חברת החדשות הודיעה הבוקר (ראשון) כי רינה מצליח הושעתה למשך שבוע, ולא תשתתף בתוכניות "אולפן שישי" ו"פגוש את העיתונות", בעקבוץ דבריה אמש, לפיהם "תומכי נתניהו אומרים שיצביעו לו גם אם יאנוס את בתם". זוהי אינה הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה מגיש חדשות מביע את דעתו ומעורר סערה. קיבצנו עבורכם את ההתבטאויות הבולטות ומעוררות המחלוקת של השנים האחרונות.

רינה מצליח
כאמור, במהלך התוכנית 'פגוש את העיתונות' ששודרה אמש בערוץ 12, אמרה המגישה רינה מצליח לחברי הפאנל כי "תומכי ראש הממשלה אומרים שימשיכו להצביע לו, גם אם הוא יאנוס את הבת שלהם". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאמירה זו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "רינה מצליח תתביישי! השנאה החולנית שלך למצביעי הליכוד ולי הגיעה לתהומות חדשים, קודם קראת לנו עדר עיוור ועכשיו הגעת לשפל שאי אפשר בכלל לחזור עליו ואת עוד מתיימרת להיות ״עיתונאית״. בושה וחרפה".

לידיעה המלאה

רינה מצליח (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
רינה מצליח (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

דנה ויס
במרץ האחרון, בשיאו של משבר הקורונה, ראיינה ויס את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשלב מסוים אמר נתניהו כי "בעזרת השם נתגבר על המגפה", ו-ויס השיבה: "בעזרת השם? בעזרת מכון ויצמן". דבריה עוררו תגובות נזעמות, בין היתר מצד השר אריה דרעי שכתב: "מזעזע שבערוץ 12 שבמדינת היהודים, קוטעת המראיינת דנה ויס את ראש ממשלת ישראל, שאומר בעזרת השם, ומעירה לו באופן מזלזל ובוטה. האמירה הזאת מצטרפת לדיווח של ויס מפי ״גורם ממשלתי״ עלום, כי החרדים הם שגורמים להתגברות מחלת הקורונה. דנה ויס ראויה לכל גינוי על דבריה". ויס התנצלה בפני מי שנפגע.

לידיעה המלאה

ראיון, בנימין נתניהו, דנה ויס (צילום: צילום מסך קשת)
ראיון, בנימין נתניהו, דנה ויס (צילום: צילום מסך קשת)

אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי
במהלך התוכנית "שש עם עודד בן עמי" באוקטובר 2019,  אברמוביץ' ובן עמי הביעו את תקוותם לנפילת ראש הממשלה על המרקע. בסיום אחד אייטמים שהגיש אברמוביץ' בתוכנית של בן עמי, אמר הפרשן הפוליטי: "כל מי שמגיע כי הוא יתמודד מול נתניהו, לאחר עידן נתניהו, היה רוצה שיעשו נתניהו סוף סוף יגיע לקיצו". מגיש "שש" המשיך וענה לאברמוביץ' במילים: "'בעגלא ובזמן קריב', אתה אומר'". הפרשן הפוליטי השיב: "בעגלא ובזמן קריב, ואמרו אמן", ובן עמי השלים אותו במילה "אמן". למחרת השניים התנצלו.

לידיעה המלאה

אמנון אברמוביץ' (צילום: חדשות ערוץ 2)
אמנון אברמוביץ' (צילום: חדשות ערוץ 2)

גאולה אבן
באוגוסט 2018 הלך לעולמו ח"כ לשעבר והעיתונאי אורי אבנרי, שהיה מהאישים הבולטים במחנה השמאל הישראלי. בין היתר, הספידו אותו מי שכיהן דאז כיו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, וכן יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. אבן, ששימשה אז כמגישת המהדורה המרכזית ב"כאן", דיווחה על ההספדים והוסיפה "אין להם בעיה גם להספיד מחבלים בשגרה". על אף הסערה שעוררו דבריה, אבן סירבה להתנצל וכתבה בטוויטר: "היו כאלה שרגשותיהם העדינים נפגעו אמש ממשפט שאמרתי (איש לא טרח להתווכח איתו ברמה העובדתית) על קורבין ואבו-מאזן. למי שהיה ספק: אני עומדת מאחורי הדברים. מאידך - כל 'הפרשנויות' כאילו מאחורי האמירה היתה כוונה לפגוע באורי אבנרי - מופרכות לחלוטין".

לידיעה המלאה

גאולה אבן מגישה את המהדורה המרכזית הראשונה של כאן (צילום: צילום מסך פייסבוק)
גאולה אבן מגישה את המהדורה המרכזית הראשונה של כאן (צילום: צילום מסך פייסבוק)

אושרת קוטלר
במהדורת השבת של חדשות 13 בפברואר 2019, בסיום כתבה על פעילות צה"ל בשטחים, אמרה המגישה: "שולחים את הילדים לצבא ומקבלים אותם חיות אדם – זו התוצאה של הכיבוש". הדבר גרר איומים על חייה של קוטלר, ובערוץ 13 הוחלט להצמיד לה אבטחה. כעבור זמן קצר סיימה קוטלר את עבודתה בערוץ.

לידיעה המלאה

אושרת קוטלר (צילום: צילום מסך)
אושרת קוטלר (צילום: צילום מסך)

אהוד יערי
במרץ 2016 התעמתה דנה ויס בתוכנית "אולפן שישי" עם הפרשן לענייני העולם הערבי אהוד יערי, שכינה אותה "יאכנע", מילה שפירושה בשפה היידיש "רכלנית", זאת לאחר שהביעה את דעתה בנושא תופעת הטרור המוסלמי הקיצוני באירופה, תחום אותו יערי מסקר. בתגובה סרקסטית אמרה ויס: "אני ה-'יאכנע' של הפאנל". יערי הואשם בשוביניזם ובהתנשאות, אך כעבור זמן קצר השניים השלימו והם ממשיכים לשבת יחדיו באולפנים.

לידיעה המלאה

אהוד יערי (צילום: יוסי אלוני)
אהוד יערי (צילום: יוסי אלוני)