנוער השוליים. תוך כדי שהיא מהללת את סגולותיו הנעלות של אוגלבו בנאום הפרידה, בוקר לא שכחה אף להזכיר שפעם היא שימשה סגנית יו"ר הכנסת, ולא ממש הבנתי מה עניין מחט לתחת. יחד עם זאת, זה היה המעשה הכי נבון שהיא עשתה על האי בפיליפינים, שהוא, ביחד עם תושביו הקופים, לא הבינו עד היום מה היא באה לחפש שם. את המשימות הפיזיות שלא עמדה בהן, או את קור הכלבים והרעב המציק? אז היא העדיפה להדיח את עצמה מתוך דאגה לבריאותה וביטחונה לפני שאחרים ידיחו אותה, ואם אפשר גם לתרץ את המהלך בזה שהיא הקריבה עצמה למען האחר, אז וואלה, אולי צריך היה למנות אותה במקום אורלי לוי לשרה לקידום קהילתי או חברתי או איך שלא תקראו לזה.

נאוה בוקר (צילום: צילום מסך רשת 13)
נאוה בוקר (צילום: צילום מסך רשת 13)

ואם כבר הצביעות של אוגלבו, אי אפשר להתעלם מהצביעות של ההפקה. כשמדווחים לנו על חרמות שעושים על ילדים בבתי ספר ועל האלימות, אך מצד שני משדרת תוכנית כמו הישרדות עם תכנים אלימים ושורדים אלימים, זאת צביעות במיטבה. כשגיא זו-ארץ מבקש לשמור על התנהגות וסגנון דיבור מכבד ולא מתלהם, אך לא עוצר לרגע לחשוב שבעצם הוא עצמו משמש כבורג במכונה שמראש יוצרת מצבים שמזמינים אלימות, זאת צביעות. כאשר עונה חדשה של הישרדות נפתחת במשימה אלימה ובתמונות קשות לצפייה ולאורך פרק שלם רואים אותם מתנפלים על מישהו שרק בנס לא נחנק מתחת למפולת האנשים שעליו, אך ורק על מנת לתלוש ממנו את הביזה, אין הזמנה יותר ברורה מזאת לאלימות, ומנחה התוכנית צופה במחזה ולא אומר מילה. אז לא תודה, אל תתייפייף פתאום ותחליט שהגיע הזמן להעיר על סגנון דיבור מתלהם באיזשהו ריב מטומטם וחסר משמעות בין אלה לבני ברוכים.

ובכלל, הרעיון הכביכול מקורי להכניס גימיק חדש לעונה החדשה בצורת "סולם הפופולריות", שבו כמעט בכל פרק מתבקשים השורדים לדרג את חבריהם ולקבוע מי הכי לא מקובל, זאת דרך להשפיל ולבזות והשפלה היא אלימות. בני נוער ותלמידי בתי הספר שצופים באדיקות בריאליטי המצליח לומדים ומפנימים היטב מהו חרם. אז אל תבלבלו לנו את השכל שאלימות וחרמות זה נגע שצריך להסיר, בעוד אתם מזינים ומזהמים את הנגע הזה עוד יותר, ומשמשים מודל לחיקוי עבור ילדים תמימים שהשקפת עולמם עוד לא גובשה.