היום שאחרי ההדחה של ליטל סמדג'ה. השמש זורחת, הציפורים מצייצות ורוח נעימה מנשבת על הפנים. סתם, נו - חשבתם שהבוזגלוס יעברו בשתיקה על ה"חרב שאלינה תקעה לליטל בגב" (לשון המשורר א. בוזגלו)? חשבו שנית.

הבוקר מתחיל בשבט "טונדו" נטול הסמדג'ה וברית הבוזגלוס יוצאת למלחמה. לעצמם, הם מנמקים את המתקפה ברצון לנקום עבור ליטל אף על פי שברור כי ליטל לא באמת קריטית להם, וזה האגו שנפגע המדבר מתוכם. "אלינה, כדי לא לפגוע בך, אני מבקש שלא תפני אליי, לא ב'בוקר טוב' ולא בשום דבר, אני לא רוצה שום קשר איתך", אומר השייח' לאלינה, כמובן בליווי חיקויים מעליבים וילדותיים, שעונה לו באדישות ובגרות מתבקשת. ישראל כמובן קופץ ומצטרף לחגיגה: "כן, גם איתי לא" – כאילו שיחות הלילה העמוקות של ישראל ואלינה הן מה שהקשה עליה להיפרד מהברית, ולא העובדה שאף אחד לא באמת ראה בה יותר מקול במועצה וצוות הווי ובידור עבור ליטל.

מופע הבריונות המשיך גם טרום משימת הפרס, כשהגדילה לעשות אלה שפלטה שבבי מילים שלא התחברו לכלום, למעט הניסיון הפתטי להשפיל ולדרוס את אלינה, כשהיא לכשעצמה ביצעה לא מעט מהלכים כאלה בעצמה (זוכרים שהיא נטשה את עדי ביטי, חברתה מהבית, אחרי יום וחצי במשחק כשהבטיחו זו לזו שימשיכו יחד במשחק?). אני בספק אם היא בכלל הבינה את המהלך שאלינה ביצעה, אם היא אי פעם החליפה מילה עם ליט לאו שכל הרוח והצלצולים האלה נועדו כדי להתחבב על ישראל – שכן הפרק היא ניהלה מאבק עיקש בין הרצון להזכיר שהיא דוגמנית בינלאומית מדי 3 שניות לבין הרצון לא להיות במרחק של יותר מ-2 ס"מ מאוגלבו. עוד נדבר על זה. בקיצור, דקות ארוכות שרק הדגישו לאלינה כמה מוצדק היה המהלך שלה. תודה על התזכורת.

בפאסון מעורר הערכה, וחוסר מעורבות די מאכזב מצד הג'רביז (ייאמר לזכות הבוזגלוס שאין מצב שאחד מחבריהם היה עובר "עליהום" כזה, וזה היה מתקבל בשתיקה מצדם) – החלה משימת הפרס, שהייתה כבר בכמה וריאציות בעונות הקודמות של הפורמט: התפלשות בביצה ענקית בניסיון לצבור כמה שיותר בוץ על גופם, כאשר השורדים שהשיגו את הכמות הגדולה ביותר – זוכים במקלחת מפנקת מתנת מותג ששילם הרבה כסף. כעבור דקות ארוכות בהן ישראל דיגמן את כישוריו כחתול רחוב במיל', בני לא הבין את המשימה ואלה איילון זכתה ללא מעט פריימים בהם היא סוחטת את גופה, בחסות ההפקה המכובדת – זכו ישראל וירדן בפרס ויחד עם אלה וקוז'י יצרו את ההרכב המביך בעולם שהתקלח יחד. את הדקות הבאות אפשר לסכם כך: ירדן ועידו מתקלחים במהירות כאילו מדובר במשימה לכשעצמה, ואלה מעניקה חשיבות רבה להיגיינה של ישראל, לכן היא דואגת לסבן ולבשם אותו במיטב מאמציה. איזו חברה טובה.

בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)
בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)

ועתה, נעבור לכוכב האמיתי של המשחק ונברך אותו יחד: בני, ברוכים הבאים ל"הישרדות" (סליחה על משחק המילים, גם לי בא להקיא מעצמי). שעות אחרי שהתבכיין על כך שבני בריתו לא רואים בו חלק מהותי מהמשחק, הוא נופל למלכודת המבט הכריזמטי של אסי בוזגלו. 

אסי לא טיפש, הוא מבין שבני, הנמצא בעמדת נחיתות ומספיק שיצחקו מבדיחת הקרש שלו בשביל לכבוש אותו, הוא קרש הקפיצה שלו במשחק. הוא עט עליו ומבטיח לו הרים וגבעות, שבפועל, לא שווים דבר: "איפה המהלך של בני ברוכים העונה? תצטרף אלינו ואתה תבחר מי מודח כל פעם". וואו, אסי – איזו הטבה, איך מקבלים אותה גם? כאילו לבני יש איזושהי הבנה אסטרטגית כדי להחליט את מי להדיח קודם. ההבנה שלו מסתכמת בלחשוב שסמיון אכן הפסיד לו במשימה ולהתרגש שזכה מקום ראשון בדירוג החברתי, כאילו לא מדובר בדירוג שהכי רחוק מלהיות "חברתי" אבר. 

בני מתרגש מהמחווה של אסי ומתמלא מוטיבציה משל היה הילד החנון שבטוח שמלכת הכיתה עושה לו עיניים, כשהיא בכלל מתכוונת לזה שמאחוריו. בני – שפר עליך מזלך והתברגת להיות חלק מברית הג'רביז. שאזכיר לך שרק לפני מספר שבועות אותם אנשים שאתה נושא אליהם עיניים הכריזו כי הם לא רוצים אותך חלק מהשבט? רק טיפש עושה את אותה טעות פעמיים. וואו, יצאתי ליטל סמדג'ה.

אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)

בפרק הבא אנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציה שלא דמיינו שנעמוד בה: תלויים בחסדיו של בני ברוכים. איך נפלו גיבורים. האם יערוק לברית של רגב הוד (שמסתבר שהוא עדיין כאן) ויהיה שותף של אלה ("בני צריך ללכת עם שלט של לוזר על המצח") או שמא ידבק במי שנתנו לו צ'אנס מההתחלה?? כך או כך, זה בטוח יהיה מוזר, הזוי ומשעשע. אני בכל אופן, לא יכולה לחכות.