מהאתר חייגו אליי אמש ושאלו, 'מיקי, על מה תרצי לכתוב מחר, על הישרדות או על המתחזים?'. ישר בחרתי את האופציה השנייה, תוך שאני תוהה אם קיבלתי את החלטה נכונה, משום שטורים על הישרדות פופולריים הרבה יותר.

נראה כי לכל דבר יש סיבה והייתי צריכה לראות את הפרק הזה, שעזר לי לסגור מעגל עבור החברה הטובה שלי.  אתחיל מהסוף, הפרק אמש עסק בסיפורה של אישה נשואה בשם לורין מיכאלי, אם לילדים, שהתחזתה במשך שנים לגבר והצליחה להפיל נשים תמימות בפח כשהיא גורמת להן להתאהב בדמות שיצרה עד מעל לראש ועד כדי איבוד עשתונות.

היא גם הגדילה לעשות וגנבה זהות של פלוני אחר בשם ים אביטן, לו העניקה את השם שי בנבנישתי. בהמשך היא שלחה לקורבנותיה תמונות שלו, אותן שלפה מדף הפייסבוק האישי שלו, עבירה חמורה בפני עצמה. לכלל הקורבנות מכנה משותף: כולם חברים בקבוצת אוהדי הפועל תל אביב.

מה שהכי מרתיח בסיפור הזה, היא אוזלת היד של המשטרה שלנו, שמתבטאת לא רק מול מקרה כזה, של מתחזה שפוצעת את נפשן  של נשים תמימות הכמהות לאהבה, אלא ההתנהלות הכללית מול כל אלימות המופגנת כלפי נשים, וההפגנה הגדולה שהתקיימה אמש דיברה בעד עצמה. כמי שליוותה לא פעם נפגעות עבירת מין מול מחדלי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, אלימות נגד נשים ועבירות מין הן התוצאה הברורה של חוסר האכיפה וההרתעה.

מי שצפה אמש בפרק, וודאי תהה לעצמו: איך ייתכן שיש נשים כאלה פתיות שמאמינות לשקרנים נבזים, ולא חושדות בהם, למרות שיש סימנים כל כך ברורים להתחזות? בהתייחס למקרה שלפנינו, איך ייתכן שאישה  מתאהבת תוך ימים ספורים ב"גבר", אהבה שהופכת במהרה לאובססיה, למרות שאותו מנוול לא מעוניין לפגוש אותה שנה שלמה בתירוץ כזה או אחר, ומעוניין לקיים קשר רומנטי וירטואלי בלבד? 

עצם הסירוב להציג עצמו די בו כדי לעורר חשד ולהדליק מיליון נורות אדומות, מה גם שהוא טורח להשאיר מתנות יקרות וכסף בארון החשמל, ולהיעלם כלעומת שבא. הספיקו לי שתי דקות צפייה עד שתפסתי את הראש והרגשתי בשוק מוחלט. כבר מתחילת הפרק ידעתי שמדובר באישה מתחזה. תשאלו איך? ובכן, מעשה שהיה כך היה.

אחת "הפתיות" הללו שנפלה בפח של לורין, היא חברה טובה שלי שלא הייתה בין המרואיינות אמש, אלא שחברתי הייתה רחוקה מלהיות פתיה. מדובר באישה חריפה עם שתי רגליים על הקרקע, וגם היא נמנית עם אוהדי הפועל תל אביב. 

לפני שלוש שנים, היא סיפרה לי שהכירה את אהבת חייה. פלג רום היה שמו. ההכרות עם הבחור הייתה ברשת והוא הציג את עצמו כסוכן סמוי במוסד ולכן לא יכל להיחשף בפניה. עם שלל חיזורים ומתנות ששלח לה באמצעות אותה מתחזה לורין, הקשר אף הוביל להצעת נישואים וירטואלית.

המתחזים: היכן הייתה המשטרה בסיטואציה? (צילום: שאטרסטוק)
המתחזים: היכן הייתה המשטרה בסיטואציה? (צילום: שאטרסטוק)

באחד המפגשים שלנו בביתי ובנוכחות  כמה מחברותינו המשותפות, דיברנו על מושא אהבתה. הזהרנו אותה שמדובר בנוכל, ניסינו לפקוח את עיניה. היא כל כך כעסה על הזלזול שהפגנו כלפי הרגשות שלה, עד שעזבה בטריקת דלת. 

אתמול כאשר צפיתי בפרק, חייגתי אליה מיד וביקשתי ממנה לצפות בו גם. אומנם עברו שלוש שנים, והיא הותירה את הסיפור מאחוריה כשהיא מבינה לבסוף שמדובר בעוקץ. עם זאת, עד היום לא גילתה מי היא אותה אישה שבזבזה שנה מחייה.

בהפסקת הפרסומות, היא חייגה אלי בוכייה ונסערת: 'זה הוא, זה פלג רום, זאת היא. מהקול שלו אני מזהה, כאילו דיברנו אתמול', אמרה תוך כדי שהיא נעה בדיבורה בין המינים. 'אני לא מאמינה שהיא הרסה את חיי, אני חייבת לפגוש אותה פנים מול פנים. תסלחי לי שאני בוכה, אבל הכל עולה לי מחדש', המשיכה.  אותה עבריינית , לורין מיכאלי שמתחזה גם כיום לפלג רום ,ממשיכה להונות נשים אחרות. בנוסף, היא מאורסת זה שלוש שנים לבחורה תמימה אחרת, שמסרבת להאמין שמדובר במתחזה.  

המתחזים עם חיים אתגר  (צילום: צילום מסך ''המתחזים'')
המתחזים עם חיים אתגר (צילום: צילום מסך ''המתחזים'')

אציין כי אחת מהחברות המשותפות שלנו הגישה תלונה במשטרה נגד המתחזה, אלא ששם, לצד הכרה בכך שהפרופיל מזוייף, לא פתחו בשום חקירה בעניין. כבר אז ידעה המשטרה במה ובמי מדובר. אם זה כך, השאלה החשובה ביותר שצריכה להשאל בסיפור ההזוי הזה, היא לא איך הצליחה אישה להערים בצורה זו על נשים אחרות. הלוא הרבה נשים, חדשות אבחנה, רוצות בסתר ליבן לחיות את החלום ולהיות מושא אהבתו של גבר מסתורי שמבין לליבן. השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא איך ייתכן שהמשטרה, על כלל יכולותיה ומומחיה בתחום הסייבר, לא עושה מספיק מאמצים כדי למצות את הדין עם אדם כמו לורין מיכאלי? 

מדוע התיקים נסגרו? בהזדמנות זו, אגיד תודה לחיים אתגר, שחשף את הפרשה החמורה הזו, לאחר שפוענחה על ידו וצוות התחקירנים שלו,ובעזרת שיתוף הפעולה של קטי, אחת מהנפגעות שגילתה אומץ בלתי רגיל כשנחשפה. היא הייתה זו שלמעשה זו זיהתה כי לורין והאיש אליו התחזתה, שי בנבנישתי, חד הם.

בשלב מאוחר יותר, מומחה קול שעובד עם המשטרה אישר את הדברים. לכן, ראוי לשאול: אם ההוכחות ישנן, האם המשטרה תפעל בעניין, או תישאר חדלת אישים כמו שהייתה עד כה? למה לסיים את הפרק עם הכחשתה המוחלטת של לורין להאשמות נגדה, במקום לספר לצופים מה מתעתדת המשטרה לעשות? זה בדיוק מה שהיה חסר לי בפרק של אתמול, כמו גם בכל סיפורי המתחזים. הפרק היה מצוין, אבל סופו השאיר אותנו באפלה לגבי ההמשך, לגבי האופן בו הצדק ייעשה.