כ-200 מעובדי חדשות 13 אשר הצביעו היום (ראשון) פה אחד בעד המתווה שגיבש ועד העובדים בסכסוך עם "רשת", לפיו הצדדים ימשיכו לנהל מו״מ אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת עד יום חמישי הקרוב, 25.6, ואם עד אז לא יושגו הסכמות - תפרוץ בחברה שביתה כללית, לראשונה בתולדותיה, כולל המהדורה המרכזית.

בדיון התבשרו העובדים כי על פי התכנית של ״רשת״, מס׳ המפוטרים המעודכן עומד כיום על 105 (כ-33%) - מכל מחלקות החברה ובכל רמות השכר והוותק. התכנית כוללת את הורדת כל רצועות האקטואליה שמפיקה ״חדשות 13״, למעט המהדורה המרכזית (שתתקצר משמעותית) ומבזקים המשולבים בתכנית הבוקר. על פי ההסכם הקיבוצי, בעוד שבועיים תסתיים תקופת החסינות שבלמה עד כה את נסיונות הפיטורים, והחברה תוכל לשלוח מכתבי זימון לשימועים.

הפרשן הכלכלי וחבר ועד העובדים, מתן חודורוב, אמר בכינוס: ״מבחינה משפטית יכולנו לשבות כבר היום, ונוכח גרירת הרגליים במו״מ יש לכך גם הצדקה, ובכל זאת אנחנו רוצים להציע - כפי שנהגנו תמיד - חלון הזדמנויות אחרון להידברות: על צמצום משמעותי בהיקף הפיטורים, על חזרה של רצועות האקטואליה שהוסטו לחברות הפקה מתחרות, על תקופת חסינות ארוכה שתיתן שקט לעשייה העיתונאית החשובה של כולנו ביום שאחרי הקיצוצים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להוריד משידור את מהדורת החדשות המרכזית, אך אם הנהלת ׳רשת׳ תמשיך לפרש בגרות כחולשה - לא יהיה מכך מנוס״.

יו״ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי הוסיף בישיבה ואמר: ״בסופו של דבר השביתה היא לא מטרה אלא אמצעי ואנחנו מקווים שעד יום חמישי נגיע להסכמות שייתרו את השביתה״.

מהנהלת רשת נמסר: "החלטת ועד העובדים בראשות מתן חודרוב על שביתה כללית החל מיום חמישי במידה ועד אז לא יושג הסכם עם ההנהלה היא מעשה ביריוני וחסר אחריות כלפי חדשות 13 וציבור הצופים . ועד העובדים גורר את החברה לתהום ומסכן במהלכיו את המשך קיום הערוץ ואת המשך קיומה של חברת החדשות. הנהלת החברה לא תיכנע לסחטנות זו. הועד יישא באחריות ישירה לקריסת הערוץ אם חלילה תתרחש ולגדיעת מקור פרנסתם של מאות עובדים".