הרבה לפני שאצלנו היה את התבוריז' (בימים ששימי ובן אל תבורי דיברו זה עם זה) והמשפחות המוזיקליות היחידות היו על הבמה, אצלנו משפחת כהן (סולימן הגדול, אשתו שרה וילדיהם יזהר, חופני, ורדינה ופיני כהן) ומשפחת בנאי, הייתה משפחה מוזיקלית (בדיונית) אחת שטרפה את מסך הטלוויזיה (שהייתה בישראל בחיתוליה) – משפחת פרטרידג'. 

משפחת פרטרידג' הייתה תכנית טלוויזיה ששרדה בהצלחה ארבע עונות וגוללה סיפורה של אלמנה (השחקנית שירלי ג'ונס) שמקימה יחד עם ילדיה להקת רוקנרול ויוצאת איתם לסיבובי הופעות ברחבי אמריקה באוטובוס צבעוני פסיכודלי. 

ב-25 בספטמבר 1970 שודר הפרק הראשון של הסדרה שהפכה להצלחה מיידית והכניסה "קונטרה" למשפחה האמריקאית המתחרה שלה – "משפחת בריידי" ואפילו "התחרתה" מול משפחות מוזיקליות אמיתיות ששלטו אז במפה כמו משפחת ג'קסון או משפחת אוסמונד. 

הסיבה ש"משפחת פרטרידג'" הצליחה הייתה כשעוד חודש לפני ששודר הפרק הראשון, שוחרר לרדיו הסינגל הראשון של "המשפחה" – I Think I Love you שבפועל ביצע כסולן השחקן דיויד קאסידי שגילם את קית' פרטרידג', הבן הבכור של המשפחה ומי שעשתה לו קולות ליווי הייתה שירלי ג'ונס, שגילמה אמנם את אמו על המסך אך גם הייתה אמו החורגת בעולם המציאותי (ג'ונס נישאה לאביו של קאסידי, השחקן ג'ק קאסידי). שאר חברי המשפחה לא באמת ידעו לנגן או לשיר אלא עשו "ליפסינק".

ברגע שהשיר יצא, הוא הפך ללהיט פופ מידי, צעד במקום הראשון במצעד ה"בילבורד" האמריקאי כשהוא מדיח את Let It Be של הביטלס מהמקום הראשון והופך את קאסידי לאחד הסופרסטארים הגדולים של ראשית הסבנטיז.

עם שיר מצליח ביד, היה מן הטבעי שהסדרה, ששילבה מוזיקה עם קומדיה ודרמה, תהפוך ללהיט בטוח ובעצם הפכה למכונת פופ משומנת שסיפקה כמה מהלהיטים הגדולים של הסבנטיז – I Woke Up In Love This Morning, Does’nt Somebody Wants To Be Wanted, Summer Days, Cherish, I Would Have Loved You, I’ll Meet You Halfway ועוד שאמנם חלקם היו נוסחתיים מאד (וזה מה שהציק לקאסידי בשלב מסוים שכן יותר היה בכיוון של רוקר יוצר ולא בובת להיטי מסטיק) אבל זכו להצלחה נאה במצעדי הפזמונים.

אחרי 4 עונות, כשהוא ב"פיק" של הקריירה שלו, החליט קאסידי לעזוב את הסדרה וכיוון שהיווה את הביצה מטילת זהב של המפיקים, הסדרה ירדה. זמן קצר אחרי כן, במהלך הופעה באנגליה, מעריצה של קאסידי נפטרה בין עשרות אלפי המעריצים, מה שגרם לו לנטוש את ההופעות, לקחת פסק זמן ולהעלים עצמו מהתעשייה.

כשהוא חזר, כבר התעשייה השתנתה והוא היה "זה ממשפחת פרטרידג'" אך הצליח להתבסס בתיאטרון ("אחים בדם", למשל) ועד יומו האחרון הוסיף להופיע עם שירי המשפחה (הוא נפטר בשנת 2017).

מלבד קאסידי וג'ונס, השתתפו בסדרה גם סוזן דיי שגילמה את לורי פרטרידג', האחות האחראית והשברירית שכיכבה אחרי כן ב"פרקליטי אל.איי", דני בונדוצ'י שגילם את דני פרטרידג', האח הפוחז והג'ינג'י שאחרי הסדרה נקשר שמו בפרובוקציה בעקבות הסתבכויות עם החוק, שימוש מופרז בסמים ואלכוהול ואפילו שוד. כיום משמש בונדוצ'י כשדרן רדיו ומגיש טלוויזיה פופולארי ובראיונות שונים סיפר כי קאסידי היה זה שהציל אותו (אח "על אמת"). הילדים הקטנים בסדרה, ג'רי גלבווקס ומי שהחליף אותו בראיין פוסטר שגילמו את כריס פרטרידג' וכן סוזן קרו שגילמה את טרייסי פרטרידג' עזבו את עסקי הבידור עם רדת הסדרה. כמובן שיש לציין את השחקן הוותיק דייב מאדן שגילם את האמרגן, רובן קינקייד.

למעשה, אמנם מדובר במשפחה טלוויזיונית שהפגיזה בלהיטי פופ שכבשו את מצעדי הפזמונים (אך מרביתם נשכחו מהתודעה), אך באיחודים השונים ניכר כי הכימיה, הדינמיקה והאהבה בין השחקנים הייתה כשל משפחה אמיתית. 

עכשיו, 50 שנה מאז שהסדרה עלתה לראשונה לאוויר, זה הזמן שלנו להיזכר ולשיר את שיר הפתיחה המיתולוגי – "Come On Get Happy..".