הטעות של אסי: תגידו, יכול להיות שאחד מתסמיני הקורונה הוא להתחיל לחבב את בני ברוכים? אפשר לראות בכך סוג של אובדן חוש הטעם, לא? טוב, אולי זה ישתלם, שכן אמש לראשונה מזה זמן רב בני עורר בי תחושה של אופטימיות וחיוביות, כמעט כמו הפעם ההיא שליטל הודחה מהמשחק וחשבתי שיהיה פתאום רגוע ונחמד לצפות בפרק של "הישרדות VIP".

עוד נגיע לסיבה שהובילה למהפך, אבל רגע לפני: ממשיכים במשימת הסוציומטרי. גיא ממטיר קושיות ומשאלה לשאלה אלה מבינה שהיא לא מצטיירת כמו שהיא חושבת – היא בטוחה שהיא אטרקטיבית ומעניינת – אך חברי השבט רואים בה כגרגרנית שלא ירצו לשמור עמה על קשר בעתיד. נו טוב, מסתבר שלהתחנף לישראל זו לא הדרך להפוך להיות השורדת האהובה. כל יום לומדים משהו חדש. אגב, לא היה נעים לצפות בה מספרת על חוויותיה הקשות כילדה ללא חברים, אבל אני רק תהיתי האם זה מה שגורם לה לשגר הערות מעליבות לכל מי שלא מצויד ב-8 קוביות והשם שלו מתחרז עם עזריאל?

אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)

השאלות ממשיכות להגיע ועוסקות כמובן בפילוג והסתה: "מי הכי מסריח?", "עם מי לא תרצו להיות בקשר?", "מי הכי חנפן?", מה השלב הבא – לשאול "למי הייתם שמים רגל ברחוב ומעלים לסטורי את הנפילה?". מילא התשובות היו מצחיקות, אבל לראות את השם "אלינה" חוזר שוב ושוב כבר מתחיל לייאש בפעם העשירית. 

לאחר שהג'רביז הוטלו למים במהירות האור, עמדה ברית הבוזגלוס למבחן – שכן כל מי שעונה נכונה צריך לבחור במועמד אחר להתקדם צעד נוסף אל עבר היציאה מהמשימה, ומה עושים כשכולם באותה ברית וכביכול "כולם באותה חשיבות, אצלנו בברית אין במספרים"?

לרגע נראה כאילו סדר ההפלות נקבע לפי המחסור האופי – שכן רגב ואלה מצאו את עצמם במים מהר מאוד. ואז, גבירותיי ורבותיי, התחילה ההצגה, תפסו מקום:

בני, המבסוט מעצם הגעתו לשלישייה האחרונה במשימה, בוחר מבלי להשקיע מחשבה באסי להתקדם צעד נוסף, כשבפועל יכול היה לבחור גם בישראל באותה מידה. זה היה הרגע בו אסי איבד את עשתונותיו. "אתה לא יכול לנצח עכשיו", הוא אומר לבני, שלראשונה קולט שכל החיזורים וההתחנפויות של הבוזגלוס בימים האחרונים הם כלום מלבד אסטרטגיה ("התחלתי להבין שאין פה באמת אהבה"). בוקר טוב בני, תודה שטרחת להצטרף למשחק. 

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

ישראל מבין שההתפרצות של אסי עלולה להחזיר את בני "כבד אווז" ברוכים לידיהם המחבקות של ירדן ועידן, אז מאחורי גבו הוא מסכם עם אסי שיתנו לו לנצח, כאילו היה ילד בן 4 ללא כל שיקול דעת. וכך, הודות למעורבותו של ישראל, בני מצא עצמו מנצח במשימה והתרגש ברמת הגמזו מוצא חיסון לקורונה.

בינתיים, הבוזגלוס מתחילים להבין שהטעות של אסי עלולה להוביל להדחה של אחד מהם מהמשחק. לכן, הם שולפים את החיוך הגדול ביותר ופורצים בשצף הצבוע של ה"אח שלי בני, אנחנו אוהבים אותך, אתה צודק, אתה המלך, מי אנחנו בלעדיך", בזמן שאסי נשאר בעמדתו האינפנטילית וממשיך לשדר לבני שכל דבר שהוא עשה בחיים, כולל הפרסומות לקונדומים שאלוהים-יודע-למה-בני-החליט-לספר-את-זה-לכולנו, קרה בזכות השייח'. הסיבה היחידה שנהניתי לראות את הסיטואציה הזו, היא התקווה הקטנה שבני יתפכח ויבין שהנטישה של הברית הקודמת שלו הייתה לא פחות ממחדל. אוח, היה שווה לחכות.

עכשיו, הכדור בידיים של הג'רביז: מצד אחד הם במיעוט כוחות (5-3 לבוזגלוס) והם יכולים להשתמש בפסלון החסינות שלהם, ומצד שני אם בני אכן יצטרף אליהם לברית כפי שאמר להם בעיניים דומעות וקול גבוה מדי – ייתכן וזה יהיה בזבוז של הפסלון לשווא, וכאמור – הם כבר נכוו מאדון ברוכים פעם אחת. בינתיים, מה שנותר לא ברור הוא למה, למען השם, אומרים הג'רביז לבני לכתוב "רגב" במועצה אם נוצרה הזדמנות חד פעמית להדיח את ראש השועלים? האין זה ברור שאם אסי מודח, החבורה שנותרה לא תדע איך לשרוד אפילו רגע נוסף בלעדיו, ותתפרק בזה אחר זה?

ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)
ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)

מה שבטוח – אם הברית של אסי אכן תיפגע, יהיה משבר מאוד גדול בשבט והפעם, אסי לא יוכל להאשים איש – מלבד את עצמו. ואת זה, התרחיש הבדיוני שבו "אסי לוקח אחריות" (נשמע כמו ספר ילדים כושל) – אני אשמח מאוד לראות.